Supervuoro Verkkolehti »

Hyvinkään Tahko 2023

Viestejä
48
Ihan vaan taas muistituksena, että Tahko ry eli urheiluseura on ihan eri organisaatio kuin Tahko superpesis Oy.
Hyvää saivartelua. Mielestäni Oy on koko seuran lippulaiva ja edustaa myös Ry:tä. Hyvinkään Tahkon edustus on kuitenkin suht isossa roolissa siinä, miten Ry:llä jatkossa menee. Ja pahinta tässä on se, että pitkässä juoksussa Oy kusee myös Ry:n nilkoille tällä tekemisellä. Vai kuvitteletko, että lasten pesäpalloinnostus syntyy tyhjästä, eikä esim. menestyvästä ja hyvältä näyttävästä edustusjoukkueesta?

Yläkouluikäinen kun miettii kumman lajin parissa jatkaa joko kilpaurheilu-uraa tai harrasteuraa, esim. lätkän vai pesiksen, uskokaa: sillä miltä näytät, on jonkunkin verran merkitystä, kumman lajin nuori valitsee. Tuo drop-out on pesiksessä jo muutenkin ongelma, toki muissakin lajeissa. Mutta ei kukaan tuon seuran sisällä voi kokea ylpeyttä saatika innostusta tuosta Oy:n viestinnästä ja se on myös Ry:lle ongelma.

Jos et kausikortilla hyödy kuin muutaman kympin versus että ostat irtoliput joka otteluun, niin kyllä mielestäni on ihan perusteltua kysyä, että missä se etu on, että sitoudun koko kaudeksi kausikortilla ja tuen seuraa ns. maksimisummalla.

Fanituotteista pieni alennus (niin mistä), matsikahvi, sponssipubiin alennus, paikallisbussiin ilmaiseksi matsipäivänä, aamupostista alennus... Mitä vaan, nämä nyt tuli pikana mieleen.
 
Viestejä
221
Hyvää saivartelua. Mielestäni Oy on koko seuran lippulaiva ja edustaa myös Ry:tä. Hyvinkään Tahkon edustus on kuitenkin suht isossa roolissa siinä, miten Ry:llä jatkossa menee. Ja pahinta tässä on se, että pitkässä juoksussa Oy kusee myös Ry:n nilkoille tällä tekemisellä. Vai kuvitteletko, että lasten pesäpalloinnostus syntyy tyhjästä, eikä esim. menestyvästä ja hyvältä näyttävästä edustusjoukkueesta?

Yläkouluikäinen kun miettii kumman lajin parissa jatkaa joko kilpaurheilu-uraa tai harrasteuraa, esim. lätkän vai pesiksen, uskokaa: sillä miltä näytät, on jonkunkin verran merkitystä, kumman lajin nuori valitsee. Tuo drop-out on pesiksessä jo muutenkin ongelma, toki muissakin lajeissa. Mutta ei kukaan tuon seuran sisällä voi kokea ylpeyttä saatika innostusta tuosta Oy:n viestinnästä ja se on myös Ry:lle ongelma.

Jos et kausikortilla hyödy kuin muutaman kympin versus että ostat irtoliput joka otteluun, niin kyllä mielestäni on ihan perusteltua kysyä, että missä se etu on, että sitoudun koko kaudeksi kausikortilla ja tuen seuraa ns. maksimisummalla.

Fanituotteista pieni alennus (niin mistä), matsikahvi, sponssipubiin alennus, paikallisbussiin ilmaiseksi matsipäivänä, aamupostista alennus... Mitä vaan, nämä nyt tuli pikana mieleen.


Toki, lapset näkee taas sen 90-luvulta tutun pallohaukkan, kannattaa varmaan pitää pieni hajurako, eiköhän puku ala olemaan aika homeessa.

