Helsingin Herra sanoi:Monta sivullista mielenkiintoista keskustelua, eikä kukaan ole valittanut, että se tapahtuu väärän otsikon alla.
Tuosta lukkarin aseman heikentämisestä olisin muuten samaa mieltä, mutta kun vastapainona on se, että samalla parannettaisiin pompunlyöjien asemaa, en voi kannattaa. Pompun lyömistä olisi hyvä saada rajoitettua.
Vince sanoi:Miksei sitä sitten kaikki lyö? Taitolyönti siinä missä muutkin, lukkari saa hillittyä sitä kyllä taitavalla lautasen käytöllä, rytmityksellä ja syötön korkeudella. Ja veikkaan että tuo nykymallinen maskipelaaminen aukaisee niin paljon tilaa muualle kentällä että se taas ajaa pomputtajat opettelemaan lyömään muuta.
Vince sanoi:Mulla on joku hämärä muistikuva jostain tv-kokeilusta missä ottelun aluksi toi matalan raja "kalibroitiin" lukkarin kanssa ja sitä dataa käytettiin sitten noissa tuomioissa. Mutta saattoi olla joku urheiluruudun juttu, testi ennen kautta tms. Tai sitten se oli vaan jokin ihana enneuni.
Tilastoniilo sanoi:Tänä kesänä on nähty hienoja pesäkilpoja ja ulkopelisuorituksia, kun pomppua kulmissa varttuvat ovat huikeilla heitoillaan tappaneet huippuetenijöitä.
Helsingin Herra sanoi:Tilastoniilo sanoi:Tänä kesänä on nähty hienoja pesäkilpoja ja ulkopelisuorituksia, kun pomppua kulmissa varttuvat ovat huikeilla heitoillaan tappaneet huippuetenijöitä.
Varmasti näin on tapahtunut, mutta tarkoitin näitä tilanteita, joissa ulkopelijoukkue ei voi kuin odotella pomppulyönnin laskeutumista etenijän ollessa jo lähellä pesää. Taitolyönti epäilemättä, mutta ei sellaista pesäpalloa, jota minä kaipailisin.
Helsingin Herra sanoi:Pomppupelissä on se ikävä piirre, että se rajoittuu lukkarin ja lyöjän väliseksi kamppailuksi. Muilla ulkokenttäpelaajilla on vain statistin osa. He eivät voi vaikuttaa tilanteeseen, ellei lyöjä epäonnistu.
Tuon syyn takia baseball ei ole minua viehättänyt.
Parasta pesäpalloa on sellainen, jossa hyvää sisäpelisuoritusta seuraa hyvä ulkopelisuoritus.
Olen nyt katsellut pääasiassa pomppupeliin perustuvaa vaihtolyöntipeliä Kouvolassa jo useamman vuoden. Oma mittani alkaa olla täynnä. Jos voisin, niin poistaisin tuon typerän pompun pelistä kokonaan. Lisäksi on jotenkin älytöntä, että jossain sitä voi lyödä ja jossain ei. Koplalle se on etu, kun pelaa puolet pelistä erittäin kimmoisalla alustalla. Jos pomppu ei nousisi, niin Kopla menettäisi osan kotiedustaan. Voihan sitä vastustajakin lyödä, mutta ei ole järkeä panostaa harjoittelussa siihen jos omalla kotikentällään ei sitä pysty käyttämään.Helsingin Herra sanoi:Taitolyönti epäilemättä, mutta ei sellaista pesäpalloa, jota minä kaipailisin.
Jaska sanoi:wiklow66 sanoi:nyt kuuluttajan kaveri suunnittelee lahtevansapelin jalkeen ryyppaamaan.voi jeesus minkalaista amatooritoimintaa.etta miksi pelia pidetaan junttien lajina.kiitos taman kaksikon siita ei paasta ikina eroon.voi hyvanen aika.kouvola hapean paikka
Näemmä joku trollipari on ottanut tehtäväkseen Laaksosen mollaamisen. Trollia ei pitäisi ruokkia, mutta kerro Nyt mistä ihmeen kaksikosta puhut.
Tilastoniilo sanoi:Näitä nyt on sattunut iät ja ajat ja huomattavasti paremmissakin piireissä ja aikoina, jolloin tällaiset "mokat" olivat periaatteessa vakavampia. Aikanaan lasten rakastama, paljon kuunneltu Markus Setä totesi radiossa eetteriin, että nyt Markus Setä lähtee paskalle. Legendaariset selostajat Pekka Tiilikainen ja Paavo Noponen keskustelivat puhumisen välissä henkeviä: "annapas se pullo minulle." Mutta pikkusieluiset tonkijat: kaivakaa ja repostelkaa, siitähän te elätte...