Supervuoro Verkkolehti »

Joensuun Maila 2025

Mikä ongelma on siinä, jos Huhta kommentoi?
Ihan normaali käytäntö. Ei kommentoijan tarvitse olla se joka päättää siirroista, ja en ymmärrä mikä tuossa nyt on se suuri ongelma.
Ok. Yleensä kai on niin, että se kommentoi, joka on ollut jotain asiaa itse tekemässä ja tuntee asian parhaiten.

Mutta hyvä tietää, että JoMassa näin ei ole.

Nooh itse asiassa Jomalla on tällä hetkellä aika isotkin ongelmat ja fanit ovat syystä huolissaan että mihin tätä laivaa yritetään viedä. Nyt ollaan vähän tälläisessä tiedottomassa tilassa kaikki. 50% rahalla kasausta ja 50% omiin junnuihin luottamista. Saas nähdä mitä tuleman pitää. Itse veikkaan ettei 3 vuoteen ole asiaa finaalipeleihin.
3v päähän en uskalla vielä arvioida. Ensi kaudelle on monia kysymysmerkkejä ilmassa ja tämä on aika uusi tilanne myös jomassa. Parhaimmassa tapauksessa nuori porukka voi yllättää positiivisesti, mutta myös voi mennä täysin vihkoon. Alku tulee olemaan erityisen tärkeä itseluottamuksen kannalta.

Nooh itse asiassa Jomalla on tällä hetkellä aika isotkin ongelmat ja fanit ovat syystä huolissaan että mihin tätä laivaa yritetään viedä. Nyt ollaan vähän tälläisessä tiedottomassa tilassa kaikki. 50% rahalla kasausta ja 50% omiin junnuihin luottamista. Saas nähdä mitä tuleman pitää. Itse veikkaan ettei 3 vuoteen ole asiaa finaalipeleihin.
Mikä sun mielestä tuon suhteen pitäisi olla? Raha vs omat junnut

Sehän oli tietysti ideaali tilanne, että kaikki olisi omia junnuja joille ei tarvitse maksaa kuin karkkirahat viikonloppuisin. Kyse ei ole kuitenkaan enää harrastetason urheilusta jossa kaikki käy lyömässä ja sitten kioskin kautta kotiin. Suurin osa Joman junnuista ei tule ikinä pelaamaan Joman joukkueessa superia. Mutta he voivat pelata sitä muissa superin joukkueissa jos vaan taidot riittää. Ja välttämättä kaikki junnut ei halua edes jäädä Joensuuhun vaan lähtevät katsomaan maailmaa, mikä on ihan luonnollista. Ja sama pätee myös muihin super seuran junnuihin. Niinkuin nyt on Rättö täällä. Hänkin voi pelata vielä useissa seuroissa uransa aikana. Sellaista se on urheilumaailmassa. Eihän kukaan kritisoi Kataja basket joukkuetta kun ei vaihtopenkillä näy omia kasvatteja kuin pyyhettä heiluttamassa....

Ok. Yleensä kai on niin, että se kommentoi, joka on ollut jotain asiaa itse tekemässä ja tuntee asian parhaiten.

Mutta hyvä tietää, että JoMassa näin ei ole.
Ihan arkijärjellä arvaillen, voi olla ettei tekemässä ollut ole siinä hetkessä tavoitettavissa ja jotta saadaan jonkunlainen juttu mediaan, laitetaan seuran työntekijä kommentoimaan.

En tiijjä, vois olla noin

Ei taida olla oleellinen asia.

Toimitusjohtajat aika usein tuppaavat kommentoimaan johtamiensa yhtiöiden asioita mediassa, Stora Ensonkin toimitusjohtaja kommentoi vasta erästä raakkuskandaalia vaikka ei ole varmasti ajanut itse yhdenkään joen yli.
Todennäköisesti jätti kuitenkin motokuskin pelaajasopimuksessa olleen option käyttämättä.

Noh, lipsuu sivuraiteille, mutta ainakin mielenkiintoa sekä mielipiteitä joukkueen rakentumisessa riittää. Tampereella asti.

Toimitusjohtajat aika usein tuppaavat kommentoimaan johtamiensa yhtiöiden asioita mediassa, Stora Ensonkin toimitusjohtaja kommentoi vasta erästä raakkuskandaalia vaikka ei ole varmasti ajanut itse yhdenkään joen yli.
Joo. Miksi sitten joitakin pelaajasopimuksia kommentoi hallituksen puheenjohtaja Nousiainen ja toisia toimitusjohtaja Huhta?

Itse olin kuvitellut, että se aina kommentoi joka on vastannut k.o. hankinnasta. Mutta ei se sitten niin ollutkaan, jos toimitusjohtaja ei sekaannu pelaajasopimuksiin vaan pelkästään kommentoi niitä.

Joo. Miksi sitten joitakin pelaajasopimuksia kommentoi hallituksen puheenjohtaja Nousiainen ja toisia toimitusjohtaja Huhta?
Joma kun haki toimitusjohtajaa nii hakukirjeessä luki et osaamisen mukaan voi tulla mukaan pelaajaneuvotteluihin yms. Veikkaisin et huhtaa ajetaan kevyesti sisään tuohon maailmaan että sai itse neuvotella nyt yhden hankinnan naisiin ja kommentoi sitä ja siitä lähdetään etenemään

Joma kun haki toimitusjohtajaa nii hakukirjeessä luki et osaamisen mukaan voi tulla mukaan pelaajaneuvotteluihin yms. Veikkaisin et huhtaa ajetaan kevyesti sisään tuohon maailmaan että sai itse neuvotella nyt yhden hankinnan naisiin ja kommentoi sitä ja siitä lähdetään etenemään
Itse kuvittelin, että Nousiainen hoitaa miesten joukkueen ja Huhta naiset, ja siksi kommentoinnit menisivät näin.

Naisten joukkueen hankinnat ovat toistaiseksi rajoittuneet tähän yhteen. Siitäkin saattaisi päätellä, että se on nakitettu noviisille.

Turha provo
Sotkamosta kannattas kaikkien ottaa mallia.

8/12 pelaajaa Finaalisarjassa pelanneista omia kasvatteja.

Hyvin tuo homma tuntuu Kainuussa pelittävän vaikkei ulkoa tuoda paljoa pelaajia.

Minkälaisella innolla Akatemiaa ollaan nostamassa takaisin ykköseen. Ainakin kova oli into saada olla putoamatta.

Sotkamosta kannattas kaikkien ottaa mallia.

8/12 pelaajaa Finaalisarjassa pelanneista omia kasvatteja.

Hyvin tuo homma tuntuu Kainuussa pelittävän vaikkei ulkoa tuoda paljoa pelaajia.
Olihan JoMallakin 6/12 omia kokoonpanossa joten liekö tämä oikea ketju tulla tuosta neuvomaan? Aika monta muuta löytyy joille voi tuota saarnata jos asialla kelle merkitystä.

Minkälaisella innolla Akatemiaa ollaan nostamassa takaisin ykköseen. Ainakin kova oli into saada olla putoamatta.
Luulisin että vaikeaa on tuon suhteen. Ihan parhaat pelaa ylempänä kuin suomensarja, toki jäljellejäävät on sitten vastaavasti ensi vuonna vuoden kehittyneempiä.

Katsoin puolivälierien kokoonpanot ja en tiedä miten laskit 👍
Hämäläinen,Piiroinen,Niemeläinen,Wirkkala, Tirkkonen. 6 olisi jos Kettunen ei olisi loukkaantuneena ollut. Puolikkaaksi varmaa voi laskea myös Lehikoisen. Paljon siellä joka tapauksessa on omia ja tulevalla kaudella vielä enemmän.

Mikä sun mielestä tuon suhteen pitäisi olla? Raha vs omat junnut

Riipuu vähän mitä haetaan ja mihin riittää rahkeet. Esim Vimpelillä ei riitä rahat joten pakko hyödyntää omia junnuja + luovia hieman palkanmaksusysteemien kanssa. Jomalla riittää taas rahat rakentaa vaikka mestaruustaso joukkue rahalla + 2-3 omaa junna mutta ammattitaito ei riitä saada tällä hetkellä juuri niitä voittavia pelaajia ja peli johtajia joukkueeseen.

Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.