Kun loistavalla lajilla on ollut laajentumishaaveita, niin millainen on Turun pesishistoria miesten puolella? Varsinaisesta Suomesta tulee itselle mieleen vain Loimaa, mutta suvusta tiedän, että 50-60-luvulla peli on ollut suosittu joukkuepeli lasten keskuudessa sielläkin päin. Ainakin joissain ympäryskunnissa jos ei ihan itse wanhassa pääkaupungissa.
Juu, kyl maar se Loimaa on parhaiten menestyny. Ainakin mitä itte muistelen ja olen seuraillu, 80-luvun alulta, kun junnuna pesiksen aloin...
Kyl ympäryskunnista myös Pöytyä on esiintyny ykköspesiksessä.
Turku-Pesis pelaili viel 2010-luvul suomaris, mutta nyt maakarissa.
Turku-Pesiksen lukkarina muuten pelaili sillon nykynen Kirittärien pj Kitola! 🙂
Mut jos kysymys on, mimmonen pesiksen asema Turkkuses on juuri nyt? Vastaus kuuluu, että asema on hyvin heikko...
Harrastepesistä, kuntosarjoja, Kupittaal pelaillaan? Ainakin on pelailtu, ja kouluissa liikkatunnil jonkusen verran, mutta kyl siel muut lajit on valta-asemas. Kiekko Tepsi vie suurimmat katsojaluvut, futikses sitte harrastajamäärät junnuissa on suurimmat, TPS ja Inter isoimpana.
Tommottis mää funderasi, tuskin kauhian pal väärin meni... 🙂
Oon ollu Kupittaal kuitenki kattomas pelejä, esim. Manse PP:ta vastaan. Olisko vuos ollu 2012? 🤔 Siitä Manse sit alotti nousun...
Kysymyshän oli nimeommaan miesten pesishistoriasta. Naisten puolel paremmin! Laitila, Mynämäki, Pöytyä, ja Turku-pesis viel superissa 2013 vai 14 asti!