Ei todellakaan tunnu.Tuntuuko teistä kenestäkään muusta, että pelit kestävät aivan liian kauan?
Ja varmaan minun ongelma on sekin, että yritän varsinkin viikonloppuihin mahduttaa liikaa itseä kiinnostavia asioita. Siksi on koko ajan kiire ja stressi, ettei ehdi kaikkea tehdä.Joo, minun ongelma on se, että peli kiinnostaa niin paljon, että se pitää katsoa kokonaan - jos ehtii. Eilenkään en tosin pelin alkuun ehtinyt, kun olin itse kilpaurheilemassa. Alkuhöpinöillä nyt ei niin väliä olekaan, mutta loppuhaastattelut pitää katsoa, vaikka koko ajan on mielessä, että lopettakaa jo!
Anna nurmikon kasvaa!Tuntuuko teistä kenestäkään muusta, että pelit kestävät aivan liian kauan? Jos lähetys pelistä alkaa klo 15.45 ja loppuu noin klo 19.20. On alkuhöpinöitä ja haastatteluja. Pelin jälkeen on loppuhöpinöitä ja haastatteluita. Kaikki tämä on kiinnostavaa, mutta vie kohtuuttoman paljon aikaa! Eikö pesäpalloa voisi pelata vaikka vain kolme vuoroparia kummallakin jaksolla? Kyllä siinäkin paremmuus selviäisi. Kauniina kesäpäivänä tai iltana ei haittaisi yhtään, vaikka peli taukoineen olisi puoleentoista tuntiin taputeltu. Minua kiinnostaa pesäpallo aivan valtavasti, mutta minua ahdistaa se kiire ja stressi, mikä pelien venymisestä seuraa. Kun ei tahdo ehtiä tehdä muita itselle tärkeitä juttuja. Nurmikkokin jäi eilen leikkaamatta pimeän takia.
Kuulostaa omaan korvaan hieman omalta vialta ja ongelmalta, eikä Pesäpallon rakenteellinen ongelma otteluiden keston kohdalla.Ja varmaan minun ongelma on sekin, että yritän varsinkin viikonloppuihin mahduttaa liikaa itseä kiinnostavia asioita. Siksi on koko ajan kiire ja stressi, ettei ehdi kaikkea tehdä.
Minusta tuntuu, että pelaajat keskittyvät ja ajattelevat vain yhtä edessä olevaa matsia kerrallaan. Sitä kautta voitolla päästään pala kerrallaan tavoitetta kohti. Tämä niin Mansen kuin Jymyn pelaajien silmin katsottuna.Varmaan on selkä seinää vasten ja haastava tehtävä edessä. Monella pelurilla on kuitenkin muistijälki mielessään siitäkin, että tälläistä tilanteesta on noustu. 2021 puolivälierät. Kyllä sekin ehkä jonkin lisävoimavaran antaa?
Hitto mikä tilanne.Tänään ei ole aikaa, kun olen ns. työviikon toisessa kaupungissa kuin siellä, missä ruoho pitäisi leikata.
No, kaipa tästäkin selviää 🙄Hitto mikä tilanne.
Putte pääsi ensimmäisessä pelissä ja sen alussa hämmentämään enemmän, mutta on sen jälkeen yllättävän vähän dominoinut ja hieman yllättäen ei ole onnistunut Roopea pelaamaan niin vahvasti ulos kuin on ehkä aiemmin peleissä onnistunut. Tässä sarjassa Roope on ollut molemmissa peleissä ratkaisevassa roolissa, jotta tässä tilanteessa ollaan. Joku voisikin sanoa Roope 2 - Manse 0. Toki ei tämä yksistään Roopen ansiota ole.Kahtelin loppuratkasuja uuestaan ja enpä eilen hoksannu, että Roopen läpärin lisäks Jymy sai huudettua väärät pois sitä edeltäneellä Huotarin lyöntivuorolla jossa purki viimesellä etutilanteen ja myös Kuosmasen supervuoron lyöntivuorolle.
Ennen sarjaa ajattelin, että Puhtimäki tulee olemaan Jymylle isoin haaste ja arvelin, että liian kova haaste, mutta ei oo päässy kyllä ainakaan vielä dominoimaan.
