Supervuoro Verkkolehti »

JoMa Naiset 2023

Yksi aukko JoMan rosterissa on myös kotiuttaminen. Nyt siellä on vain Roiha, Huotari ja ehkä Haataja. Se osasto kaipaa vielä täydennystä.
[/QUOTE]

Älä huoli, tulee kotiuttaja! ;)

Toikka saisi jatkaa.
Pirskasen otteet juhannuksen jälkeen kertoivat uudesta osoitteesta. Turhautuneisuutta ja keskittymisen puutteesta räpylävirheitä. Uusi osoite on uusi alku.

Viimevuotisesta joukkueesta Arbeliuksen, Pirskasen, Toikan, Toivasen ja Pasin jatkoja ei julkaistu. Kai noista kuitenkin melkein kaikki jatkaa, muuten tuo rungon kasassa pysyminen kuulostaa erikoiselta.
Arbelius on sikäli mielenkiintoinen, että minkään muun joukkueen ketjuissa Arbeliuksen nimi ei ole noussut esille. Pesäkarhuissa tuskin mahtuisi ulkokentälle ja toinen luonnollinen vaihtoehto Fera on käytännössä jo täynnä.

Minun puolestani voi jatkaa JoMassa jos itse haluaa, mutta lähtö ei olisi iso menetys. Ja minne sitten lähtisi?

Pasillekaan en keksi muuta vaihtoehtoa kuin HP:n, mutta sinne tulee vain kolme uutta pelaajaa eikä Pasia ole mainittu. Luulen, että tekee jatkon JoMaan samaan aikaan kuin toinen haminalainen Toikka. Pasin jaloista ja mailataidoista olisi kyllä hyötyä.

Pirskasesta en usko, että loppukauden muutamat hörppäykset olisivat johtuneet motivaation puutteesta. Varmasti yritti parhaansa mukaan saada palloja kiinni. Kopparipeli on kuitenkin sikäli erilaista kuin polttolinja, että kopparille tärkeintä ei ole reaktionopeus vaan kyky arvioida pallon lentorata oikein. Se vaatii kokemusta ja harjaantumista. Haataja kehittyi siinä suurin harppauksin.

Jos Pirskanen menisi Kirittäriin, niin tiukoissa pudotuspeleissä joukkueella ei ole varaa sellaisiin hörppäyksiin kuin mitä JoMassa tuli. Yhden juoksun voi antaa mutta ei montaa. Sen takia en itse ole vakuuttunut, olisiko Pirskanen ainakaan vielä oikea valinta jonkin kärkijoukkueen takakentälle.

Siinähän olisi tarjolla kärkietenijä/koppari ja kotiuttaja. :unsure:

Jos rehellisiä ollaan niin yhdestäkään näistä kolmesta ei ole jäänyt erityistä mielikuvaa, vaikka muutama Tahkonkin peli on tullut paikan päällä nähtyä.

Jos joku heistä on tulossa opiskelemaan Joensuuhun, niin silloin toki rinkiin varmaan kannattaa ottaa mukaan.

No, kyllähän pitäisi Valkeejärvi ainakin tietää ;) Kirittärissä kannuakin nostellut. Itse asiassa kävisi järkeen, että Valkeejärvi päätyisi JoMaan.

l
No, kyllähän pitäisi Valkeejärvi ainakin tietää ;) Kirittärissä kannuakin nostellut. Itse asiassa kävisi järkeen, että Valkeejärvi päätyisi JoMaan.
Katsoin kaikkien näiden Tahkossa lopettavien tilastot. Aika harmaalta massalta näytti, toki varmaan ihan ok rivipelaajia.

Esimerkiksi Valkeejärvi: Kaikki 24 peliä kakkosvahtina. Sisällä 0+11=11 ja 7 tuotua juoksua hyvin vaihtelevilla lyöntinumeroilla 3-8. Kärkkärit 47 % (7-17-29-11).

Sinänsä varmasti ihan JoMan tasoinen pelaaja jos uusia tarvitaan muualta. Superin tasoa, mutta parempiin joukkueisiin ei mahdu.

Päättynyt kausi ei ollut tietysti yhtä vahva kausi Valkeejärveltä mailan varressa kuin 2021. Mutta juuri siksikin voisi olla JoMan saatavilla. Mielestäni voisi olla hyvä haku noista Tahkon jättävistä pelaajista. Noista kahdesta muusta en sitten olekaan niin varma.

