Olen etäämmältä seurannut tätä tapausta ja käsittelyn pitkittyminen on tuonut joitakin ajatuksia mieleen.
Tällä herra Rytkösellä saattaisi siis, tilanteen niin salliessa, olla mahdollisuus penätä sievosia summia kärsimänsä "mainehaitan" - niin kuin sitä kai nykyään tavataan kutsua - vuoksi?
Siis mikäli kävisikin niin että tämän herra Rytkösen syytteet kaatuisivat olemattomina?
En nyt varsin tiedä juridiikasta sen enempää, mutta tämä Rytkönenhän ei ole saanut minkäänlaista tuomiota vielä ja silti joutunut kärsimään em. mainehaittaa - myös käytännössä.
Tilannehan on peräti...monia vaihtoehtoisia mahdollisuuksia sisältävä.
Voisi hyvin ajatella, että moinen olisi vähintäänkin oikeus ja kohtuus.
Ymmärrän Suomen oikeuslaitoksen pitkittyvät käsittelyajat, mutta tässä tapauksessa itse uumoillun teon/tekojen mittasuhde ei taida oikein korreloida käsittelyn pitkittyneisyyden kanssa (?). Näinköhän tämä kyseinen herra Rytkönen olisi saattanut kokea mainehaittaa sen todellisimassa ja raaimmassa muodossa jonkin suhteellisen mitättömän toilailunsa tähden?
Jos olisin ylituomari antaisin jo tuomioni pasuunan soida, ja se soisi oikeudenmukaisuuden ja kohtuullisuuden puolesta. Mutta minä en ole ylituomari.