Supervuoro Verkkolehti »

Joni Rytkösen häirintätapaus

Viestejä
1,997
Ensinnäkin Jomalta todella suoraselkäinen ulostulo ja tapauksen käsittely. Haluan uskoa että kyseessä ei ole pelkkää loistavaa kriisiviestintää, vaan aitoa selkärankaa. Arvostan että oli keskusteltu ja sen perusteella toimittu.

Nimimerkki Graingerin perässä olevia kehottaisin kanssa lyömään jäitä hattuun ja odottelemaan tulevia uutisia. Kyllä varmasti moni muukin miettii tuota aikajanaa ja että tuleeko esimerkin myötä esiin myös uusia tapauksia.

Itse asiassa Sotkamon olisi ehkä joka tapauksessä syytä tulla tiedotteella ulos. Mieluiten tietenkin sulkemalla pois, että kohu ei heidän tietojen mukaan liity millään tapaa seuraan. Tai sitten tuoda ulos seuran tietämät taustatiedot suoraselkäisesti kerralla ulos (yksilöitä tietenkin suojellen). Kovempi myrsky kun on nopeammin ohi.
Ei kai tässä Joensuulta muuta voinut odottaakaan kuin suoraselkäistä ulostuloa. Onhan SuperJoman toinen pääomistaja Pesäpalloliiton puheenjohtaja.

Spekulointi siitä, että tiesikö Sotkamo jo viime vuonna, on mielenkiintoinen. Ensinnäkin Sotkamo on niin pieni kylä ja pesispiiri vielä pienempi, että jos häiriköinti olisi koskettanut oman kylän junnuja, Rytkönen olisi lähtenyt melko livakkaan kesken kauden pois. Se, että asia tuli vasta nyt julkiseksi kertoo minusta siitä, ettei häirinnän kohteet ole itsestään melua pitäneet ennenkuin ihan viime aikoina. Onhan viestittely voinut tiettyyn pisteeseen saakka olla ihan kivaa, mutta sitten jossain vaiheessa se on alkanut mennä yli.
 
Viestejä
4,735
Kyllähän tuollaiset kahdenkeskiset viestittelyjutut ovat sellaisia että jos toinen osapuoli ei asioista puhu niin mistäpä kukaan niistä tietäisi.

Mutta sitten kun sanainen arkku avataan jossain kohtaa ja huhut lähtevät liikkelle ne voivat kiiriä "oikeisiin" korviin nopeastikin.

Ja netti nyt sinänsä toimii pitkin maailmaa ja Rydellä on varmasti ollut faneja/seuraajia ihan joka kolkasta tässä maassa, niin en olettaisi asian kohdistuvan mihinkään tietylle paikkakunnallekaan.
 
Viestejä
724
Niinkuin Aakoo tuossa sanoo - Sotkamo on sen verran pieni paikka, että jos tuosta täällä joku olisi tiennyt, pian olisi tiennyt "koko" pitäjä. Itse en ole kuullut pihaustakaan tuohon suuntaan, en edes tänään. Olisin luullut, että joku ainakin olisi maininnut, että kyllähän tämä tiedettiin, jos edes huhuja olisi liikkunut.

Kuosmanen oli aiheesta kuultavana sekä YLE-Kajaanin uutisissa että Kainuun Sanomissa ja totesi, että asia tuli hänelle tietoon ensimmäistä kertaa eilen.
 
Viestejä
724
Nimimerkki Graingerin perässä olevia kehottaisin kanssa lyömään jäitä hattuun ja odottelemaan tulevia uutisia. Kyllä varmasti moni muukin miettii tuota aikajanaa ja että tuleeko esimerkin myötä esiin myös uusia tapauksia.

No Grainger itse ei ainakaan ole jäitä hattuun lyönyt :). Muistaakseni ainoa kerta kun hän hiljeni muutamaksi kuukaudeksi oli, kun palstalla kerralla tekstianalyysin perusteella löydettiin avaimia hänen sielunsa syövereihin.

Häpeä se on hölmölläkin.
 
Viestejä
198
No Grainger itse ei ainakaan ole jäitä hattuun lyönyt :). Muistaakseni ainoa kerta kun hän hiljeni muutamaksi kuukaudeksi oli, kun palstalla kerralla tekstianalyysin perusteella löydettiin avaimia hänen sielunsa syövereihin.

Häpeä se on hölmölläkin.
Olen uusi täällä. En siis tiedä käyttäjien keskinäisistä historioista, mutta ehkä selittää ketjun kärkkäitä reaktioita. Vähän harmittavankin henkilökohtaiselta kyllä kuulostaa näin ulkopuolisen korviin.

Itselle kovinta fanitusta edustaa se, että osaa ajatella asioita pitkän aikavälin kannalta seuran eduksi välipaskan niskaanottamisen uhalla. Graingerin pointtihan on käsittääkseni juuri semmoinen, että varmistetaan oman pesän puhtaus ja katkotaan spekulaatioilta jalat. Ja jos näin ei oliskaan (todennäköisyys pieni), niin sitten iso luuta esiin. Ei tuollainen ainakaan Länsi-Suomeen näyttäydy minään seuran muroihin kusemisena.
 
Viestejä
150
Olen uusi täällä. En siis tiedä käyttäjien keskinäisistä historioista, mutta ehkä selittää ketjun kärkkäitä reaktioita. Vähän harmittavankin henkilökohtaiselta kyllä kuulostaa näin ulkopuolisen korviin.