Päättynyt kausi ei ollut tietysti yhtä vahva kausi Valkeejärveltä mailan varressa kuin 2021. Mutta juuri siksikin voisi olla JoMan saatavilla. Mielestäni voisi olla hyvä haku noista Tahkon jättävistä pelaajista. Noista kahdesta muusta en sitten olekaan niin varma.
Täällähän joku sisäpiiriläinen juuri lupaili, että lisää kotiuttajia on luvassa Huotarin ja Roihan jatkoksi. Olisiko sitten Valkeejärvi? Pelipaikaltaan vastaisi Arbeliusta, jonka on täällä huhuiltu lähtevän.

Valkeejärven kotiutusprosentti 2021 oli 49 % mutta tällä kaudella enää 27 %. Toivasella ja Arbeliuksella 34 %. Hmmm 🤔

Googlaamalla paljastuu, että Valkeejärven parhaita ominaisuuksia ovat kova heitto ja lyöntivoima. Siinä mielessä vaikuttaisi yksi yhteen Arbeliuksen korvaajalta.

Koppariksi paras vaihtoehto JoMalle olisi kyllä edelleen oma kasvatti Reetta Juntunen. Jos vaan suostuu enää tulemaan Haminasta takaisin.

Koppariksi paras vaihtoehto JoMalle olisi kyllä edelleen oma kasvatti Reetta Juntunen. Jos vaan suostuu enää tulemaan Haminasta takaisin.
Eihän sitä ikinä tiedä mitä tapahtuu. Mutta mitä olen kuullut niin viihtyi hyvin kesän Haminassa. Toinen asia on tainnut vetää herneen nenää Jomalle jostain.

Eihän sitä ikinä tiedä mitä tapahtuu. Mutta mitä olen kuullut niin viihtyi hyvin kesän Haminassa. Toinen asia on tainnut vetää herneen nenää Jomalle jostain.
En yhtään ihmettele, kun joutui keväällä lähtemään Haminaan Pirskasen tieltä. Nyt olisi oma pelipaikka JoMassa vapaana, mutta kiinnostaako enää, vai jatkaako mieluummin Haminassa?

Jurvakaisesta ei ihan kaikki pelaajat viime kesänä tykänneet. Pitikö tykätä, sitä en tiedä, Enkä tiedä sitäkään, oliko tämä myös Repan siirron syy.

Jurvakaisesta ei ihan kaikki pelaajat viime kesänä tykänneet. Pitikö tykätä, sitä en tiedä, Enkä tiedä sitäkään, oliko tämä myös Repan siirron syy.
Näin olen myös ymmärtänyt. Tämä ilmiö saattaa myös selittää sen, miksi Jurvakaisen sopimukseen kuuluneesta 2 vuoden optiosta "otettiin yhteisymmärryksessä käyttöön yksi vuosi".

Hyvä, että JoMa pystyy tarjoamaan rinkiinsä kuuluville myös mahdollisuuden pelata Ykkösessä. Se voi lisätä seuran vetovoimaa superin kynnyksellä olevien nuorempien pelaajien kohdalla.

Tarkoittanee samalla sitä, että Puijon suuntaan ei enää tehdä yhteistyötä.

Tällainen sopimus on tärkeä nyt kun suomarijoukkueen nousutaisto jäi vaisuksi.

Sittenpä voidaan puhua hetki siitä. Tavoitteena siis oli nostaa suomarijoukkue superin ringin pelaajien avustuksella ykköseen. Noh toteutuksesta tulikin melkoinen pannukakku. Varonen 5 peliä, Nupponen 1 peli suomarissa?? Suomarijoukkue kiersi pelejä pahimmillaan 9 pelaajan kokoonpanolla ja lopputuloksena se, että pudotuspelien ensimmäisellä kierroksella Haminan C-tytöistä kasattu joukkue tiputtaa JoMan otteluvoitoin 2-0.. Melkoiseksi puuhasteluksi jäi tämä operaatio.

Aloin miettiä näitä JoMan lukkarikuvioita sen jälkeen kun luin uutisen Pesä-Ysit yhteistyöstä. Olisiko sittenkin mahdollista että Toikka palaa kotiseuduille Haminaan lukkaroimaan ja Rytteri onkin JoMassa ensi kaudella? Ja Sivoselle avautuisi paikka saamaan kovempia pelejä ykkösen Pesä-Yseissä.

Paras vaihtoehto mielestäni tietysti olisi että Toikka jatkaa JoMassa, Rytteri menisi Haminaan ja Sivonen Pesä-Yseihin. Nämä kaikki toki taas vaan omia pohdintoja vailla tiedonmurustakaan todellisuudesta..

Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.