Supervuoro Verkkolehti »

Hyvinkään Tahko 2022

?

En kyllä moista huomannut? Mielestäni Manse pelasi hyvin ja ihan asenteella. Molemmat jaksot tiukkoja, ihan niinkuin kuin jo Tampereella toinen jakso alkoi vähän näyttämään ja lupailemaan parempaa tälle päivälle.
Samaa mieltä. Varsin tosissaan Manse tänään väänsi

LBC

Olipa peli. Ajattelin kummallakin jaksolla, että kohta mielestäni erinomaisesti pelannut Manse pistää Tahkon poskeensa. Toisin kävi!
Tuossahan oli Tahkon kannalta erinomainen juttu, eli noustiin tappioasemasta jaksovoittoon molemmissa, ja toisessa jaksossa jopa Mansen alkurynnistyksen ja 3-0 jälkeen. Jos yhtään ymmärrän, niin Tahkon oma peli ei notkahtanut missään vaiheessa. Yksittäisiä juttujahan käy aina, kuten yhden kuolleen ajon kuivahtaminen liian innokkaaseen etenemiseen ja tuliko sen jälkeen vaihdossa koppi. Näitä käy aina ja pääasia että jatkettiin sen jälkeen omaa peliä.

Turkasen kylmä keli, onneksi on oppinut laittamaan (vihdoinkin) mieluummin liikaa kuin liian vähän päälle. ja tuohon yhdistettynä arki-iltakaan ei näemmä estä Pihkalaa täyttymästä. Mä olen tainnut tänä vuonna kokea top 4 parasta tunnelmaa pesäpallomatsissa just Pihkalassa, jota en olisi tämän kauden alussa uskonut. No oli yksi vaisukin (Sotkamo) eli ainahan oman joukkueen pärjääminen vaikuttaa.
Se että boomi lähti noin nopeasti nousemaan, on hienoa. Yli 1300 katsojaa/peli enemmän, kuin seuraavalla joukkueella pudotuspeleissä!

Elk

Tuossahan oli Tahkon kannalta erinomainen juttu, eli noustiin tappioasemasta jaksovoittoon molemmissa, ja toisessa jaksossa jopa Mansen alkurynnistyksen ja 3-0 jälkeen. Jos yhtään ymmärrän, niin Tahkon oma peli ei notkahtanut missään vaiheessa. Yksittäisiä juttujahan käy aina, kuten yhden kuolleen ajon kuivahtaminen liian innokkaaseen etenemiseen ja tuliko sen jälkeen vaihdossa koppi. Näitä käy aina ja pääasia että jatkettiin sen jälkeen omaa peliä.

Turkasen kylmä keli, onneksi on oppinut laittamaan (vihdoinkin) mieluummin liikaa kuin liian vähän päälle. ja tuohon yhdistettynä arki-iltakaan ei näemmä estä Pihkalaa täyttymästä. Mä olen tainnut tänä vuonna kokea top 4 parasta tunnelmaa pesäpallomatsissa just Pihkalassa, jota en olisi tämän kauden alussa uskonut. No oli yksi vaisukin (Sotkamo) eli ainahan oman joukkueen pärjääminen vaikuttaa.
Se että boomi lähti noin nopeasti nousemaan, on hienoa. Yli 1300 katsojaa/peli enemmän, kuin seuraavalla joukkueella pudotuspeleissä!

Hyvä kuvaus pelistä. Juuri se, että peli ei kokonaisuutena notkahda, vaikka yksittäisiä peliin kuuluvia virheitä tuleekin (mm. se Manselle kaksi juoksua tuonut harhaheitto) on avain onnistumiseen. Toki pelaaamisen täytyy olla kuitenkin riittävän hyvää yleisellä tasolla pudotuspelivaiheessa, jotta noin käy. Sekä Kopla-sarjan kotipeleissä ja tänään Mansea vastaan se Tahkolla sitä oli, mistä itse Tahkon kannattajana olen ollut jopa hieman - mutta totta kai iloisesti - yllättynyt.

Tuosta kylmyydestä on pakko sanoa - kun siitä hytisemisestä katsomossa vieressä istuvilta kuuli koko pelin ajan - että on se vähän kumma, että aikuiset ihmiset eivät osaa pukeutua sään mukaan. Itse olen oppinut pitkäaikaisen katsomossa istumisen urallani, että missään ei ole niin kylmä kuin istua urheilukatsomossa pari kolme tuntia, kun lämpötila on alle 15 astetta, ja varsinkin jos on pohjoinen ilmavirtaus, kuten eilenkin. Kolme neljä kerrosta lämpimiä paitoja ja toppatakki oli eilen just just sopiva pukeutumiskoodi.

LBC

Jees, tuo harhaheitto toinen hyvä esimerkki. Huomaan kirjoittaneeni yhden palon ajon kuivumisen, taisi olla nollan palon, jonka jälkeen nopeasti taululla kaksi paloa ja kenttä tyhjä.

Itse olen oppinut pitkäaikaisen katsomossa istumisen urallani, että missään ei ole niin kylmä kuin istua urheilukatsomossa pari kolme tuntia, kun lämpötila on alle 15 astetta, ja varsinkin jos on pohjoinen ilmavirtaus, kuten eilenkin. Kolme neljä kerrosta lämpimiä paitoja ja toppatakki oli eilen just just sopiva pukeutumiskoodi.

Pahoittelut todella pahasta offtopicista, mutta millä helvetillä sie pärjäät talvella -25c pakkasessa? :D Kymmenen kerrosta paitoja?

Itse ketjun aiheeseen, hienoa että Tahko kairasi voiton. Tsempit täältä Imatralta, elän loppusyksyn Tahkon mukana!

Itse olen oppinut pitkäaikaisen katsomossa istumisen urallani, että missään ei ole niin kylmä kuin istua urheilukatsomossa pari kolme tuntia, kun lämpötila on alle 15 astetta, ja varsinkin jos on pohjoinen ilmavirtaus, kuten eilenkin. Kolme neljä kerrosta lämpimiä paitoja ja toppatakki oli eilen just just sopiva pukeutumiskoodi.
Pahoittelut todella pahasta offtopicista, mutta millä helvetillä sie pärjäät talvella -25c pakkasessa? :D Kymmenen kerrosta paitoja?

Luulen, että @Elk ei istu paikallaan kolmea tuntia Pihkalassa muovikuppi-istuimessa -25 C pakkasessa - siis luulen.

Oleellinen osuus lienee tuo paikallaan istuminen muovi-istuimessa. Kyllä itselläni on talvella työmatkalla fillarilla huomattavasti vähemmin kudetta päällä kuin silloin kun käyn Kisa-Puistossa Veiterän pelissä jossa vielä tulee käveltyä pitkin katsomoa saati jos olisi pilkillä.

• Tykkää
Reaktiot: Elk
Luulen, että @Elk ei istu paikallaan kolmea tuntia Pihkalassa muovikuppi-istuimessa -25 C pakkasessa - siis luulen.

Oleellinen osuus lienee tuo paikallaan istuminen muovi-istuimessa. Kyllä itselläni on talvella työmatkalla fillarilla huomattavasti vähemmin kudetta päällä kuin silloin kun käyn Kisa-Puistossa Veiterän pelissä jossa vielä tulee käveltyä pitkin katsomoa saati jos olisi pilkillä.

Pakko vielä tarttua tähän. Meinasinkin just sitä jos on paikallaan katsomassa urheilua kuten jääpalloa, hiihtokisoja tms. tai vaikka pilkillä. Mutta joo jääköön tämä offtopic tähän ja pukeutukoon kukin talvella miten haluaa :D Kivahan se olisi näitäkin pelejä kattella lämpimässä kesäsäässä, harmi vain ettei Suomen vuodenajat sitä mahdollista. Ja olis se pelaajillekin kivempi. Jokereilla vähän tekemistä pitää paikat lämpimänä läpi ottelun.

Se oli kyllä hienoa että Tahko kesti tuon toisen jakson Mansen iskun. Kun vielä muistetaan miten tilanne tuli, Puputti nosti etukentälle koppia jolla olisi tullut haavat ykköselle ja kakkoselle. Se rähmittiin maihin ja seuraavasta tilanteesta Putte löi 1+1 ja sitten vielä Ruuska yhden. Ilman tuota kopin pudottamista Manse oli todennäköisesti jäämässä nollille vuorossa.

Se oli kyllä hienoa että Tahko kesti tuon toisen jakson Mansen iskun. Kun vielä muistetaan miten tilanne tuli, Puputti nosti etukentälle koppia jolla olisi tullut haavat ykköselle ja kakkoselle. Se rähmittiin maihin ja seuraavasta tilanteesta Putte löi 1+1 ja sitten vielä Ruuska yhden. Ilman tuota kopin pudottamista Manse oli todennäköisesti jäämässä nollille vuorossa.

Tuossa kohtaa oli kyllä kieltämättä katsomossa tulla jännäkakka housuun. Mikä edellä olleeseen ”kylmää oli” -keskusteluun viitaten olisi saattanut helpottaa vilua, hetkellisesti 😁

Tätä kopin rähmimistä kyllä jälkikäteen kirottiin katsomossa. Alanen ja Lehtola odottivat liian kauan että josko tippuisi laittomaksi ja sitten pallo tippui Lehtolan räpylästä maihin. Onneksi Tahko osoitti sitkeyttä ja nousi tuosta 0-3 tilanteesta jaksolla vielä voittoon.

Tätä kopin rähmimistä kyllä jälkikäteen kirottiin katsomossa. Alanen ja Lehtola odottivat liian kauan että josko tippuisi laittomaksi ja sitten pallo tippui Lehtolan räpylästä maihin. Onneksi Tahko osoitti sitkeyttä ja nousi tuosta 0-3 tilanteesta jaksolla vielä voittoon.

Kirosin sitä minäkin, mutta jos ajatellaan positiivisesti, niin tuon rähmäyksen ja sen yhden pahan harhaheiton jälkeen tehty nousu toivon mukaan lisää joukkueen itseluottamusta ja uskoa omaan tekemiseensä entisestäänkin.
Tosin siltä ainakin minun silmiini näyttää, että sitä uskoa omaan tasoon on joukkueella kyllä ihan jo valmiiksikin riittävästi. Mutta eihän se lisä pahaa tee.

Kova sarjahan tämä kuitenkin on. Kotona on Manse tainnut tällä kaudella nyt kaatua kahdesti, harjoituspelin tulosta en muista. Mutta vierasvoitto olisi pakko kauhoa, ja jos sitä ei kauhota huomenna, niin voipi jäädä saamatta. Siihen luotan, että Pihkalassa ei Manse saa mitään ilmaiseksi.

Toinen jakso kolmeen sisävuoroon kolmostilanteita nolla. Kakkosellekin taisi päästä jopa pari kertaa etenijä.
Saatte kyllä Hyvinkäällä melkoiset hokkuspokkukset taikoa, jos finaaleissa meinaatte pelata.

Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.