Toinen juttu, kaljakatsomoon on K-18, pallohaukalla voi olla jano, jos katsoo viime kesään…
 
Viestejä
159
Tähän markkinointikeskusteluun ja puuhasteluun viitaten vielä yksi havainto kaduilta. Tahkolla on muutama fyysinen mainostaulu Hyvinkäällä, jossa ilmoitetaan seuraavan kotipelin ajankohta ja vastus, niin alle viikko enää kotiavaukseen ja vielä ainakin maanantai-iltana yksi näistä oli tyhjillään, nykytilanteesta en tiedä. Mutta ehkä tämäkin nyt kertoo vähän tästä nykytoiminnasta. Pelipäivä ja vastus on kumminkin ollut tiedossa jo kuukausia, niin kai sitä kaduillakin voisi mainostaa niissä omissa tauluissa? Aika monta kulkijaa kumminkin näiden plakaattien ohi kulkee päivittäin, niin omasta mielestä ainakin olisi ollut viisasta mainokset virittää sinne hyvissä ajoin, kun saattaa olla ihmisillä jo muita suunnitelmia äitienpäivälle, jos vasta edellisiltana huomaavat matsimainoksen.
 
Viestejä
1,120
Olen yrittänyt pitäytyä kommentoimasta muuta kuin pelillistä antia, ja yritän jatkossakin. Jotain pointteja kuitenkin.

Jokainen tietysti tekee ostopäätöksen kausikorteista tai ottelulipuista omista lähtökohdistaan. Ei siihen oikein passaa kenenkään mennä sanomaan, että mikä on fiksua. Tahkon hinnat ovat toki viime vuosina nousseet, mutta sanokaapa mulle, mikä ei olisi? Siellä on katsottu mitä naapurissa tehdään, ja laitettu hinnat jokseenkin linjaan, paitsi jonkin verran halvemmaksi vielä. Silloin kun tehtiin Nisun kanssa sopimus, niin siinä oli minusta selkeä linjanveto, että pelaajabudjetti lähtee nousuun, mutta mitaleita tavoitellaan. Tämä kävi järkeen, vaikka se sitten tarkoittaisi, että fanitus maksaa enemmän.

Itselle on tärkeää se, että kausikortti todella on KAUSIkortti, ja mitään ylimääräisiä maksuja ei kerätä, vaikka menisi päätyyn asti. Otan riskin siitä, ettei mene, ja maksan sitten per runkosarja vähän enemmän. En kaipaa mitään ilmaisia kytkyjä jostain kaljatuopista tai paikallislehdestä, jonka kiinnostus ja lajitieto on koko ajan menossa alaspäin. Toki niitä ihmisiä on, ketkä haluavat hirveästi kaikkea oheen, mutta täytyy muistaa, että nämä ei ole Tahkon päätettävissä. Niihin etuihin tarvitaan aina se sponsoriosapuolen suostumus. Kyllä niitä on yritetty kysellä, varmasti. Voisiko kysellä aktiivisemmin? Aina voisi. Mutta sota, inflaatio jne.

Tämä mediavastaavan lähtö viime syksynä kirpaisee itseäni kovasti. Toisaalta, ihan faktaa on, että pitäisi näkyä kaiken maailman kanavissa, toisaalta olen koko somehomman kanssa niin ähkyssä infotulvassa, etten oikeastaan kaipaa someeni yhtään lisää sisältöä. Rohkeutta on tietyllä tavalla sekin, ettei tuota hommaa tehdä määräänsä enempää, vaikka tiedän sen, että just nyt tämä on pakon sanelema juttu, joka kyllä jossain vaiheessa korjaantuu, kun siihen löydetään oikeat ihmiset. Ja rahaa. Minuahan on pyydetty viime talvesta asti tekemään tekstisisältöä joukkueelle, jota toisaalta haluaisin tuottaa, toisaalta haluan ottaa peleistä irti kannattajana sen mitä on otettavissa, ilman että täytyisi olla pelipäivinä töissä ja tehdä muistiinpanoja. Grafiikkaa en ole hyvä tekemään itsekään, sen saisi muut tehdä kuitenkin.

Mediavastaavan lisäksi tärkeää olisi varmistua, että toi Pihkalan remontti saataisiin syksyllä aloitettua ensi kautta varten. Saataisiin olosuhteet 2020-luvulle. Tästäkin on jokunen paikallispoliitikko änkyröinyt pitkään kuulemma, joten ihan sataprosenttista varmuutta ei ole siitä, koska tuo stadion päivittyy.

Monella tapaa Tahko elää nyt siirtymävaihetta kohti toivottavasti jotain suurempaa ja kauniimpaa jatkossa. Sillä välin mennään näin. Onneksi pelit alkaa jo parin päivän päästä, niin päästään niistä puhumaan.
 
