Supervuoro Verkkolehti »

Joni Rytkösen häirintätapaus

Olen etäämmältä seurannut tätä tapausta ja käsittelyn pitkittyminen on tuonut joitakin ajatuksia mieleen.

Tällä herra Rytkösellä saattaisi siis, tilanteen niin salliessa, olla mahdollisuus penätä sievosia summia kärsimänsä "mainehaitan" - niin kuin sitä kai nykyään tavataan kutsua - vuoksi?

Siis mikäli kävisikin niin että tämän herra Rytkösen syytteet kaatuisivat olemattomina?

En nyt varsin tiedä juridiikasta sen enempää, mutta tämä Rytkönenhän ei ole saanut minkäänlaista tuomiota vielä ja silti joutunut kärsimään em. mainehaittaa - myös käytännössä.

Tilannehan on peräti...monia vaihtoehtoisia mahdollisuuksia sisältävä.

Voisi hyvin ajatella, että moinen olisi vähintäänkin oikeus ja kohtuus.

Ymmärrän Suomen oikeuslaitoksen pitkittyvät käsittelyajat, mutta tässä tapauksessa itse uumoillun teon/tekojen mittasuhde ei taida oikein korreloida käsittelyn pitkittyneisyyden kanssa (?). Näinköhän tämä kyseinen herra Rytkönen olisi saattanut kokea mainehaittaa sen todellisimassa ja raaimmassa muodossa jonkin suhteellisen mitättömän toilailunsa tähden?

Jos olisin ylituomari antaisin jo tuomioni pasuunan soida, ja se soisi oikeudenmukaisuuden ja kohtuullisuuden puolesta. Mutta minä en ole ylituomari.

Viimeksi muokattu:
Olen etäämmältä seurannut tätä tapausta ja käsittelyn pitkittyminen on tuonut joitakin ajatuksia mieleen.

Tällä herra Rytkösellä saattaisi siis, tilanteen niin salliessa, olla mahdollisuus penätä sievosia summia kärsimänsä "mainehaitan" - niin kuin sitä kai nykyään tavataan kutsua - vuoksi?

Siis mikäli kävisikin niin että tämän herra Rytkösen syytteet kaatuisivat olemattomina?

En nyt varsin tiedä juridiikasta sen enempää, mutta tämä Rytkönenhän ei ole saanut minkäänlaista tuomiota vielä ja silti joutunut kärsimään em. mainehaittaa - myös käytännössä.

Tilannehan on peräti...monia vaihtoehtoisia mahdollisuuksia sisältävä.

Voisi hyvin ajatella, että moinen olisi vähintäänkin oikeus ja kohtuus.

Ymmärrän Suomen oikeuslaitoksen pitkittyvät käsittelyajat, mutta tässä tapauksessa itse uumoillun teon/tekojen mittasuhde ei taida oikein korreloida käsittelyn pitkittyneisyyden kanssa (?). Näinköhän tämä kyseinen herra Rytkönen olisi saattanut kokea mainehaittaa sen todellisimassa ja raaimmassa muodossa jonkin suhteellisen mitättömän toilailunsa tähden?

Jos olisin ylituomari antaisin jo tuomioni pasuunan soida, ja se soisi oikeudenmukaisuuden ja kohtuullisuuden puolesta. Mutta minä en ole ylituomari.
Tämän " herra Rytkösen " laittamien viestien vastaanottajat ja heidän vanhempansa ja läheistensä mielipiteet saattavat poiketa " jonkun verran " asian vähäpätöisyydestä ja Rytkösen samasta mainehaitasta.

Tämän " herra Rytkösen " laittamien viestien vastaanottajat ja heidän vanhempansa ja läheistensä mielipiteet saattavat poiketa " jonkun verran " asian vähäpätöisyydestä ja Rytkösen samasta mainehaitasta.
Se lie on aivan selvää, hyvä.

Juuri tätä kysymystä vartenhan tämä tapaus on tutkinnan alaisena, että kuinka asiat todella ovat olleet ja kuinka niihin tulisi oikeudenmukaisesti reagoida.

Kyllä oikeus ja kohtuus hyvin mahdollisesti tässäkin tapauksessa kohtaavat. Huomioni herätti kysymys juurikin siitä jos olisikin niin, että tämä kyseinen herra Rytkönen olisikin tässä niin sanotusti voittopuolella tuomion pasuunan soitua.

Jos olisin ylituomari antaisin jo tuomioni pasuunan soida, ja se soisi oikeudenmukaisuuden ja kohtuullisuuden puolesta.
Mielestäsi siis olisi oikeudenmukaista, että alaikäiset tytöt laitetaan maksamaan heitä häiriköineelle aikuiselle miehelle korvauksia?

Onneksi et todellakaan ole tuomari, vaan jonkun ylimääräinen tunnus varmaankin.

Sen verran voin kommentoida, että asia on pitkittynyt sen takia, että poliisitutkinnassa asiasta on paljastunut tavallisuudesta poikkeavia piirteitä.

On olemassa häirintäjuttuja, jotka ovat aitoja. Mutta sitten on olemassa myös sellaisia häirintäjuttuja, jotka eivät ole aitoja, vaan taustalla on joku muu motiivi.

Onneksi totuus tästäkin asiasta tulee julki.

Ottamatta kantaa yhtään mihinkään niin väittikös Tp tuollaista ?
Mielestäsi siis olisi oikeudenmukaista, että alaikäiset tytöt laitetaan maksamaan heitä häiriköineelle aikuiselle miehelle korvauksia?

Missään nimessä muulla ei olisi mielestäni tässä ilmeisen kovassa keississä tulla julki ja ratkaistuksi kuin oikeudenmukaisen asian käsittelyn siten, että se vihdoin jäisi historiaan.

Olisi hyvä että elämä jatkuisi eteenpäin, kaikilla osapuolilla. Se lie vähintä mitä voisi toivoa.

Missään nimessä muulla ei olisi mielestäni tässä ilmeisen kovassa keississä tulla julki ja ratkaistuksi kuin oikeudenmukaisen asian käsittelyn siten, että se vihdoin jäisi historiaan.

Olisi hyvä että elämä jatkuisi eteenpäin, kaikilla osapuolilla. Se lie vähintä mitä voisi toivoa.
Juuri näin. Tämä on taas uusi esimerkki jutusta, jossa osapuolet kaivautuvat pikku hiljaa niin syvälle poteroihinsa, että lopulta kaikilla on vain hävittävää.

Tai no, ei ihan kaikilla. Lakimiehet voittavat aina.

Ja ei, en ole tuomari. Vain tällainen vaatimaton Tuomion Pasuuna.

Toivottavasti se passaa, olen vastikää rekisteröitynyt tälle foorumille.

Jännittäviä vaiheita käsittääkseni on reilusti luvassa talven aikana ennen uuden kauden alkua.

Ja ei, en ole tuomari. Vain tällainen vaatimaton Tuomion Pasuuna.

Toivottavasti se passaa, olen vastikää rekisteröitynyt tälle foorumille.

Jännittäviä vaiheita käsittääkseni on reilusti luvassa talven aikana ennen uuden kauden alkua.
Sinulla on selvästikin sisäpiirin tietoa.

Sinulla on selvästikin sisäpiirin tietoa.
Ei ole kyllä minkäänlaista tietoa. Korkeintaan kokemuksen tuomaa tuntumaa. Ja tietysti, niin, kokemuksia. Ei siis juuri mitään.

Toki tiedän, että tämä kyseinen herra Rytkönenhän on käsittääkseni ollut hyvinkin taitava pelaaja lajissaan, jollei jopa aivan taituri hommassa minkä taitaa?

Jonkun klipin näinkin missä hän kovin hienosti näytti taitojaan - olin vaikuttunut. Tokkopa tuollaista aivan rivipelurilta löytyy arsenaalista. Mutta en toki tiedä vaikka saattaisi löytyäkin.

Viimeksi muokattu:
Kyllä tuossa nyt hieman katselin tietoa tästä keissistä ja en juuri ihmettelisi jos tässä saattaisi olla toisenlainen lopputulema tapauksessa kuin esim. täälläkin on jo useaalla valmiiksi puhuttu.

