Saako muuten nykyään urheilijoiden ulkonäköä kehua keskustelupalstoilla tai somessa? Onko sallittua sanoa urheilijaa kauniiksi tai komeaksi? Eikö se olisi vain positiivista, eikä se olisi keltään pois?
Mitä vain saa sanoa ja kommentoida. Kommentin vastaanotto riippuu hyvin pitkälti esitystavasta sekä asiayhteydestä, joten sikäli kysymykseesi ei ole ihan yksiselitteistä vastausta.Saako muuten nykyään urheilijoiden ulkonäköä kehua keskustelupalstoilla tai somessa? Onko sallittua sanoa urheilijaa kauniiksi tai komeaksi? Eikö se olisi vain positiivista, eikä se olisi keltään pois?
Mitä vain saa sanoa ja kommentoida. Kommentin vastaanotto riippuu hyvin pitkälti esitystavasta sekä asiayhteydestä, joten sikäli kysymykseesi ei ole ihan yksiselitteistä vastausta.
Lähtökohtaisesti vieraan ihmisen ulkonäön kommentointi on aika tarpeetonta, ja tuollaisen henkilökohtaisen asian kommentointi koetaan herkästi tungettelevaksi. Urheilijakin halunnee mieluummin palautetta tekemästään työstä eikä henkilökohtaisista ominaisuuksistaan.
"Upea ja urheilullinen pelaaja" on aivan eri kommentti kuin "kaunis/komea pelaaja". Tilannekin on täysin erilainen, jos sanot asian kaverillesi, kuin että kirjoittaisit someen tai nettiin sen tuntemattomien nähtäväksi. Alkuperäiseen kysymykseesi tämä antamasi esimerkkitilanne ei vastaa oikein mitenkään.En ajatellutkaan tänne kirjoittaa, että se ja se pelaaja on hyvännäköinen. Mutta jos minä livekatsomossa sanon kaverilleni, että katso, miten upea ja urheilullinen pelaaja - kuten moni on - niin ei taatusti kaverini sano, että ”hyi! Ei tuollaista saa sanoa ääneen!” Urheilu itsessään on kaunista, ja moni urheilijakin on kaunis, eikä minusta niiden ääneen sanominenkaan väärin minusta ole, vaikka sitä ei nettiin kirjoitakaan.
Juu määkään en ymmärrä kun myöhään eilen illalla näin kaupungilla nätin naisen joten huusin sille kuinka hyvältä se näytti. No se rupes juokseen karkuun niin ajattelin että se ymmärsi jotain väärin ja lähdin perään jatkaen kehumista. Soitti perhana poliisit mun kimppuun ja kirjoitan tätä nyt putkasta. Ei käy järkeen, annoin vain positiivista palautetta ja kehuin ja tässä lopputulos. Yhteiskunnan vika!Onpa kummalliseksi mennyt maailma. Positiivista palautetta ei saa antaa? Ja aikuiset ihmiset keskustelevat netissä, onko positiivisen palautteen antaminen toiselle vaikka sitten ulkonäöstä sopivaa? C'mon!
Juu määkään en ymmärrä kun myöhään eilen illalla näin kaupungilla nätin naisen joten huusin sille kuinka hyvältä se näytti. No se rupes juokseen karkuun niin ajattelin että se ymmärsi jotain väärin ja lähdin perään jatkaen kehumista. Soitti perhana poliisit mun kimppuun ja kirjoitan tätä nyt putkasta. Ei käy järkeen, annoin vain positiivista palautetta ja kehuin ja tässä lopputulos. Yhteiskunnan vika!
Onpa kummalliseksi mennyt maailma. Positiivista palautetta ei saa antaa? Ja aikuiset ihmiset keskustelevat netissä, onko positiivisen palautteen antaminen toiselle vaikka sitten ulkonäöstä sopivaa? C'mon!
En ollut enää tähän topikkiin kirjoittamassa, mutta tää nyt on sellaista paskaa ettei mitään järkeä. Mä otan sitten ennemmin vaikka itse lopullisen kirjoituskiellon tällä nimimerkillä, mutta tälläinen paska ei käy. Kahden ihmisen ulkonäöllinen vertailu ei liene mikään loukkaus ketään kohtaan, jos heissä on samaa näköä ja jos sillä vertauksella todennetaan tunnistettavuus. Ja tuon vimpeliläisen pelaajan huutelun suhteen voit suksia vittuun! Tämä kyseinen vimpeliläinen sai melkoisen isot suosionosoitukset ja kannustushuudot sieltä Keisari-katsomosta. Niin minulta, kuin kaikilta muiltakin. KPL:n pallopoikien kohtelusta ei minulla ole mitään tietoa.No mutta, täällähän itse Kalja- Keisari kirjoittaa ulkonäköön kohdistuvia loukkauksia vertaamalla KPL -johtajaa Britannian ex-pääministerin näköiseksi . No, voihan seolla kohteliasuuskin, onhan Boris komea mies....tukevahkokin. Luulen ,että Keisari ei kuitenkaan kirjoittanut kohteliaisuuttaan moista vertausta. Ja sieltä eturivistähän taidettiin eräälle vimpeliläisellekin pelaajalle huudella rumia....mutta ei tietenkään itse Keisari niin tehnyt. Keiltäköhän ne KPL:n pallopojille menneet huudot olivatkaan? Toki eihän ne Taula-Pekan pojitteluhuudot aina niin "kilttejä" olleet.....
Kyllä me oletamme, että tässä syytettiin meitä siitä ettemme olleet viestiin reagoineet.Hienoa jos tälläinen provo nimimerkiltä joka kirjoittaa kaksi kertaa viidessä vuodessa menee läpi ilman sen suurempia huomioita palstan @Ylläpito osalta.
Eikös juuri teidän pitäisi omata kunnolla sellainen ”lukutaito”? Tällä nimenomaan herätettiin teidän kiinnostus, ei sen ihmeemmin syytelty. Normaali kirjoittaja ottaa itseensä tuollaisesta, Ylläpidon olettaisin näkevän tuon herättäjänä, eikä suinkaan vittuiluna!Kyllä me oletamme, että tässä syytettiin meitä siitä ettemme olleet viestiin reagoineet.