JOS Niemi ja Rantonen on Hyvin asialla niin su 24.04.2022 klo 13.00 TAHKO -KAMAEiköhän viikon päästä nähdä jo Yli-Saunamäki ja kumppanit treenaamassa Pihkalassa! Makkarat on jo kuulemma tilattu!![]()
JOS Niemi ja Rantonen on Hyvin asialla niin su 24.04.2022 klo 13.00 TAHKO -KAMAEiköhän viikon päästä nähdä jo Yli-Saunamäki ja kumppanit treenaamassa Pihkalassa! Makkarat on jo kuulemma tilattu!![]()
😂😂😂Itse kyllä veikkaan, että KT tulee nousemaan lyödyissä 20 parhaan joukkoon jos vain saa tarpeeksi tilaisuuksia näyttää kykynsä. Potentiaalia on kyllä! Itse olen useasti jo "vaatinut" KT:n sijoittamista numero neloseksi, jotta saataisiin hyvän luokan kotiuttaja numerolle. Mitä te muut ajattelette KT:lle sopivasta paikasta sisäpelissä? Numero neljä vai joku muu?
Huh, huh!!! Mitä "potaskaa"
Aina positiivista kun tajuaa oman viestinsä älyttömyyden ja reagoi siihen nauramalla itselleen, vaikkakin järjestys viesteissä oli hassu.Huh, huh!!! Mitä "potaskaa"
Samaa mieltä Huuskosta, että potentiaalia on lyöjätilaston top20 nimeksi. Samaa voi sanoa kyllä Patovasta ja varsinkin Ikosesta. Lisäksi joukkueessa on vielä kaksi lyöjäjokeria, joilla on potentiaalia vaikka voittaa koko tilasto. Ehdotankin, että kaikki kolme (Ikonen, Huusko, Patova) pelaavat potentiaalin takia numerolla neljä.
No, jos vähän totisemmin puhuu, Tahkolla ei ole mitään tarvetta tehdä kärkeen kompromisseja kotiutusosaston leventämiseksi, kun muuten ei ole sitä kotiutettavaa osastoa. Huuskon juoksu kulki viime kesänä (varsinkin alussa) niin kovaa, että KT:n karkottaminen numerolta kolme heikentäisi kärkikolmikon tasoa merkittävästi. Kyllä sinne numeroille 4 ja 5 riittää ihan vallan mainiosti Sande ja Ikonen. Tai vaikka sitten Mizi, jos halutaan rakenteluun lisää leveyttä.
Mutta siitä ei voi lähteä tinkimään, että paras etenijä ykköseksi, paras kärjen vaihtaja kakkoseksi ja paras numero kolmonen kolmoseksi. On vain fakta, ettei yhdelläkään joukkueella riitä viidelle kotiuttajalle (vakituisesti) kotiutettavaa, varsinkaan Tahkolla.
Elmon artikkeli.
Artikkelissa kysytään, ihan aiheellisesti, että "mikä Tahkolta puuttuu, että se on ollut viimeiset 40 vuotta enemmän hyvä ja tasainen menestyjä kuin mestaruuksia ja mitaleita kahmiva huippumenestyjä? "
Itseäni mietityttää ihan sama asia. Mikä meillä kiikastaa, että pelataan hyvällä tasolla, mutta ei nousta ihan huippuseuraksi? Ollaan pelattu joskus erittäin hyvinkin ja voitettu huippuseuroja yksittäisissä otteluissa, mutta ihan pesäpallon huipulle ei olla päästy. Missä vika? Toisinaan peli on sujunut jopa loistokkaasti, esimerkiksi teksti TV:ssä Tahkoa kuvattiin jollakin kaudella "kauden sensaatioksi". Mutta huippumenestys ja mitalit ovat jääneet puuttumaan. Mistä kiikastaa? Mitä te muut ajattelette?
Tähän kiinnitin myös itse huomioni, vaikken ole sitä huudellut missään. Mulla on kutina jonka muutama lähipiiriläinen voisi varmasti vahvistaa, että Tahkossa on oltu elämäntapa-asioiden kanssa lepsumpia kuin joissain muissa seuroissa. Sen verrran tuo mainitsemasi englantilainen Arsenal on itsellekin tullut tutuksi, että on tajunnut jossain vaiheessa sen, että urheilija ei elä vain kentällä ja treeneissä. Silloin kun sen valinnan tekee, niin se pitäisi olla sarjakauden aikana sama kuri 24/7.Mistä taas tulee mieleen eräs seikka, mikä on kiinnittänyt huomiota pelaajista tehdyissä lyhyissä esittäytymishaastatteluissa. Melkein kaikki ovat vastanneet kysymykseen mielitilauksesta ravintolassa, että pihvi, hampurilainen, pizza, cokis tms. Kokonaisvaltaisten huippu-urheilijavaatimusten valossa on tullut mieleen, että toivottavasti eivät käy kovin usein ravintoloissa….