Supervuoro Verkkolehti »

Vimpelin Veto 2024

Viestejä
140
Millainen jälkipyykki tulee tästä Vedon kaudesta ?
Ainakin seurajohto saa siellä pyykissä pestä paitojansa. Tämä kausi pilattiin jo aikoja sitten! Olisi pitänyt olla ajoissa etsimässä uutta pelinjohtaja. Toinen iso virhe tehtiin talvella, kun ei ajoissa reagoitu Pullin sekoiluihin. Ja kolmas virhe tehtiin kesällä, kun VAIN luotettiin Kleemolan.
 
Viestejä
511
Ulkovuorossa juoksun tekeminen on haasteellista. Luulen et ymmärsit yskän ja olet kanssani (kuitenkin) samaa mieltä. Sisällä voit tehdä 0-10 ja voittaa silti pelin. Päästä räpylässä viis ja game over.
Supervuoroparissa kumpikin joukkue pelaa yhden sisä- ja yhden ulkovuoron. Vaikka ulkona aloittava joukkue päästäisi 5 juoksua, mutta tekisi omalla tasoittavalla sisävuorollaan 6 juoksua, niin ulkona aloittanut joukkue voittaisi ottelun. Tietysti 5 juoksua takaa-ajoasemasta on käytännössä lähes mahdotonta nousta voittoon.
 
Viestejä
548
Virkamiesmäinen kellokorttijoukkue oli Vimpeli vuosimallia 2024. Tunne ja intohimo puuttui suurimmasta osasta peleistä. Seurajohdon piikkiin laitan tämän sikäli, että samat kaverit ovat nyt luokkaretkeilleet ympäri Suomea ilman kilpailua pelipaikoista. Nyt pitäisi ulkopuolelta tuoda 2-3 uutta pelaajaa herättelemään joukkuetta. Pelinjohtajan piikkiin en tätä laita vaikka ei Kleemola varmasti täysin onnistunutkaan.
 
Viestejä
161
Jos oletetaan,että pelin taso,huonohenki,hajuton&mauton veto johtuu enempi ja vähempi pelinjohtaja sekoilusta jne,ni kyllä seurapomoilla on nyt kyllä peiliin kattomisen paikka,tämä verrattuna siihen,et mentäs finaaliin,tekee satojen tonnien loven kassaan🥺paha juttu🥺
 
Viestejä
928
Jos oletetaan,että pelin taso,huonohenki,hajuton&mauton veto johtuu enempi ja vähempi pelinjohtaja sekoilusta jne,ni kyllä seurapomoilla on nyt kyllä peiliin kattomisen paikka,tämä verrattuna siihen,et mentäs finaaliin,tekee satojen tonnien loven kassaan🥺paha juttu🥺
Niin kyllä seurajohdon olisi pitänyt ehdottomasti ”katsoa peiliin” ja olla tänä kesänä hyvissä ajoin liikkeellä ja palkata kautta 2025 varten mahdollisimman hyvä pelinjohtaja.
 
Viestejä
161
Hyvälle huippupelaajalle pitää vaan nykyään maksaa
Tottakai💪kylillä vaan tavattu puhua,et huiput saanu kohtuu korvauksia vindalassa,ja nuoret,lahjakkaat junnut ei juuri mitään🤷et vaati tosiaan muutaman tälläsen ruuskan tapauksen,et opitaan maksamaan,ja pitämään pelaajasta kiinni rahalla,eikä uskolla,et vedossa on kiva pelata🤷
 
Viestejä
340
Ainakin seurajohto saa siellä pyykissä pestä paitojansa. Tämä kausi pilattiin jo aikoja sitten! Olisi pitänyt olla ajoissa etsimässä uutta pelinjohtaja. Toinen iso virhe tehtiin talvella, kun ei ajoissa reagoitu Pullin sekoiluihin. Ja kolmas virhe tehtiin kesällä, kun VAIN luotettiin Kleemolan.
Niin siis kuinka? Kolmas ykköspelinjohtaja tälle vuotta olisi ollut kaipauksissasi? Ja tähän lukumäärään ei edes lasketa Sämpyä.
 
Viestejä
4
Vimpeli on hämmentävä porukka tässä, miten hyvin ne osaa pelata sitten ku peli aukee.

Semmosen hämmennystä aiheuttavan jutun oon näin Jymyn fanina huomannu, että kymmenen vuojen takasen kaksintaistelun jälkeen on käyny niin, että Vimpelin puolella on helppo olla. Varmaan joku semmonen sen tekee, että kyläseuroina laitetaan isojen kaupungin porukoille vastaan. Kävin pari vuotta sitte Saarikentällä ekaa kertaa ja tunnelma oli niin hyvä ja originelli, että hyvä mieli jäi siitäki.

