Supervuoro Verkkolehti »

Mansen ja Kohosen sopimusriita

Mauttomuus
Itse en haluaisi tästä kovasti tehtävän pesikseen vastakkainasettelua, tai ainakaan ei itsellä ole kiinnostusta olla muuta kuin totuuden puolella.

Itselle Manse PP on tärkeä joukkue Superpesiksen kiinnostavuudelle ja viimeisin asia mitä haluan, on tehdä hallaa tällä buumille.

Kuitenkin jos politrukki Helimo aiemmista lupauksistaan huolimatta edelleen pyörittelee naruja joukkueen taustalla, niin on vaikea asettua tässä keississä hänen puolelleen. Itseasiassa tulee vähän päinvastainen olo.

Manse PP ja heidän toimeksiantajansa eivät toistaiseksi ole julkistaneet sähköistä viestintäänsä Kohosen rajapaintaan. Tulee kenties esille Rausteelle ennen oikeudenkäyntiä sovintoneuvotteluissa. "Työtä olisi hyvä kunnioittaa".
Eli Rauste perustaa jutut, ei mihinkään ja lähtee käräjille. Luulisi olevan olleen jo mukana neuvotteluissa. Mitä ihmettä mansessa tapahtuu?

Itse en haluaisi tästä kovasti tehtävän pesikseen vastakkainasettelua, tai ainakaan ei itsellä ole kiinnostusta olla muuta kuin totuuden puolella.

Itselle Manse PP on tärkeä joukkue Superpesiksen kiinnostavuudelle ja viimeisin asia mitä haluan, on tehdä hallaa tällä buumille.

Kuitenkin jos politrukki Helimo aiemmista lupauksistaan huolimatta edelleen pyörittelee naruja joukkueen taustalla, niin on vaikea asettua tässä keississä hänen puolelleen. Itseasiassa tulee vähän päinvastainen olo.
Epäilen vahvasti että Helimo on koskaan ollut päivääkään Neuvostoliiton armeijan palkkalistoilla. Alfakin voisi hiukan miettiä mitä suustaan päästää. Toivottavasti sinussa miestä mennä kesällä Kauppiin ja sanoa sama päin naamaa.

Epäilen vahvasti että Helimo on koskaan ollut päivääkään Neuvostoliiton armeijan palkkalistoilla. Alfakin voisi hiukan miettiä mitä suustaan päästää. Toivottavasti sinussa miestä mennä kesällä Kauppiin ja sanoa sama päin naamaa.
Kuten varmaan fiksuna ihmisenä tiedät, niin termiä voidaan käyttää ulkopuolisesta poliittisesta vaikuttajasta. Kieltämättä hieman herjaava termi, mutta toimintatapa on sama että ollaan sanouduttu irti ja silti tehdään päätökset.

Kuten varmaan fiksuna ihmisenä tiedät, niin termiä voidaan käyttää ulkopuolisesta poliittisesta vaikuttajasta. Kieltämättä hieman herjaava termi, mutta toimintatapa on sama että ollaan sanouduttu irti ja silti tehdään päätökset.
Eikä voida. En ole ikinä kuullut kenenkään tuollaisessa yhteydessä käyttävän. Et selvästi tiedä mitä sana tarkoittaa ja keitä politrukit olivat. Myönnä nyt hyvä ihminen virheesi ja pahoittele. Itse asiasta voidaan olla montaa mieltä mutta Helimo ei ole teloittamassa ketään.

Eikä voida. En ole ikinä kuullut kenenkään tuollaisessa yhteydessä käyttävän. Et selvästi tiedä mitä sana tarkoittaa ja keitä politrukit olivat. Myönnä nyt hyvä ihminen virheesi ja pahoittele. Itse asiasta voidaan olla montaa mieltä mutta Helimo ei ole teloittamassa ketään.
Propagandasta piilosta taustalla vastaava korkea (sotilas)johtaja on minun mielikuvani Neuvostoliitosta. En itse yhdistä teloituksiin. Se oli oma tarkoitusperäni, että Helimo hoitaa taustalta asioita. Ehkä olisi pitänyt käyttää jotain lievempää termiä kuten nukkehallitsija tms.