Viestejä
468
Hyvää saivartelua. Mielestäni Oy on koko seuran lippulaiva ja edustaa myös Ry:tä. Hyvinkään Tahkon edustus on kuitenkin suht isossa roolissa siinä, miten Ry:llä jatkossa menee. Ja pahinta tässä on se, että pitkässä juoksussa Oy kusee myös Ry:n nilkoille tällä tekemisellä. Vai kuvitteletko, että lasten pesäpalloinnostus syntyy tyhjästä, eikä esim. menestyvästä ja hyvältä näyttävästä edustusjoukkueesta?

Yläkouluikäinen kun miettii kumman lajin parissa jatkaa joko kilpaurheilu-uraa tai harrasteuraa, esim. lätkän vai pesiksen, uskokaa: sillä miltä näytät, on jonkunkin verran merkitystä, kumman lajin nuori valitsee. Tuo drop-out on pesiksessä jo muutenkin ongelma, toki muissakin lajeissa. Mutta ei kukaan tuon seuran sisällä voi kokea ylpeyttä saatika innostusta tuosta Oy:n viestinnästä ja se on myös Ry:lle ongelma.

Jos et kausikortilla hyödy kuin muutaman kympin versus että ostat irtoliput joka otteluun, niin kyllä mielestäni on ihan perusteltua kysyä, että missä se etu on, että sitoudun koko kaudeksi kausikortilla ja tuen seuraa ns. maksimisummalla.

Fanituotteista pieni alennus (niin mistä), matsikahvi, sponssipubiin alennus, paikallisbussiin ilmaiseksi matsipäivänä, aamupostista alennus... Mitä vaan, nämä nyt tuli pikana mieleen.

No, kun ei ole. Eri toimijat, eri talous.

Ei ry:llä ole mitään valtaa oy:n toimintaan. Se toimii omistajiensa ohjaamana.

Se on totta, että mainehaitta koskee varmasti kyllä myös seuraa. Ja se on aika ikävää.
 
Viestejä
1,310
Pakko jatkaa tätä Tahkon puuhastelun ruoskintaa, jos vaikka jotain kautta tämän ketjun aiheelliset rutinat välittyisivät seurajohdon ja Oy:n hallituksen tietoisuuteen: Toimarilla ja muulla Oy:n operatiivisella johdolla ei selvästikään ole hommat hanskassa tai hanskat hukassa. Jotain olisi todellakin tarpeen tehdä.

Case in point: nettisivut.

1) Etusivulla heti ensimmäisenä iso teksti
”Pesiskausi 2023 on pian taas täällä”, mutta kyseessä on pelkkä teksti eikä linkki mistä pääsisi lukemaan enemmän siltä milloin ”Pesikausi 2023” alkaa, ennakko-odotuksia miesten ja naisten joukkueen osalta jne. Ja herätys Tahko: pesikausi 2023 alkoi jo ja miesten joukkueella on jo ensimmäinen sarjaottelukin pelattuna!
1683728154570.jpeg


2) Uutisten päivittäjä jäänyt Fuengirolaan omalle lomalle vai nettisivujen ylläpitotunnairit hukassa vai mikä mättää? Sivujen viimeisin uutinen mainostaa tulossa olevaa ottelua Fuengirolassa! Ei löydy edes pikku-uutista ottelun tuloksesta saati ottelutaraporttia! Puhumattakaan kausiennakosta (vaikka kausi jo tosiaan Tahkon miehillä alkanutkin) tai tulevan sunnuntain ottelun puffaamista. Ei mitään, ei mitään. Tämä on totaalista perseilyä.

1683728546990.jpeg

1683728568742.jpeg


3) Kiinnostaako kausikortti? Älä suotta kuvittele että Tahkon nettisivuilta saisit hyvää informaatiota asiasta! Liput-sivulla vain lyhyt maininta kausikorteista ja linkki Lippu.fi -verkkokauppaan. Lisäksi lupaava linkki ”Katso lisätietoja kausikorteista täällä”, josta klikkaamalla pääsee JOULUKUUN PUOLIVÄLISSÄ päivätylle sivulle jossa kerrotaan VIIME VUODEN LOPPUUN voimassa olleesta tarjouksesta, jolloin kausikortin sai edullisemmin. EI MITÄÄN MAININTAA nykyisistä hinnoista. EI MITÄÄN MAININTAA uudesta kausikorttivaihtoehdosta, sisältäen myös pleijarit ja mitalliottelut. Nämä asiat löytyvät vain Lippu.fi -verkkokaupasta ja sielläkin niin vähäisellä informaatiolla varustettuna ettei mistään ilmene miten varsinaisen fyysisen kausikortin itselleen saa ja pääsekö sitä ennen peleihin jollakin Lippu.fi:stä saatavalla lipulla tms. Ei tälle nyt voi muuta kuin yhtä aikaa itkeä ja nauraa.

1683728626385.jpeg

1683728647314.jpeg



Tämä on nyt sen verran puuhastelua, että ei voi kuin ihmetellä kuinka kuutamolla toimitusjohtaja ja koko johto on!

Lopuksi vielä muutama lainaus vastavalitulta toimarilta viime syyskuulta:

”Innostus ja päättäväisyys päällimmäisenä. On hienoa päästä kehittämään sekä yhtiön toimintaa että Tahko-brändiä.”
” Näen Tahkon kehittymiskykyisenä ja kehittymishaluisena. … Tahkossa on paljon hyödyntämätöntä potentiaalia. ”
”Seuraa lähdetään tottakai kehittämään eteenpäin. Ihan ensin pitää laittaa kuntoon muutamia pikkujuttuja, kuten Tahkon tekeminen näkyväksi kaupungissa ja Pihkalan opasteet, jotta jengi löytää peleihin.”
”Minun tehtävä on huolehtia päivittäisestä hallinnosta, kannattavuudesta ja toiminnan läpinäkyvyydestä. Kun nämä on hanskassa, pääsen toivottavasti kehittämään toimintaa.”

Innostus ja päättäväisyys? Kehittynyt toiminta? Kehittynyt Tahko-brändi? Kehittymiskyky? Kehittymishalu? Pikkujuttujen kuntoonlaitto? Tahkon tekeminen näkyväksi? Jengi löytää peleihin? Toiminnan läpinäkyvyys? Homma hanskassa? Hanskat hukassa?
 
Viestejä
2,070
”Innostus ja päättäväisyys päällimmäisenä. On hienoa päästä kehittämään sekä yhtiön toimintaa että Tahko-brändiä.”
” Näen Tahkon kehittymiskykyisenä ja kehittymishaluisena. … Tahkossa on paljon hyödyntämätöntä potentiaalia. ”
”Seuraa lähdetään tottakai kehittämään eteenpäin. Ihan ensin pitää laittaa kuntoon muutamia pikkujuttuja, kuten Tahkon tekeminen näkyväksi kaupungissa ja Pihkalan opasteet, jotta jengi löytää peleihin.”
”Minun tehtävä on huolehtia päivittäisestä hallinnosta, kannattavuudesta ja toiminnan läpinäkyvyydestä. Kun nämä on hanskassa, pääsen toivottavasti kehittämään toimintaa.”

Kaksi ensimmäistä kommenttia ovat melko kliseemäisiä, mutta kahdessa viimeisessä on ihan hyvää ajatusta. Annetaan toimarille työrauha ja aikaa toiminnan kehittämiseen. Ei Roomaakaan päivässä rakennettu!
 
Viestejä
1,310
Kaksi ensimmäistä kommenttia ovat melko kliseemäisiä, mutta kahdessa viimeisessä on ihan hyvää ajatusta. Annetaan toimarille työrauha ja aikaa toiminnan kehittämiseen. Ei Roomaakaan päivässä rakennettu!
Ei ne ajatukset vaan niiden toteuttaminen.

Tässä on nyt reilusti yli puoli vuotta jo takana. Taitaa olla niin hyvä työrauha, että nukahtanut työpöytänsä ääreen.
 