En toki pahastu jos Kempele menestyis, mutta erikoinen tunne tämä sympatia entistä verivihollista kohtaan.

Piti oikeen varta vasten rekisteröityä, että pääsee kommentoimaan tähän.

Vielä Veto-KeKi puolivälieräsarjan alussa puolihuolimattomasti ajattelin, että jos nyt oman joukkueen kausi sattuis päättyä, niin symptiat olis sitten varmaankin täysin Kempeleen puolella. Syksy 2010 on vielä niin kirkkaana mielessä, että sen tunteen soisi mahdollisimman monelle pesisfanille! Viime syksynäkin jo ihan vilpittömästi iloitsin, kun kempeleläiset paineli pronssille asti. Yleensä siis muut joukkueet ei ole mitään tuntemuksia aiheuttaneet. No, KeKi on kyllä täynnä hienoja, taitavia pelaajia joita arvostan suuresti, pelinjohtajansa on ihan ärsyttävän velho ja KeKi totta vieköön ansaitsi paikkansa välierissä, mutta mun sympatiat kuivahti syistä, joihin ei nyt oo syytä mennä.

Eilen illalla tappio kyllä kirveli kipeästi, mutta toisaalta olo oli yllättävän tyyni ja jopa jollakin tapaa vähän helpottunut. Onhan tää nihkeä kausi ollut tuskainen myös (liian?) hyvään tottuneelle fanille. Nyt päästään nollaamaan tilanne ja vähän hengähtämään, ja sitten taas toivottavasti ihan toisenlaisella ilmeellä uuden kauden kimppuun. Mielessä kävi Ruutu-tilauksen irtisanominen saman tien, kun mullehan loppukauden tapahtumat on nyt sitten ihan hälläväliä, ei kiinnosta hippasen vertaa… No sen verran kumminkin näköjään kiinnosti, että tarkistin vielä välieräparit ja mietin, että kenelle noista sitä nyt sitten mestaruutta toivois, jos olis pakko valita.

Jumankekka. Jymyn kohdalla läikähti semmonen pieni, arka ja etäinen lämpö. Rakas vanha vihollinen, jota mä niin inhoan! Jos joku olis mulle taannoisten el klassikko -vuosien aikana tullut yhtään väittämään, että mä joskus vielä voisin toivoa SoJylle menestystä, niin olisin saattanut saada suoraan punaisen kortin. Eilen illallakin tuntemus tosissaan järkytti ja pysäytti, mutta yön yli nukkuminen auttoi ja nyt mä oon asian kanssa jo sujut. Omalla nimellä ja naamalla en ikinä sitä kumminkaan tuu koskaan tunnustamaan. Eli ihan vaan näin meidän kesken: Tsemppiä hiukkalaisille loppukauteen, näyttäkää nulikoille mistä kana pissii!
 
Viestejä
340
Tottakai💪kylillä vaan tavattu puhua,et huiput saanu kohtuu korvauksia vindalassa,ja nuoret,lahjakkaat junnut ei juuri mitään🤷et vaati tosiaan muutaman tälläsen ruuskan tapauksen,et opitaan maksamaan,ja pitämään pelaajasta kiinni rahalla,eikä uskolla,et vedossa on kiva pelata🤷
Tästä olisi mielenkiintoista kuulla lisätietoa. Uskotko muutaman Ruuskan tapauksen opettaneen, että nuorille ja lahjakkaille pitää maksaa vai että huipuille pitää maksaa?
 
Viestejä
87
Kun pitkä välieräputki katkee, ni tulee ehkä hätäsesti tehtyä aika jyrkkiä johtopäätöksiä. Vimpelin kausi oli sekava, mutta kärki on tasottunu niin paljon, että kenenkään joukkueen paikka välierissä ei tuu olemaan varma.

Sotkamossakin on pari kertaa tullu shokeeraava putoaminen puolivälierissä, mutta on vaikuttanu siltä, ettei niihin reagoida paniikilla. Paniikkireaktioista seurannee liiallista rahankäyttöä ja se kostautuu jossain vaiheessa.

Vimpelille tulee nyt uus pelinjohtaja, joka vaikuttaa ainakin paperilla hyvältä. Joukkue on aivan saatanan kova, ja siihen kenties tulee pieniä muutoksiakin. Tulevaisuus ei näytä eilisen tappion myötä yhtään synkemmältä.

