Viet keskustelua pois tämän ketjun aiheesta, mutta vastataan nyt kysymykseen. Tilastojen mukaan kävi niin, että runkosarjan kotiotteluiden yleisökeskiarvo 980 katsojaa/ottelu sarjataulukon parhaalla sijoituksella ja pudotuspelien kotiotteluiden yleisökeskiarvo 1779 katsojaa/ottelu mestaruuden voittaneella joukkueella, joka pelasi kaksi finaalien mahdollista katkaisukotiottelua. Toki pelejä oli loppuunmyyty etenkin pudotuspeleissä useampi, mutta niinhän siinä tietysti käy, kun kapasiteetti on noin matala, ja sitä ei tiedä paljonko enemmän olisi ollut, jos kapasiteetti olisi ollut rajaton. Ensi kaudella on uusi stadion samalla sijainnilla, mestaruuden tuoma vaikutus, uusia tähtipelaajia ja koronan negatiivinen vaikutus varmaankin pienempi kuin tällä kaudella. Sen näkee sitten silloin, että mikä noiden yhteisvaikutus on. Itse en pidä noista mitään asiaa suuria yleisömääriä Kauppiin ensi kaudelle tuovana eli olen edelleen samaa mieltä ja veikkaan, että 1300 katsojaa/ottelu on ensi kauden runkosarjan kotiotteluiden yleisökeskiarvo samalla runkosarjasijoituksella.Noin vuosi sitten olit sitä mieltä, että Kauppi on väärä paikka Tampereen pp-stadionille siksi, että yleisö ei löydä sinne, kun se on liian kaukana keskustasta. Miten kävikään - kuinka monta loppuunmyytyä peliä hiljattain mahtoi olla?
Nyt olet huolissasi Helsingin pp-stadionista, mitä ei ole olemassakaan. 😂 😂😂
Toisessa lajissa Tammelassa pelattavista urheilutapahtumista on näyttöjä suurista yleisömääristä (Ilves Veikkausliigassa), Kaupista ei ole normaalikausilla.
Veikkausliigan yleisömäärät 2019 | Kuntopuntari (wordpress.com)
Jos tämän ketjun aiheeseen takaisin mennään, niin Käpylän liikuntapuiston lähistöltä on tosiaan Jokereilla näyttöjä suurista yleisömääristä toisessa lajissa. Tiikereillä on näyttöjä Kaisaniemen yleisömääristä vuosilta 1997 ja 1998 eikä ne ihan hirveän kovia olleet verrattuna muihin joukkueisiin noina vuosina. Kabinettipäätöksellä suoraan pääsarjaan luotu seura tosin harvemmin paljoa yleisöä kerää ainakaan aluksi. Jos se projekti olisi onnistunut ja seura ollut pidempään pystyssä, niin olisi varmaankin yleisömäärät kasvaneet noiden vuosien yleisökeskiarvoista, mutta siitä puuttuu näytöt. Molempia paikkoja pidän joka tapauksessa hyvinä, mutta Käpylän liikuntapuistoa tai sen lähiympäristöä parempana ja realistisempana. Tuskinpa kaupungin päättäjät pesikselle sitä Kaisaniemeä antaisi.
Siitä olen itse samaa mieltä, että ensin pitäisi saada nostettua miehissä joukkue Superiin tai edes Ykköspesikseen Helsingissä pelaamalla, niin olisi helpompaa saada tukea uudelle stadionille. Siinä kannattaa Tampereelta ottaa esimerkkiä. Ehkä sinne Meilahteen pitäisi aluksi tuoda Kaupin nyt poistuvia katsomoja vastaavat katsomot, jos siellä ei edes sen tason katsomoja ole.
Viimeksi muokattu: