Yksi itselleni hyvin tyydyttävä vastaus prosenttikysymykseen tuli itse Arffmanilta
On myös hyvä kysymys, millainen pelinjohtaja Korhonen on pelin sisällä sellaisissa tilanteissa, kun kaikki ei kuljekaan odotetulla tavalla tai ottelu uhkaa karata käsistä. Saako hän pelaajat ja joukkueen syttymään vai onko Korhonen sittenkin enemmän prosenttipesäpallon pelinjohtaja – ja mihin asti prosenttipesäpallo riittää vaikeissa tilanteissa?
Näin täällä:
Joensuu menettää siirtomarkkinoilla lähes puolet joukkueestaan, mutta syytä paniikkiin ei ole, jos JoMassa uskalletaan luottaa nuoriin.
elmomedia.fi
Kysymys nousi justiin siitä kokemuksesta, että oli niin kiduttavaa istua Kouvolassa viimeisessä pelissä ja katsoa, miten kolmannelle koppi -kuvio toistui kerran toisensa jälkeen ja jokainen pelaaja toisensa jälkeen kangistui aina vain pahemmin. Huhhuh.
Pelipaita-asiasta täytyy sanoa, että ihan sama kysymys kuin
@Olafi n esittämä on itseänikin vaivannut. Ja vielä vähän primitiivisemmällä tasolla: syöksyessä paita yleensä hajoaa, ja pelin lähestyessä loppuaan sen etumus saattaa olla riekaleinen ja väri irronnut. Olen aina salaa miettinyt, tuleeko jokaiseen peliin uusi paita, vai miten se menee, mutten ole koskaan kehdannut kysyä.
Ja myyntijutusta. Itse olen (toistaiseksi, ennen Mansen todellista läpilyöntiä) vielä aika rajoittunut Joma-fani, joten empiria on sieltä päin aika yksinomaan. Sen olen kyllä huomannut, että fanijärjestön aktiiveilla on toisinaan komiasti repeytyneitä pelaajien entisiä pelipaitoja. Ja on niitä joskus joissakin jouluhuutohuutokaupoissa näkynyt. Joten luulisin, että joskus myydään ja joskus ei. @MieVaanin esittämät näkökulmat on pelkkää asiaa, mutta vajavainen empiriani todistaisi sen puolesta, että kyllä pesiksessäkin tehdään kuten lätkässä, ainakin välillä. Kyllä minä ainakin ostaisin jonkun Kivisen tai Puhtimäen kauden 2020 paidan, varsinkin jos tuotto menisi vaikka Iceheartsille tai Pohjois-Karjalan syöpälapsille. Tai ainakin osallistuisin huutoon ja paidan hinnan nostamiseen