Karhu pesäpallo 509 (miehet) OVH 22 - 24 e ostopaikasta riippuen. Mahdollisesti seurat saavat jotain "paljousalennuksia".
Miesten palloja ovat 501/502, naisten ja nuorten pallo on 509.
Karhu pesäpallo 509 (miehet) OVH 22 - 24 e ostopaikasta riippuen. Mahdollisesti seurat saavat jotain "paljousalennuksia".
Yhdestä näkemystilanteesta on jauhettu Mansen palstalla liikaakin, mutta vielä tyhmä kysymys:En ymmärrä, mistä tämä urbaani legenda räpyläpussissa olevasta pallosta on oikein saanut alkunsa.
voiko pallo olla ulkopelaajan hallussa ohittaessaan räpylän suun pussin kohdalta? eiks se ole ilmassa ja vasta matkalla pelaajan haltuun? eli minulle tuo ei ole urbaani legenda, vaan ihan luonnollinen ajatus, pussin perälle kopsahtaessa haltuunotto "alkaa" ja voi vielä muuttuakin, jos kimahtaa sieltä suoraan pois.
3 § Pallon kiinniottoa helpottamaan voidaan käyttää PPL:n hyväksymää
räpylää.
Muunlaisten apuvälineiden käyttö pallon kiinniotossa on kielletty.
Juu noin minäkin sen olen käsittänyt. Ja siis on jäätävä haltuun, ei pullahtaa poiskaan räpylästä. Varmat tietäjät voivat kaataa olettaman.Eikös se olisi looginen, että pallo on hallussa kun se koskettaa räpylään, kopsahtaa se sitten pussiin tai jää huulille.
Eikös se olisi looginen, että pallo on hallussa kun se koskettaa räpylään, kopsahtaa se sitten pussiin tai jää huulille.
Jos nyt totta puhutaan niin mun mielestä voisi oikeastaan noudattaa vanhaa kunnon juoksijan etua tilanteessa jossa täytyisi niin tarkasti katsoa. Finaalien videotarkastukset sitten erikseen, mutta niitä varten pitäisi Ruudun sijoittaa kunnon slo mo -kameraan, ettei tarvisi arvuutella kahden kuvan välillä joissa pallo etenee kymmenen senttiä kuten nyt. Niissä toki helpointa olisi katsoa, koska pallo katoaa kameran näkyvistä räpylään.Olisihan se looginen. Ainut ongelma tässä on siinä, että osuuko se siellä räpylän sisällä pussin sisäreunaan ennen pussin perälle kopsahtamista. Eli siis osuma/kosketus on hyvin vaikea todentaa, jos kamera (saati tuomarin elävä silmä) seuraa tilannetta sivusta ja pallo häviää jonnekin räpylän uumeniin.
Joten minä kannattaisin tulkintaa, jossa pallo on hallussa silloin, kun se ”on räpylässä”, riippumatta siitä, onko se jo saattanut räpylää hipaista.
Keistä koostuu raati joka valitsee ottelun parhaat pelaajat?
Aika jykevät pehmusteet pistivät silmään kyynärpään/käsivarren kohdalla noissa vanhoissa (1999?) peliasuissa, joita Kohosen muistopätkissä näkyi.
Oletan, että nuo ovat syöksymistä varten.
Jos olivat, niin:
- olivatko kentät raaempia pelaajien käsille
- onko syöksymistekniikka kehittynyt vuosien varrella
Vai olenko väärillä jäljillä?
Aivan. Milloinkas hiekkatekonurmikenttiin siirryttiin?Pelattiin tiilimurskalle sopii mennä kokeilemaan syöksymistä vs. hiekkatekonurmi.
Jees näinhän oli, ja kivituhka kai oli se Kouvolankin kentän pinta, Kouvolassa melko pitkään, kun ei ollut kai pakkokaan alemmilla tasoilla siirtyä. 1998 näemmäVallikenttäkin oli pitkän aikaa kivituhkaa. Tiilimurskasta luovuttiin muistaakseni -80 -luvulla
Kopla kun kynti melkein koko 90-luvun suomarissa ja ykkösessä. Superissa saattoi olla pakko jo aiemminOliko todella siirtymät noin todella pitkiä?