Viestejä
172
Tähän markkinointikeskusteluun ja puuhasteluun viitaten vielä yksi havainto kaduilta. Tahkolla on muutama fyysinen mainostaulu Hyvinkäällä, jossa ilmoitetaan seuraavan kotipelin ajankohta ja vastus, niin alle viikko enää kotiavaukseen ja vielä ainakin maanantai-iltana yksi näistä oli tyhjillään, nykytilanteesta en tiedä. Mutta ehkä tämäkin nyt kertoo vähän tästä nykytoiminnasta. Pelipäivä ja vastus on kumminkin ollut tiedossa jo kuukausia, niin kai sitä kaduillakin voisi mainostaa niissä omissa tauluissa? Aika monta kulkijaa kumminkin näiden plakaattien ohi kulkee päivittäin, niin omasta mielestä ainakin olisi ollut viisasta mainokset virittää sinne hyvissä ajoin, kun saattaa olla ihmisillä jo muita suunnitelmia äitienpäivälle, jos vasta edellisiltana huomaavat matsimainoksen.
Jos oikein näin niin matsimainos taisi olla päivitettynä ainakin myös fyysiseen mainostauluun Koneen kohdalla tänään. Tahkon Leidien osalta mainos taisi vielä puuttua, mutta heillä onkin vielä viikko kotiavaukseen. Sen lisäksi Leditauluilla KPL ottelu-mainoksen näin ainakin useaan kertaan tänään ja samoin myös kausikorttimainoksen sen jälkeen. Hiukan voi siis antaa positiivistakin palautetta välillä tähän markkinointikeskusteluun. Pakko kyllä myöntää, että nettisivujen osalta on aika paljon vielä tekemistä.
 
Viestejä
886
Aika mielenkiintoinen "mainos" tuossa Tahko Superpesis Oy:n toimiston ikkunassa. Onko toimisto muuttanut/muuttamassa takaisin Pihkalan tiloihin?

Tahkon toimisto.jpg
 
Viestejä
886
Muuttanut huhtikuussa pois tuosta, Pihkalaan.
Ok. Varmasti vuokrakulut ovat siellä (kaupungin omistama) eri luokkaa, kuin tuossa keskustan kiinteistössä (Renton omistama). Hämää vain, kun tuo firman nimikyltti on tuossa ikkunan yläpuolella, mutta kait sen poistaminen ottaa aikansa.
 
Viestejä
1,791
Tämä on nyt sen verran puuhastelua, että ei voi kuin ihmetellä kuinka kuutamolla toimitusjohtaja ja koko johto on!
Tämä on aivan 5/5 kirjoitus.

Ihmettelen suuresti Tahkon toimintaa?!?

Viime kaudella tuli yllättävä välieräpaikka ja nyt toiminta etenkin somessa vaikuttaa siltä, että ketään ei ole koko seurassa edes vapaaehtoistöissä.

Vaikka joku AMK-harjoittelija hoitaisi nämä asiat kahdessa päivässä kuntoon!!!
 
Viestejä
221
Tämä on aivan 5/5 kirjoitus.

Ihmettelen suuresti Tahkon toimintaa?!?

Viime kaudella tuli yllättävä välieräpaikka ja nyt toiminta etenkin somessa vaikuttaa siltä, että ketään ei ole koko seurassa edes vapaaehtoistöissä.

Vaikka joku AMK-harjoittelija hoitaisi nämä asiat kahdessa päivässä kuntoon!!!
Tätä olen ihmetellyt kanssa, eikö olisi voinut kysyä vaikka Laurea tai Hyria:a yhteistyötä tämän saralle? Toki, Hyria nyt vissiin lopetti Oy:n kanssa sponsoroinnin....

Tänäpäivänä some ja mitä olet/näyt ulospäin, on vaan isossa kuvassa tärkeä juttu. Sieltä tulee raha, katsojat sekä yhteistyökumppanit. Jos minä olisin sponsorina, saattaisin hieman kyseenalaistaa tätä suuntaa...
Oy voisi ottaa mallia Ladyt, kuinka somea tehdään. Eikä siellä ole yhtään sen enempään osaajaa.
Instaan ja Faceen osaa nyt melkein kuka vaan laittaa tarinaa, seura voi ostaa kuviin paremman kameran. Kerätkööt sitten vaikka kolehdin.
 