Tämä tapaus on kiintoisa monestakin syystä, mutta tärkeää olisi että tuomiot suuntaan tai toiseen langetettaisiin mahdollisimman pikaisesti.

Itse luotan kyllä oikeusjärjestelmän toimiin näissä kysymyksissä. Meillä Suomessa nämä asiat tavataan uskoakseni työstää ns. juurta jaksain. Toki tässä tapauksessa kohtuuttoman hitaasti, ja se toivottavasti vaikuttaa myös tapauksen loppulausumassa.

Mutta: loppu tässä metoo-keississä taitaa olla historiaa ja tullee nähtäväksi kaikelle kansalle toivottavasti pian jotta asianosaiset pääsevät jatkamaan matkaa eteen päin.

Kiintoisaa sen sijaan on myös nähdä mikä tämän herra Joni Rytkösen vastaanotto kentillä tai missä tahansa on tuomion pasuunan soitua - ja miehen viimein päästyä ikeestään vapaaksi.

Tämä vain pohdintana tästä kiintoisasta mutta toki traagisesta tapauksesta, jonka vaikutukset ainakin ainoaan nimeltä tapauksessa mainittuun ovat aivan liian massiviset ollakseen oikeutettuja millään muotoa. Näin näkisin. Mutta minä en olekaan tuomion ylipapitar, ainoastaan vaatimaton Tuomion Pasuuna.

Viimeksi muokattu:
Ottamatta kantaa yhtään mihinkään niin väittikös Tp tuollaista ?
Väitti.

Miksi sitten jokaisessa viestissäsi kirjoitat jotain täysin muuta? Et tiedä yhtään mitään tapauksesta sen enempää kuin julkisuudessa on ollut, mutta annat tänään "tuomiosi", mikä on jotain korvauksia Rytköselle. Kerrot ihan niin kuin tosiasiana Rytkösen pääsevän "ikeestään vapaaksi".

Nimimerkin @Jippo - kuka onkaan - kirjoittelut taas ovat täysin moraalittomia ja ehkä se noutaja hänellekin joku päivä tulee.

Toivotaan että "noutaja" ei tule täällä eikä missään muualla kenellekään, mutta että että kärkietenijä ehtii pesälle ennen polttoheittoa joka saattaa olla viimeinen.

Etenemisen taito on vain harvojen ja valittujen vikkeläkinttujen hallussa.

Väitti.

Miksi sitten jokaisessa viestissäsi kirjoitat jotain täysin muuta? Et tiedä yhtään mitään tapauksesta sen enempää kuin julkisuudessa on ollut, mutta annat tänään "tuomiosi", mikä on jotain korvauksia Rytköselle. Kerrot ihan niin kuin tosiasiana Rytkösen pääsevän "ikeestään vapaaksi".

Nimimerkin @Jippo - kuka onkaan - kirjoittelut taas ovat täysin moraalittomia ja ehkä se noutaja hänellekin joku päivä tulee.
Palataan tähän minun "täyteen moraalittomuuteeni" uudelleen sen jälkeen, kun faktat ovat tulleet julki.

Olen jo aiemmin sanonut, että suurin osa täällä tulee yllättymään, mitä sieltä paljastuu.

Mainittava on, että vain lyhyellä tutkailulla huomasin että tästä Rytkösen tapauksesta puhutaan täällä melko rehvakkaaseen sävyyn (?) - siis vaikka miehen rikkomuksista, puhumattakaan tuomiosta ei ole mitään hajua ko. kommentaattoreilla (?).

Enpä aivan tiedä kuinka asiallista moinen saattaisi olla, mutta mikäli se on foorumin nk. policy niin siinä tapauksessa asiahan on siten.

Tutkailen itse asiaa aivan aivan täysin ulkopuolelta. Ja toki toivon kiintoisia keskusteluja tämän foorumin piirissä tulevaa kautta odotellessa. Täällä vaikuttaa olevan useita melko kiintoisia ajattelijoita. Se on hyvä.

Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.