Itselle Manse PP on tärkeä jSuperpesiksen kiinnostavuudelle ja viimeisin asia mitä haluan, on tehdä hallaa tällä buumille.

Itselle pesisfanina Tampereen ja isojen kaupunkien tulo oli ilouutinen. Mutta mitä ihmeen touhua tämä on? Nyt
Meinaatko että Rauste on mukana provisiopalkalla 😂😂😂
En, olet kyllä hauska öyhöttäjä. Mutta joku järki näihin juttuihin. Jos lähteenä on minä ja minusta tuntuu. Niin metsään menee, faktoja pöytiin. Uskon kyllä, jos pystyy perustelemaan edes vähän.

Ok. Tästä oli siis joku varma tieto? Eli alunperin on koko ajan puhuttu vain yhden vuoden sopimuksesta, sopimus ollut Kohosella viikon tarkastettavana ja Kode tullut sitten tiedotustilaisuuden jälkeen eri ajatuksiin.

Vähän ristiriitaisia dokumentteja liikkunut myös.
1+2 on sopimus minkä Kohonen allekirjoitti Ravintola Posn joka on Aamulehdessä niin ainakin luin lehdestä jossa oli vielä kuvakin

Yksi käyttää yhdestä sanaa "politrukki", toinen toisesta "valehtelija". Minusta ensimmäinen on hiukan halventava mutta kukaan normaaleissa adrenaaliarvoissa oleva ei voi ajatella sen tarkoittavan samaa kuin 80 vuotta sitten. Jälkimmäinen on yksiselitteinen.

Melkoista pelleilyä, kun Manse PP:n valtuuttama sopimusneuvottelija ei itse tiedä tai ei ole tietävinään, mitä sopimuspaperissa lukee. Tämä asettaa koko Manse PP:n johdon erikoiseen asemaan, kuka tai ketkä muuttivat lupaillun 2+2 sopimuksen lopulta muotoon 1+2? Ei ihme että luottamuspula Kohosen ja seuran välillä alkoi jo sopimuksen allekirjoittamistilaisuudessa.
Haastehakemukseen tutustuttuani huomionarvoista on nähdäkseni myös tämän seuran valtuuttaman sopimusneuvottelijan viesti sen jälkeen, kun Kohonen oli ilmoittanut joka paikassa lukevan 1+2:

"Okei. Soitetaanpa tästä ja säädetään kuntoon"

Ja pudottuaan myöhemmin samana päivänä ko. videopuhelusta sopimusneuvottelija MH ja Pirkka Savilahti kävivät seuraavanlaisen viestinvaihdon Whatsapp-ryhmässä, jossa Kohonenkin oli mukana:

MH
"Saisitteko kutsuttua mut takaisin mukaan"

PS
"Just lopetettiin
Hoidetaan paperit kun nähdään."

MH
"Hyvä juttu. Pääasia, että homma OK"

Aika vaikea on tältä pohjalta kuvitella, että Kohoselle ei olisi, jo alun perinkin, luvattu 2+2-vuotista pakettia - luki siinä itse sopimuspaperissa mitä hyvänsä.

Meinaatko että Rauste on mukana provisiopalkalla 😂😂😂
En väitä että tässä tapauksessa on, eikä sillä ole sinällään mitään merkitystäkään itse asiaan. Mutta lakimiehet kyllä ihan oikeasti ajavat nimenomaan vahingonkorvausjuttuja myös provikkapalkalla. Toki niissä tapauksissa varmaan tarkistavat etukäteen että tapaus on sellainen että siinä on realistiset saumat saada asiakkaalle rahaa, eli oma riski jäädä ilman palkkaa ei ole liian iso. Suomessa harvinaisempi tapa toimia, mutta käsittääkseni iso syy siihen että Jenkeissä vahingonkorvausoikeudenkäyntejä ihan älyttömistä summista on paljon.

Propagandasta piilosta taustalla vastaava korkea (sotilas)johtaja on minun mielikuvani Neuvostoliitosta. En itse yhdistä teloituksiin. Se oli oma tarkoitusperäni, että Helimo hoitaa taustalta asioita. Ehkä olisi pitänyt käyttää jotain lievempää termiä kuten nukkehallitsija tms.
Niin, eli et alkuunkaan tiedä mitä sana tarkoittaa. Politrukki oli poliittinen upseeri, joka oli jokaisessa neuvostoarmeijan yksikössä. Vastasi omien sotilaiden teloittamisesta: karkuruudesta, käskyistä kieltäytymisestä tai ihan vaan jos hyökkäys ei onnistunut niin upseerit tapettiin. Stalinin valvova silmä, jotta armeija teki juuri mitä kommunistijohto tahtoi - oli se kuinka järjetöntä itsemurhaa tahansa. Ja tietysti termi on hyvinkin ajankohtainen, kun tällä hetkellä joka päivä jossain päin Ukrainaa jälleen muotiin tulleet politrukit teloittavat ihmisiä.

Niin, eli et alkuunkaan tiedä mitä sana tarkoittaa. Politrukki oli poliittinen upseeri, joka oli jokaisessa neuvostoarmeijan yksikössä. Vastasi omien sotilaiden teloittamisesta: karkuruudesta, käskyistä kieltäytymisestä tai ihan vaan jos hyökkäys ei onnistunut niin upseerit tapettiin. Stalinin valvova silmä, jotta armeija teki juuri mitä kommunistijohto tahtoi - oli se kuinka järjetöntä itsemurhaa tahansa. Ja tietysti termi on hyvinkin ajankohtainen, kun tällä hetkellä joka päivä jossain päin Ukrainaa jälleen muotiin tulleet politrukit teloittavat ihmisiä.
Onneksi äänestin Keskisarjaa, pystyy oikolukemaan tätä, miten tämä liittyy mihinkään puhumattakaan kodesta 😂😂😂 Tämä on paras supervuoron ketju.

Lähinnä otsikko tasolla tätä juttua seurannu niin miksi manse antoi potkut Kohoselle? Onko jotain syitä eritelty?

Lähinnä otsikko tasolla tätä juttua seurannu niin miksi manse antoi potkut Kohoselle? Onko jotain syitä eritelty?
Ei ole ei. Kaikenlaista öyhötystä, ilman näyttöä suhteessa Kohoseen. Lätkää siteeraten: Tuus nyt selittää Helimo.

Haastehakemukseen tutustuttuani huomionarvoista on nähdäkseni myös tämän seuran valtuuttaman sopimusneuvottelijan viesti sen jälkeen, kun Kohonen oli ilmoittanut joka paikassa lukevan 1+2:

"Okei. Soitetaanpa tästä ja säädetään kuntoon"

Ja pudottuaan myöhemmin samana päivänä ko. videopuhelusta sopimusneuvottelija MH ja Pirkka Savilahti kävivät seuraavanlaisen viestinvaihdon Whatsapp-ryhmässä, jossa Kohonenkin oli mukana:

MH
"Saisitteko kutsuttua mut takaisin mukaan"

PS
"Just lopetettiin
Hoidetaan paperit kun nähdään."

MH
"Hyvä juttu. Pääasia, että homma OK"

Aika vaikea on tältä pohjalta kuvitella, että Kohoselle ei olisi, jo alun perinkin, luvattu 2+2-vuotista pakettia - luki siinä itse sopimuspaperissa mitä hyvänsä.
niin mutta ei tuolla viestiketjuissa puhuta sanallakaan 2+2 vuotisesta sopimuksesta. näin todellakin voi olla, mutta miten todistat oikeudessa?

Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.