Itselle kovinta fanitusta edustaa se, että osaa ajatella asioita pitkän aikavälin kannalta seuran eduksi välipaskan niskaanottamisen uhalla. Graingerin pointtihan on käsittääkseni juuri semmoinen, että varmistetaan oman pesän puhtaus ja katkotaan spekulaatioilta jalat. Ja jos näin ei oliskaan (todennäköisyys pieni), niin sitten iso luuta esiin. Ei tuollainen ainakaan Länsi-Suomeen näyttäydy minään seuran muroihin kusemisena.
Huomaa että olet uusi! Kyseinen nimimerkki on arvostellut jo useamman vuoden Sotkamon Jymyn toimintaa vaikka väittää olevansa fani. Se että tarkastelee asioita kriittisesti siinä ei ole mitään pahaa. Mutta kyseinen nimimerkki aktivoituu aina vasta sitten kun löytää jotain negatiivista sanomista seurasta. Ja omistaa erittäin kärkkäät mielipiteet ja mitä fanitusta sellainen on että ei ikinä sano seurasta mitään positiivista? 2020 vuonna kun jymy voitti mestaruuden niin haukku pelinjohdon ja pelaajat ja yhtään hyvää viestiä ei tullut. Ja sit kun voitti mestaruuden niin oli ihan hiljaa kunnes taas tuli linjoille seuraavana syksynä kun sotkamon jymy hävisi. Se että jokainen saa täällä ottaa kantaa asioihin mutta varmaan aika monella mennyt maku siihen että esiintyy seuran kannattajana mutta niinku tässäkin asiassa voi lukea niin pelkkää negatiivista sanottavaa sotkamon Jymystä.
 

Ylläpito

Ylläpidon jäsen
Viestejä
3,627
No niin, nyt alkaa tätä chattaamista riittää tältä erää, kiitos. Varoitus @Mr. Orange turhailusta.

Ja lisäksi emme näe tarvetta tällaiselle metakeskustelulle kuka kirjoittaja on mitäkin. Itse asiassakin varmasti kirjoitettavaa riittää.

Muistutus myös siitä, että jos jonkun kirjoittajan viestit eivät miellytä, voi Älä huomioi -toiminnolla ne jättää näyttämättä jatkossa.
 

Mr. Orange

No niin, nyt alkaa tätä chattaamista riittää tältä erää, kiitos. Varoitus @Mr. Orange turhailusta.

Ja lisäksi emme näe tarvetta tällaiselle metakeskustelulle kuka kirjoittaja on mitäkin. Itse asiassakin varmasti kirjoitettavaa riittää.

Muistutus myös siitä, että jos jonkun kirjoittajan viestit eivät miellytä, voi Älä huomioi -toiminnolla ne jättää näyttämättä jatkossa.
Hyväksytty, ok.

Kiitos.

Asia vilpitön puolestani, ok,
 
Viestejä
4,735

Näin tylsästi selvittelin että Jymy on vaihtanut Facebook-sivun osoitetta (SotkamonJymyCTytotNaiset2022 -> SotkamonJymyNaiset2023) ja tuolla nettisivuilla on osa linkeistä vanhoja eivätkä toimi sen vuoksi.

Ei siksi että sivu olisi poistettu käytöstä.

 
Viestejä
198
Huomaa että olet uusi!

Jos olisin vittuileva ihminen, niin tähän pitäsi sanoa että tämän syväluotaavan henkilöhistorian toimitti minulle Pena88, 3 viestiä. 😅

Mutta en ole ja tunteet on ihan hyvästä tässä lajissa 👍

Jos itse asiaan, niin ilmeisesti Rytkönen on pistänyt someluukut kiinni. Itse pidän sitä oikeana ratkaisuna oli sitten syytön tai syyllinen. Ainakin itse voisin kuvitella, että moisessa paineessa tekisi mieli puolustaa itseään ja todennäköisesti lopputulos joka tapauksessa kääntyy pahemmaksi suuren yleisön silmissä.
 
Viestejä
7
Nimimerkki Graingerin perässä olevia kehottaisin kanssa lyömään jäitä hattuun ja odottelemaan tulevia uutisia. Kyllä varmasti moni muukin miettii tuota aikajanaa ja että tuleeko esimerkin myötä esiin myös uusia tapauksia.
Nimimerkki Grainger tässä on ainoa, jonka olisi kannattanut lyödä jäitä hattuun. Kaveri on käytännössä ristiinnaulinnut koko Jymyn seurajohdon ja heitellyt todella kovia syytöksiä ihan pelkällä mutulla.
 
Viestejä
699
Näin tylsästi selvittelin että Jymy on vaihtanut Facebook-sivun osoitetta (SotkamonJymyCTytotNaiset2022 -> SotkamonJymyNaiset2023) ja tuolla nettisivuilla on osa linkeistä vanhoja eivätkä toimi sen vuoksi.

Ei siksi että sivu olisi poistettu käytöstä.

Uskoo ken haluaa
 
Viestejä
4,735
Uskoo ken haluaa

Siinähän se toimiva sivu on, ei ole onneksi uskon asia sillä Googlen välimuisteista selviää että tuo on ennen ollut sama sivu kuin mihin nettisivut virheellisesti ohjaavat.

Ihmiset nyt vain ylianalysoivat vähän kaikkea kun on hirveä palo saada selville ketä uhrit ovat. Minusta se on varsin epäolennaista ja oikeastaan väärin edes pyrkiä selvittämään tarkemmin kerran tiedetään että alaikäisiä tyttöjä kyseessä ja heidän henkilöllisyys on asia mitä tulisi varjella.
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös