Seppo Jokinen Tamperelais dekkarit. Menee kirja aina heti heittämällä loppuun! Musasta kun oli puhe niin Juicea lauletaan täällä jo kirkossa ja varmaan jonkun ajan päästä Eppu Normaalia.
Olen heti peukku ylös kun Juisesta puhutaan. Mestari sanankäytössä.Musasta kun oli puhe niin Juicea lauletaan täällä jo kirkossa ja varmaan jonkun ajan päästä Eppu Normaalia.
Itse olen lukenut Pälsin Pohjankävijän päiväkirjasta. Hankin jopa kirjahyllyyni, sinne ei moni teos päädy.Ai niin, tekee mieli mainita Sakari Pälsin Fallesmannin Arvo -tarinat. Erinomaisen hauskaa ja mukaansatempaavaa tekstiä.
Moni muistanee sarjakuvalehden nimeltään Buster. Erikoista Busterissa oli se että oli urheilu-aiheinen. Lapsuudessani lehti ilmestyi ja koska tykkäsin jo tuolloinkin sekä urheilla itse ja seurata kilpaurheilua, oli luonnollista lukea Busteria. Lehdessä oli erilaisia sarjoja, ensiksi muistuvat mieleen Johnny Puuma joka oli vapaapainija. Pääosin sarjakuvat olivat jalkapalloaiheisia, mieleen ovat jääneet etenkin Benny kultajalka ja Harjumäen Sisu.
Kuulostaa mielenkiintoiselta. Minkä lajin urheilijoita kirjassa oli, pääosin?Käsiin sattui Jari Kupilan Rata auki: suomalaisen urheilun 100 läpimurtoa. Voi kyllä suositella, huolella tehty kirja, sujuvaa tekstiä, hyviä tarinoita ja mainiot kuvat.
Ok. Minä seuraan urheilua melko laaja-alaisesti ainakin jollakin tasolla. Poikkeuksena on lähinnä moottoriurheilu, se ei oikein ole minun juttuni. Ja toisaalta on jääkiekko, kyllä minä tavallaan sitäkin seuraan, etenkin arvokisojen aikana, mutta hieman häiritsee se että lajin edustajat ovat muutenkin esillä mediassa aika paljon. Mutta hyvät jutut ovat aina hyviä juttuja, niitä tuossa kirjassa on varmastikin läjäpäin. Yritän saada sen käsiini.Terve zala! Vähän kaikkea! Kaikkea sitä, mikä on huomionarvoista ja mistä saa mehevää jutunjuurta! Pesiksestä taisi olla ihan pari mainintaa, mutta vähänkin kaikkiruokaisemmalle urheiluihmiselle se on varmasti kiva viihdykkeeksi - tai ainoastaan pesiksestä kiinnostuneellekin yleissivistykseksi (itse kuulun tähän joukkoon).
Kiitoksia mitä mainioimmasta avusta. Mulla on kirja kesken - Ben MacIntyre: Vakooja ja petturi - mutta laitanpas Kupilan listalle seuraavaksi odottamaan vuoroaan.Näköjään Oulun kirjastosta saa kyllä varaamalla.
Jaha. kupilalla on toinenkin kivan kuuloinen kirja
jari kupila | Hakutulokset | OUTI-kirjastot
outi.finna.fi