Supervuoro Verkkolehti »

Konsta Kurikan siirto Jymyyn

Lainaus Graingerin tekstistä:"Edelleenkin Ipv on useaan otteeseen ilmoittanut Jymylle Kurikalla olevan sopimus Imatralle".

Minä luulen että ennen sopimuksen allekirjoittamista Jymyn kanssa, Imatralla ei ole ollut mitään tietoa Kurikan sopimuksesta kilpailevaan seuraan. Tämä vatkaaminen on alkanut sopimuksen julkitulon jälkeen, kun IPV menetti lahjakkaan pelaajan. Jälkikäteen on helppo olla viisaampi.

Liekö IPV:n mottipäinen tarjous Jussilalle ollut harmituspäissään tehty, kun selvisi, että Kurikka lähteekin Sotkamoon. Ajankohdat melko liki, sikäli kun täällä kirjoitetut tekstit lienevät lähellä totuutta. VK ja insider olivat Jussilasta ja IPV:stä hyvin hajulla elokuun lopulla.

Lainaus Graingerin tekstistä:"Edelleenkin Ipv on useaan otteeseen ilmoittanut Jymylle Kurikalla olevan sopimus Imatralle".

Minä luulen että ennen sopimuksen allekirjoittamista Jymyn kanssa, Imatralla ei ole ollut mitään tietoa Kurikan sopimuksesta kilpailevaan seuraan. Tämä vatkaaminen on alkanut sopimuksen julkitulon jälkeen, kun IPV menetti lahjakkaan pelaajan. Jälkikäteen on helppo olla viisaampi.
4.5 Siirroista neuvotteleminen ja siirtojen ilmoittaminen.

Jos seura alkaa sarjakauden aikana neuvotella toista seuraa edustavan pelaajan kanssa tämän siirtymisestä, sen on välittömästi ilmoitettava asiasta kirjallisesti pelaajan nykyiselle seuralle tai varmistettava, että pelaaja itse ilmoittaa asiasta.

Minä luulen että ennen sopimuksen allekirjoittamista Jymyn kanssa, Imatralla ei ole ollut mitään tietoa Kurikan sopimuksesta kilpailevaan seuraan.

Lues nyt toi lainaamani teksti oikein huolella ja useaan kertaan. Tuossa ei nimittäin ole päätä eikä häntää.

4.5 Siirroista neuvotteleminen ja siirtojen ilmoittaminen.

Jos seura alkaa sarjakauden aikana neuvotella toista seuraa edustavan pelaajan kanssa tämän siirtymisestä, sen on välittömästi ilmoitettava asiasta kirjallisesti pelaajan nykyiselle seuralle tai varmistettava, että pelaaja itse ilmoittaa asiasta.
IPV:n sarjakausi loppui runkosarjaan. Joten jos neuvottelut aloitettiin sen jälkeen, ilmoitusvelvollisuutta ei siis ole? Ja oletus lienee, ettei Kurikalla ollut voimassa olevaa sopimusta, kun edellinen sopimus päättyi kauteen 2019. Vai onko ollut esim. 30.9.2019?

IPV:n sarjakausi loppui runkosarjaan. Joten jos neuvottelut aloitettiin sen jälkeen, ilmoitusvelvollisuutta ei siis ole? Ja oletus lienee, ettei Kurikalla ollut voimassa olevaa sopimusta, kun edellinen sopimus päättyi kauteen 2019. Vai onko ollut esim. 30.9.2019?
Pelaajasopimuskausi päättyy 30.9.

Liekö IPV:n mottipäinen tarjous Jussilalle ollut harmituspäissään tehty, kun selvisi, että Kurikka lähteekin Sotkamoon. Ajankohdat melko liki, sikäli kun täällä kirjoitetut tekstit lienevät lähellä totuutta. VK ja insider olivat Jussilasta ja IPV:stä hyvin hajulla elokuun lopulla.
Ei luultavasti ollut näin. Jussilaan oltu yhteyksissä koko kesä, ja tietysti molemmat haluttiin joukkueeseen. Nuo on foliohattujuttuja, että harmituksesta nyt riidellään, on lahjakkaita pelaajia lähtenyt ennenkin.

No ei tämäkään pidä paikkaansa, tämä kuvio oli tälläkin palstalla tiedossa jo ennen sopimuksen julkaisua.

On oikein Konsta Kurikan Nimipäivät. 250 postausta yhdestä pelaajasta. Toivottavasti osoittautuu tulevaisuudessa tämän kohun arvoiseksi peluriksi.

Joopajoooo

Meniköhän näin...
Ipv on ilmoittanut, että K.K:lla on sopimus heidän kanssa.
Silti on tehnyt K.K:lle kolme sopimustarjousta s-postilla kaudesta 2020. Kylläpä on avokätinen seura kun sopimus on jo tehty ja vielä koittaa tarjota parempaa sopimusta.
Tod.näk. Ipv luuli, että he taluttavat K.K:ta miten haluavat. Ja muut seurat uskovat heidän tarinansa.
K.K joko tekee ipv:n kanssa sopimuksen tai alkaa neuvotella ipv.n kanssa siirrosta. Nooh,, ei taluttanut.
Ipv.n tarinaa ei ole uskonut kuin oma ”seurakunta” (niin kuin täällä näkyy).
Jäädään seuraamaan mitä tarinoita vielä kuullaan😀

On oikein Konsta Kurikan Nimipäivät. 250 postausta yhdestä pelaajasta. Toivottavasti osoittautuu tulevaisuudessa tämän kohun arvoiseksi peluriksi.
Kyllä, varsinkin kun siirtohuhuissa kyseinen pelaaja mainittiin alle 10 kertaa ennen Jymy-sopparia. 😁

Ex-seuran... Eli asenteesi on siis se, että Ipv on varmasti väärässä ja syytät muita samalla asenteellisuudesta ja spekuloinnista? 😂
Aika epätoivoinen yritys vääristellä sanomisiani. Etkö kykene puolustamaan omia salaliittojasi?

1. Mihin perustuu väitteesi että Jymy ja Rönkkö antoivat lupauksen vaihtaa Rönkkö Kurikkaan?

2. Miksi Rönkkö jää Sotkamoon vaikka olisi voinut halutessaan vaihtaa seuraa?

3. Miksi Jymyn pitäisi olettaa että Kurikka ei puhu totta sopimuksestaan?

Viimeksi muokattu:
Aika epätoivoinen yritys vääristellä sanomisiani. Etkö kykene puolustamaan omia salaliittojasi?

1. Mihin perustuu väitteesi että Jymy ja Rönkkö antoivat lupauksen vaihtaa Rönkkö Kurikkaan?

2. Miksi Rönkkö jää Sotkamoon vaikka olisi voinut halutessaan vaihtaa seuraa?

3. Miksi Jymyn pitäisi olettaa että Kurikka ei puhu totta sopimuksestaan?

En jaksa kiertää kehää ihmisten kanssa, jotka eivät joko viitsi lukea viestejä, joissa nuokin asiat olen jo muutamaankin kertaan kertonut tai sitten eivät vain ymmärrä lukemaansa. Yhtä kaikki, noihin olen vastannut jo useamman kerran kuten myös @Observer in samoihin hmettelyihin kerta toisensa jälkeen. Ei niitä toki pakko uskoa ole, mutta ei ne vastaukset mihinkään muutu vaikka kysyisitte miljoona kertaa samat asiat.

Meniköhän näin...
Ipv on ilmoittanut, että K.K:lla on sopimus heidän kanssa.
Silti on tehnyt K.K:lle kolme sopimustarjousta s-postilla kaudesta 2020. Kylläpä on avokätinen seura kun sopimus on jo tehty ja vielä koittaa tarjota parempaa sopimusta.
Tod.näk. Ipv luuli, että he taluttavat K.K:ta miten haluavat. Ja muut seurat uskovat heidän tarinansa.
K.K joko tekee ipv:n kanssa sopimuksen tai alkaa neuvotella ipv.n kanssa siirrosta. Nooh,, ei taluttanut.
Ipv.n tarinaa ei ole uskonut kuin oma ”seurakunta” (niin kuin täällä näkyy).
Jäädään seuraamaan mitä tarinoita vielä kuullaan😀
Ja sä luulet, että näillä eväillä on lähdetty välimiesoikeuteen, Ok.

No, jos on, niin sitten meille saa nauraa. Mutta aikuisilla ihmisillä luulis olevan vähän arviointikykyä. Joka tapauksessa on ihan selvää, että tuon tarinasi mukaan asiat ei ole menneet.

IPV:n tarinaa ei meillä juurikaan ole ostettu. Se on kuitenkin ihan selvää, että ihan tyhjästä IPV:n sumutuksesta tässä ei ole kyse. Jos olisi, tappio olisi jo nielty. Se jää sitten nähtäväksi, onko ollut jo sitovaksi tulkittava sopimus vai ei.

Yhtä hyvin kai voisi kysyä, miksi Jymyn pitää olettaa, että IPV ei puhu totta sopimuksestaan?
Koska se olisi Jymyn ja pelaajan etujen vastaista. Vaikka Jymy suuri ja mahtava onkin, niin ei sen tarvitse ampua itseään jalkaan huvin vuoksi. Nyt IPV:llä on mahdollisuus vakuuttaa välimies sopimuksesta, kun se ei Kurikkaa tai Jymyä onnistunut vakuuttamaan.

Itse asiassa tässä tapauksessa pelaaja ei ole se mielenkiintoinen asia eikä kohun kohde. Vaan tämä koko saaga ja varsinkin miten vakiintuneet käytännöt siirtojen ja pelaajien houkuttelun suhteen mahdollisesti muuttuvat tämän jälkeen.

Kurikka on toki talentti ja tulevaisuuden todennäköinen arvo-ottelupelaaja, mutta ei ole edes ykköskärjen vakiopelaaja Sotkamossa ensi kaudella. Eikä olisi ollut Imatrallakaan. Sitä seuraavalla kaudella ehkä.

"Siirron kirjaaminen
Uusi seura varmistaa ennen siirron tekoa pelaajan vanhalta seuralta, että pelaajalla on oikeus siirtyä uuteen seuraan ja seurasiirtoon on pelaajan/huoltajan hyväksyntä. Vanhan seuran on hyväksyttävä edustusvapaus uuteen seuraan yhden (1) vuorokauden kuluessa siitä, kun pelaaja on täyttänyt velvoitteensa seuralle. Ellei vanha seura katso voivansa myöntää pelaajalle edustusvapautta, siitä on ilmoitettava pelaajalle, uudelle seuralle ja sarjan kilpailupäällikölle kirjallisesti yhden (1) vuorokauden kuluessa ja mainittava samalla kaikki syyt siihen. Pelaajan edustusoikeus uudessa seurassa alkaa ja vanhassa päättyy seurasiirron tekohetkellä tai valittuna ajankohtana. Uusi seura hankkii seurasiirtopaperiin allekirjoitukset (vanha seura, pelaaja/huoltaja, pelaaja alle 18-v) neljän
(4) vuorokauden kuluessa siirron voimaantulosta. Mikäli pelaajalla on vähintään kaksi välivuotta, siirtoon ei vaadita lähtöseuran allekirjoitusta".

Vielä kummallisemmaksi menee IPV:n toiminta tätäkin pykälää ajatellen...

Koska se olisi Jymyn ja pelaajan etujen vastaista. Vaikka Jymy suuri ja mahtava onkin, niin ei sen tarvitse ampua itseään jalkaan huvin vuoksi. Nyt IPV:llä on mahdollisuus vakuuttaa välimies sopimuksesta, kun se ei Kurikkaa tai Jymyä onnistunut vakuuttamaan.
No näin mä ajattelinkin, että uskotaan se itselle sopiva tarina. Ajan henki.

Sekä IPV:lla että Kurikalla olisi ihan selkeä motiivi pääteltävissä totuuden vääristelylle. Siellä tunnutaan tunnistettavan vain tuo IPV:n motiivi. Mä en toistaiseksi usko kummankaan suorastaan valehtelevan, vaan ytimessä nimenomaan näkemysero siitä, oliko sopimus syntynyt vai ei. Ulos annetaan sitten vain yksiselutteisesti oman kannan mukaisia lausuntoja, sopimus oli(IPV) tai sopimusta ei ollut(KK).

Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.