Viestejä
515
Annetaan toimarille työrauha ja aikaa toiminnan kehittämiseen. Ei Roomaakaan päivässä rakennettu!
Kuten jo yllä todettiin, ihan tarpeeksi on ollut jo aikaa. Omaa, suht tuoretta, kokemusta uuteen toimintaympäristöön siirtymisestä johtotehtäviin on (ei musta tosin toimaria tullut) ja kyllä mulle oli ainakin päivänselvä marssijärjestys. Ensin otettiin henkilöstö haltuun. Sitten tehtiin pieniä viilauksia toimenkuviin ja seuraavaksi keskityttiin siihen, miltä toiminta näyttää asiakkaiden sekä potentiaalisten asiakkaiden suuntaan. Tähän ei missään organisaatiossa kulu puolta vuotta, missään olosuhteissa. Sen toteaminen ei ole työrauhan rikkomista. Eikai täällä kukaan ole potkuja vaatimassa, mutta omaa toimintaa pitää pystyä tarkkailemaan kriittisesti, koska siitä syntyy kehitys. Toistaiseksi Vuorenmaa on joko epäonnistunut työssään, hänelle ei ole annettu riittäviä pelimerkkejä tai molempia.

Vuorenmaalla on hirmuinen kasa erilaisia tutkintoja ja papereita esiteltäväksi, mutta ne ei valitettavasti tee kenestäkään vielä hyvää yritysjohtajaa, ei vaikka olisi toiminut yrittäjänäkin aikaisemmin.

Janski tuossa mainitsi, että hänellä on someähky. Minulla on sama tilanne, mutta mepä emme olekaan Tahkolle varsinaisesti syy tehdä somea. Somen tarkoitus on tehdä satunnaiskävijöistä aktiivisempia kävijöitä ja toisaalta uusasiakashankinta.

Somessa voi tavoittaa yhdellä julkaisulla enemmän ihmisiä kuin kymmenen vuoden päivittäisellä mainonnalla paikallislehdessä yms. Lähtökohtaisesti esimerkiksi ihmiset, jotka lukevat lehteä, eivät ole Tahkon toiminnan kannalta merkittäviä. He ovat keskimäärin ihmisiä, jotka ovat jo muodostaneet mielipiteensä Tahkosta ja pesäpallosta. Internetin bannerimainonta tai mikään muukaan maksullinen mainonta ei myöskään aja asiaansa. Kysymys on siitä miksi ihmisten pitäisi tulla Pihkalaan. Kynnys laskee sitä mukaa, kun pelaajat/organisaatio tulee lähemmäs ihmisiä. Jos Hermanni ei tunne pesäpalloa tai pelaajia, mitä häntä hyödyttää katsella tien varressa, lehden sivulla, netissä tietoa pelipäivästä ja vastustajasta? Kun sillä ei ole mitään merkitystä. Toisaalta, kun somessa on tullut vastaan riittävän monta kertaa Tahkon hauska video, missä KT Huusko pitää kopissa puhetta pilke silmäkulmassa jatkosopimuksestaan tai kertaa peliä ehkä läpilyönnistä tehdyn videoleikkeen saattelemana, Hermannilla saattaakin herätä ajatus lähteä katsomaan mikä homma tämä nyt on. Se on somen voima.

Toki osa syyttävästä sormesta menee myös taustajoukoille. Laaja kattaus eri alojen ammattilaisia, joilla on äärettömän laajat verkostot yhteiskunnan eri osa-alueille ja lopputuloksena tämä poppoo saa järjestettyä kerran kaudessa jonkun Antti Tuisku -tapahtuman, missä senkin ilmaisosio kiinnostaa ihmisiä itse superpesisjengin peliä enemmän. Puhumattakaan siitä, etteivät nämä korkeissakin tehtävissä olleet ihmiset osaa vaatia yrityksensä johtajalta enempää. Varmaan aika moni tunnistaa tilanteen, jossa esimies/palkanmaksaja ilmoittaa, että joku asia pitää tehdä nyt. Sen voi tehdä päin persettä ja yrittää uudelleen paremmin, mutta tekemättä jättäminen harvoin koituu hedelmälliseksi ratkaisuksi. En tosin tiedä onko Tahkossa ollut kymmeniin vuosiin mitään sisäistä vaatimustasoa konttorin puolella.

Vuorenmaa puhui tullessaan jättimäisestä potentiaalista Tahkon ympärillä ja oli oikeassa. Merkittävä seura talousalueella, joka jo junioritoimintansa kautta tavoittaisi ison osan potentiaalisista asiakkaista. Kilpailu välittömässä läheisyydessä urheilun osalta yllättävänkin pientä. Kaikki potentiaali on lunastamatta.
 
Viestejä
1,544
Tätä olen ihmetellyt kanssa, eikö olisi voinut kysyä vaikka Laurea tai Hyria:a yhteistyötä tämän saralle? Toki, Hyria nyt vissiin lopetti Oy:n kanssa sponsoroinnin....

Tänäpäivänä some ja mitä olet/näyt ulospäin, on vaan isossa kuvassa tärkeä juttu. Sieltä tulee raha, katsojat sekä yhteistyökumppanit. Jos minä olisin sponsorina, saattaisin hieman kyseenalaistaa tätä suuntaa...
Oy voisi ottaa mallia Ladyt, kuinka somea tehdään. Eikä siellä ole yhtään sen enempään osaajaa.
Instaan ja Faceen osaa nyt melkein kuka vaan laittaa tarinaa, seura voi ostaa kuviin paremman kameran. Kerätkööt sitten vaikka kolehdin.
Se on harmi. Se on myös harmi, että paras lukkari tällä hetkellä alanen, niemi, patova, huusko, ikonen, korhonen.. ei näy millään tavalla Hyvinkäällä, kun siellä käy..
 
Viestejä
159
Jos oikein näin niin matsimainos taisi olla päivitettynä ainakin myös fyysiseen mainostauluun Koneen kohdalla tänään. Tahkon Leidien osalta mainos taisi vielä puuttua, mutta heillä onkin vielä viikko kotiavaukseen. Sen lisäksi Leditauluilla KPL ottelu-mainoksen näin ainakin useaan kertaan tänään ja samoin myös kausikorttimainoksen sen jälkeen. Hiukan voi siis antaa positiivistakin palautetta välillä tähän markkinointikeskusteluun. Pakko kyllä myöntää, että nettisivujen osalta on aika paljon vielä tekemistä.
Juu totta kai positiivistakin palautetta pitää antaa kun aihetta on ja hyvä, että nuo mainokset oli kunnossa nyt. Tuo oli tosiaan maanantain havainto, mutta tuli vasta nyt mieleen mainita, kun ketjua luin ja markkinoinnista jne oli keskustelua, mutta pääasia että ne on nyt kunnossa.
 
Viestejä
1,544
Juu totta kai positiivistakin palautetta pitää antaa kun aihetta on ja hyvä, että nuo mainokset oli kunnossa nyt. Tuo oli tosiaan maanantain havainto, mutta tuli vasta nyt mieleen mainita, kun ketjua luin ja markkinoinnista jne oli keskustelua, mutta pääasia että ne on nyt kunnossa.
Niin no. Pohtinut vain, toimisiko isomman kirkonkylän aggressiivinen markkinointi tyyliin ifk. Ei välttämättä ei.
 
Viestejä
48
Tätä olen ihmetellyt kanssa, eikö olisi voinut kysyä vaikka Laurea tai Hyria:a yhteistyötä tämän saralle? Toki, Hyria nyt vissiin lopetti Oy:n kanssa sponsoroinnin....

Tänäpäivänä some ja mitä olet/näyt ulospäin, on vaan isossa kuvassa tärkeä juttu. Sieltä tulee raha, katsojat sekä yhteistyökumppanit. Jos minä olisin sponsorina, saattaisin hieman kyseenalaistaa tätä suuntaa...
Oy voisi ottaa mallia Ladyt, kuinka somea tehdään. Eikä siellä ole yhtään sen enempään osaajaa.
Instaan ja Faceen osaa nyt melkein kuka vaan laittaa tarinaa, seura voi ostaa kuviin paremman kameran. Kerätkööt sitten vaikka kolehdin.
En Leidien somesta mitään tavoitetta ottaisi. Se on minimi mitä sielläkin ilmeisen pienillä resursseilla tehdään. Mutta ok alku sekin jo olisi.

Yhteistyökumppanit. Joko Tahkon yhteistyökumppanit eivät ole yhtään muuttuneet viime kesästä, tai sitten ne on unohdettu päivittää ja lisätä sivuille uudet kumppanit. Veikkauksia, kumpi? Ainakin maaliskuussa konkurssiin mennyt Rh-Entertainment komeilee edelleen listalla.

Pitää kyllä helvetin kova pesäpalloihminen olla, että firmansa rahoja ja imagoa sijoittaa tähän nyt. Mutta ei Roomaakaan päivässä rakennettu jne.
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös