KPL sai tj:ksi kovan luokan jääkiekkomiehen, joka ymmärtää laajalla kokemuksellaan lajista riippumattoman joukkueurheilun ytimen. Itseäni hänen taustassaan miellytti ensinnäkin se, että hän on suorittanut liikuntatieteen maisteritutkinnon lisäksi yritysjohtamisen erikoisammattitutkinnon ja toiseksi se, että hän kertoo olevansa tarkan markan mies: "Olen tarkka huolehtimaan omista ja muiden rahoista, kun sitä työkseni teen. Kaikille peliliikkeille on oltava peruste. Mutta urheilussa on myös uskallettava investoida. Vaatii ammattisilmää nähdä, milloin siihen on oikea hetki ja mikä on oikea tapa."
Tässä muutama muu nosto KS:n jutusta;
"Toivola tuntee KPL:n olevan yksi kärkiseuroista miesten Superpesiksessä. Edelleen seuran hyvinvointia vaaliessa Toivola painottaa, että juniorityö on keskeisessä asemassa."
"Urheiluseuran hyvinvointi rakentuu Toivolan mukaan paitsi talouteen myös siihen, että seurassa on osaavia ja motivoituneita tekijöitä, jotka tulevat hyvin toimeen keskenään ja pyrkivät työssään selkeästi yhteiseen maaliin."
"Toivolalle myyntityö on uusi haaste. Olen sitä tehnyt mutta pienemmässä määrin kuin mitä toiminnanjohtaja tulee tekemään. Kasvua pitää saada aikaan. Se on kova tavoite. Yksi iso tavoite on laajentua ja avata ovia uusille yhteistyökumppaneille Kouvolan ulkopuolelta."
"Olen ollut mukana, kun menestystä on tullut yllättäen ihan mestaruuteen saakka. Kun sitä ei pysty hyödyntämään, tullaan aika kovaa alas. KPL tulee voittamaan mestaruuden Superpesiksessä jollain aikavälillä, kun asiat tehdään hyvin ja laadukkaasti. Kaikki on aina suhteessa vastustajiin ja kilpailijoihin. Pitää etsiä ja löytää pieniä asioita, joilla saa kilpailuetua."
"Tiedän, mitä menestyvä ja hyvinvoiva urheiluorganisaatio tarvitsee ja miten sitä pitää johtaa. Tulokset näyttävät, olenko oikeassa."
"Tänä vuonna katselin televisiosta kaikki playoff-ottelut miesten ja naisten Superpesiksessä. Olen palloilun ja urheilun ammattilainen, mutta en ole vielä pesäpallon ammattilainen. Rupean välittömästi opettelemaan sellaiseksi."