Toki tuota loppua katellessa vaikee sanoa mihin kaatu Mansen peli, kun niin paljon huonoja suorituksia räpylässä ja Myllyniemen lönkyttelyt supervuorossa ja Lehtosen sekoilu. Mutta kolme erittäin tärkeetä väärän huutoa anyway!
En todellakaan tiedä, mitä Manselta puuttuu, ettei se pysty tappamaan näitä selvästi hallitsemiaan otteluita. Vastaus löytyy todennäköisesti henkiseltä puolelta, mutta sen purkamiseen tarvittaisiin todennäköisesti psykologia. Pelilliset syyt eivät selitä sitä, miksi Manse ikään kuin lopettaa pelaamisen ja jää odottamaan voittoa.
Tänään Mansen ykköskärjellä ei kulkenut ja Henri Puputti jäi nelosena turhan työttömäksi, mutta kakkoskäki – Lehtonen, Samu Vainikainen ja Kalle-Tapio Huusko – paikkasivat loistavasti ykköskärjen vaisumman esityksen.
Ei oo Putte kovin hanakkaan lyhyiden perään hötkyillä niinä harvoina kertoina kun Jymy on onnistuneen lyhyen lyönyt.
Mulla meni aikanaan Komulaisen asiattomat huutelut Vimpelissä niin tunteisiin, että Jymyn faninaki oon suhtautunu Komulaisen persoonaan pienellä epäilyksellä. Voi olla että tästä syystä katon asiaa värittyneeksi, mutta Komulaisen pelinjohtajauralta en oo vielä todistanu tilannetta, jossa ois näyttäny että hänellä ja joukkueella on loistava yhteisfiilis. Ehkäpä olen väärässä kun en joukkueen arkeen nää.Tuo Arffmanin mainitsema johtoasemien hukkaaminen oli tosiaan jossain määrin leimallista myös Komulaisen Jymylle, vaikka hän vastapainoksi kykeni luotsaamaan Jymyn kahdesti finaaleihin vastoin ennakko-oletuksia ja yhteen mestaruureenkin. Kauden mittaan näytti, että Mansen kanssa asiat ovat toisin, mutta nyt finaaleissa on ollut tältä osin jotain tuttua.
Erittäin vaikeaa on kuitenkaan konkretisoida, mistä se voisi johtua. On johtavia pelaajia, on luottoa lyöntiratkaisuihin ja on mahdotonta uskoa, että Komulainen katselisi mitään puolivillaista tekemistä harjoituksissakaan, niin voitonnälkäinen hän on. Paljon voi selittyä ihan sattumallakin, mutta pelien kääntymiseen lienee syynsä niin Jymyn kuin Mansenkin puolella
Tämä on pelkkää jälkiviisautta ja perustuu siihen, mitä lopulta tapahtui, ei siihen mikä juuri siinä tilanteessa oli voittamisen kannalta paras ratkaisu.Tämä oli kyllä iso virhe. Palottomassa tilanteessa Puputti olisi saanut ainakin kolmostilanteen sorvattua (takapalo olisi tässä tilanteessa voinut tullakin) ja olisi saanut jatkettua paineen antamista. Siinä tilanteessa kuitenkin Torppa ja Ruuska oli jo käytetty ja numero neljä oli viimeinen lyöjä.
Ottelu oli loppuunmyyty jo heti eilen, kun liput tulivat myyntiin. Ei tarvitse Tampereella pelipäivään asti odotella.Suunnitelma edennyt sen mukaisesti 2/4. Menkäähän Mansen kannattajat katsomaan ensi lauantaina omienne voittoa, kun se on suunnitelmassa. 😊
Paras kolmesta sarjassa se varmasti olisi noin. Jos taas tänään Sotkamo voittaa, niin miten ottelusarjasta voisi tulla enää hyvä.
Livessä aivan läheltä paikanpäältä katsottuna aivan selvä ehtiminen. Kyllä nämä tuomarit on uskomattoman hyviä.Pienestä nää on kiinni.. Olikos se Purmonen joka ehti 2j 4aloittavalla nipinnapin kakkoselle, kun Myllyniemi syöksy pallon kanssa pesään. Livessä näytti palolta, mutta hidastuksessa ehkä kuitenkin ehti! (Mylläri tais olla toista mieltä😉) Ihan täptäp-tilanne, siitä toinen palo taululle, niin tod.näk voitot 1-1, mut tällä kertaa näin!!