Ja se on vielä sanottava, että eilinen peli myrskyineen oli kyllä aivan uskomaton ja poikkeuksellisen kiinnostava pesäpallopeli. Oon seurannu lajia 30 vuotta täysin lajiyhteisön ulkopuolelta ja ilman minkäänlaista omaa pelaajataustaa, ja eilisten käänteiden kohalla tuli taas kerran olo, että voi kunpa osaisin lähipiirilleni selittää että tämä on pallopeleistä jännittävin ja kummallisin.
 
Viestejä
689
Tai jos aloitat ulkoa ja onnistut pitämään vastustajan nollilla niin voit itse uhrata takapalolla etenijän, jotta saisit sen mahdollisesti riittävän kolmostilanteen. Kolikolla on kaksi puolta ja jälkiviisaana harvoin on väärässä
Tämä. Jälkeenpäin tietää varmaksi, miten olisi kannattanut aloittaa. Eilen KeKin viisi juoksua oli tekemätön paikka.
 

LBC

Viestejä
4,188
Itse valitsisin pelinjohtajana aina superiin aloittavan sisällä. Superin aloittaminen sisällä antaa myös sen taktisen edun, että mentäessä ulkovuoroon tiedossa on, montako juoksua voi päästää.

Tai jos aloitat ulkoa ja onnistut pitämään vastustajan nollilla niin voit itse uhrata takapalolla etenijän, jotta saisit sen mahdollisesti riittävän kolmostilanteen
Sivussa langasta, mutta emävaleesta seuraava eli supervuorot ja kotarit 2015 - 2024: Lopettava supervuoro oli voittavan juoksun suhteen niukasti edellä, 20 - 22 , mutta jännästi vuodet eivät todellakaan olleet veljiä keskenään. Tietty näitä ei niin paljoa kerry, mutta otinpahan ylemmät pudotuspelit, kun siellä ne merkkaavat aina aika paljon.

Kotareissa lopettava oli myös niskan päällä 11-15
 
Viestejä
87
Piti oikeen varta vasten rekisteröityä, että pääsee kommentoimaan tähän.

Vielä Veto-KeKi puolivälieräsarjan alussa puolihuolimattomasti ajattelin, että jos nyt oman joukkueen kausi sattuis päättyä, niin symptiat olis sitten varmaankin täysin Kempeleen puolella. Syksy 2010 on vielä niin kirkkaana mielessä, että sen tunteen soisi mahdollisimman monelle pesisfanille! Viime syksynäkin jo ihan vilpittömästi iloitsin, kun kempeleläiset paineli pronssille asti. Yleensä siis muut joukkueet ei ole mitään tuntemuksia aiheuttaneet. No, KeKi on kyllä täynnä hienoja, taitavia pelaajia joita arvostan suuresti, pelinjohtajansa on ihan ärsyttävän velho ja KeKi totta vieköön ansaitsi paikkansa välierissä, mutta mun sympatiat kuivahti syistä, joihin ei nyt oo syytä mennä.

Eilen illalla tappio kyllä kirveli kipeästi, mutta toisaalta olo oli yllättävän tyyni ja jopa jollakin tapaa vähän helpottunut. Onhan tää nihkeä kausi ollut tuskainen myös (liian?) hyvään tottuneelle fanille. Nyt päästään nollaamaan tilanne ja vähän hengähtämään, ja sitten taas toivottavasti ihan toisenlaisella ilmeellä uuden kauden kimppuun. Mielessä kävi Ruutu-tilauksen irtisanominen saman tien, kun mullehan loppukauden tapahtumat on nyt sitten ihan hälläväliä, ei kiinnosta hippasen vertaa… No sen verran kumminkin näköjään kiinnosti, että tarkistin vielä välieräparit ja mietin, että kenelle noista sitä nyt sitten mestaruutta toivois, jos olis pakko valita.

Jumankekka. Jymyn kohdalla läikähti semmonen pieni, arka ja etäinen lämpö. Rakas vanha vihollinen, jota mä niin inhoan! Jos joku olis mulle taannoisten el klassikko -vuosien aikana tullut yhtään väittämään, että mä joskus vielä voisin toivoa SoJylle menestystä, niin olisin saattanut saada suoraan punaisen kortin. Eilen illallakin tuntemus tosissaan järkytti ja pysäytti, mutta yön yli nukkuminen auttoi ja nyt mä oon asian kanssa jo sujut. Omalla nimellä ja naamalla en ikinä sitä kumminkaan tuu koskaan tunnustamaan. Eli ihan vaan näin meidän kesken: Tsemppiä hiukkalaisille loppukauteen, näyttäkää nulikoille mistä kana pissii!
Kyllä siitä on aina syytä nauttia ku gallialaiset laittaa roomalaisia pataan, vaikkei oiskaan oma gallialaiskylä kyseessä!
 
Viestejä
4,724
Kyllä siitä on aina syytä nauttia ku gallialaiset laittaa roomalaisia pataan, vaikkei oiskaan oma gallialaiskylä kyseessä!

Saahan sitä Jymyä kannustaa, mutta eikös tollanen 1,7m€ budjetilla toimiva ja monimiljonäärin omistama bisneskone nimeltä Sotkamon Jymy olis enemmän niitä roomalaisia :unsure:
 
Viestejä
8
Piti oikeen varta vasten rekisteröityä, että pääsee kommentoimaan tähän.

Vielä Veto-KeKi puolivälieräsarjan alussa puolihuolimattomasti ajattelin, että jos nyt oman joukkueen kausi sattuis päättyä, niin symptiat olis sitten varmaankin täysin Kempeleen puolella. Syksy 2010 on vielä niin kirkkaana mielessä, että sen tunteen soisi mahdollisimman monelle pesisfanille! Viime syksynäkin jo ihan vilpittömästi iloitsin, kun kempeleläiset paineli pronssille asti. Yleensä siis muut joukkueet ei ole mitään tuntemuksia aiheuttaneet. No, KeKi on kyllä täynnä hienoja, taitavia pelaajia joita arvostan suuresti, pelinjohtajansa on ihan ärsyttävän velho ja KeKi totta vieköön ansaitsi paikkansa välierissä, mutta mun sympatiat kuivahti syistä, joihin ei nyt oo syytä mennä.

Eilen illalla tappio kyllä kirveli kipeästi, mutta toisaalta olo oli yllättävän tyyni ja jopa jollakin tapaa vähän helpottunut. Onhan tää nihkeä kausi ollut tuskainen myös (liian?) hyvään tottuneelle fanille. Nyt päästään nollaamaan tilanne ja vähän hengähtämään, ja sitten taas toivottavasti ihan toisenlaisella ilmeellä uuden kauden kimppuun. Mielessä kävi Ruutu-tilauksen irtisanominen saman tien, kun mullehan loppukauden tapahtumat on nyt sitten ihan hälläväliä, ei kiinnosta hippasen vertaa… No sen verran kumminkin näköjään kiinnosti, että tarkistin vielä välieräparit ja mietin, että kenelle noista sitä nyt sitten mestaruutta toivois, jos olis pakko valita.

Jumankekka. Jymyn kohdalla läikähti semmonen pieni, arka ja etäinen lämpö. Rakas vanha vihollinen, jota mä niin inhoan! Jos joku olis mulle taannoisten el klassikko -vuosien aikana tullut yhtään väittämään, että mä joskus vielä voisin toivoa SoJylle menestystä, niin olisin saattanut saada suoraan punaisen kortin. Eilen illallakin tuntemus tosissaan järkytti ja pysäytti, mutta yön yli nukkuminen auttoi ja nyt mä oon asian kanssa jo sujut. Omalla nimellä ja naamalla en ikinä sitä kumminkaan tuu koskaan tunnustamaan. Eli ihan vaan näin meidän kesken: Tsemppiä hiukkalaisille loppukauteen, näyttäkää nulikoille mistä kana pissii!
4 tämän vuoden parasta joukkuetta jatkaa välieriin. Oma veikkaus finaalipariin on 2021 vuoden uusinta Manse-KPL.
 
Viestejä
928
Tottakai💪kylillä vaan tavattu puhua,et huiput saanu kohtuu korvauksia vindalassa,ja nuoret,lahjakkaat junnut ei juuri mitään🤷et vaati tosiaan muutaman tälläsen ruuskan tapauksen,et opitaan maksamaan,ja pitämään pelaajasta kiinni rahalla,eikä uskolla,et vedossa on kiva pelata🤷
Sinulla on kumman kaunainen asenne. Millä lihaksella otat kantaa siihen, mitä Manse tarjosi Ruuskalle, mitä Veto olisi ollu valmis maksamaan ja mitä Ruuska pyysi?
 
Viestejä
20
Saahan sitä Jymyä kannustaa, mutta eikös tollanen 1,7m€ budjetilla toimiva ja monimiljonäärin omistama bisneskone nimeltä Sotkamon Jymy olis enemmän niitä roomalaisia :unsure:
Mutta vain seitsemänneksi korkein pelaajabudjetti.

Jymyn sivuilta napattua: ”Sotkamolaisen Superjymy Oy:n liiketoiminta koostuu pääasiallisesti Sotkamon Jymyn miesten superpesisjoukkueen kilpailutoiminnasta, mutta myös Vuokatin ja Sotkamon viihdetapahtumien järjestämisestä.”
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös