Vs: Hyvinkään Tahko 2016
vanha sossu sanoi:
4. Yleisöä 1060. Joukossa Koplan pippurinen kannustusjoukko, joka piti kiitettävää ääntä koko ottelun ajan.
Hei vanha sossu!
Koplan kannustusjoukkoa taisi olla paikalla sellainen noin 50 henkeä, ihan kohtalainen määrä näin sunnuntain peliin.
Haluan lisäksi lähettää terveiset "everstille", joka on todella pihalla tiettyjen asioiden suhteen ja minulla käy Tahkoa seurana välillä sääliksi näiltä osin. Kyseinen henkilö esitteli itsensä pelin jälkeen about näin, "minä olen eversti" ja "teidän pitää osata käyttäytyä, kun huutelette asiattomuuksia ja vääriä (väärä-huutoja) katsomossa", " kun kolmesta eri suunnasta on minulle tultu tästä sanomaan" "teidän pitää pitää ne humalaiset katsojat kurissa"... jne.
Istuin matsissa KPL:n faniryhmän läheisyydessä ja haluan korjata nämä everstin puheet, koska ne eivät todellakaan pitäneet paikkansa!
- ainoat "ääää-räääää" huutelijat koko pelin aikana olivat Hyvinkään Tahkon "kannattajia", jotka huutelivat KPL:n sisävuoron aikana tuota huutoaan Ossi Meriläisen ollessa lyömässä. Kyseiset huutelijat istuivat noin kuusi penkkiriviä KPL:n fanien yläpuolella. Katsoin noita huutelijoita ensimmäisen ja toisen syötön huutojen verran. Kolmannen syötön jälkeen sanoin, että nyt suu kiinni, nuo huudot eivät todellakaan kuulu tähän peliin. Vastauksena sain joltain reilusti keski-ikäiseltä äijältä "Kuuuuuluuupas". Pyörittelin vain päätäni ja annoin ko. äijälle lähinnä pahaa silmää.
Aivan heti tämän jälkeen eli heti seuraavassa vuoronvaihdossa päätuomari pyysi mikrofonin ja käski yleisöä olemaan huutelematta peliin vaikuttavia huutoja. Sen jälkeen kyseinen mökäryhmä onneksi hiljeni.
Joten eversti ihan tiedoksi vaan sinulle. Se KPL:n kannattajaryhmä kannatti joukkuetta läpi pelin täysin asiallisesti ja mitään epäasiallisuuksia ei kuulunut missään vaiheessa. Lisäksi KPL:n noin 50 henkilön ryhmä piti huomattavasti suurempaa ääntä kuin mitä muu +950 hengen kotikatsomo.
Tiedän, että "everstiä" varmasti harmittaa hävityn pelin jälkeen, mutta ota nyt tappiosi kuin mies, äläkä syytä vastustajan faneja sellaisesta mitä he eivät ole tehneet. Olettaisin, että he ovat tuoneet Tahkon kassaan tässäkin pelissä +1000 euroa, joten yksi suurimmista virheistä on haukkua maksavaa asiakasta, koska sellainen ei välttämättä enää ensi kerralla tule paikalle, jos saa osakseen aiheettomia haukkuja.
Peli oli varsin mielenkiintoinen ja juoksurikas. Sanoin ennen peliä, että Hyvinkää voittaa, jos se lyö muutaman kerran läpi. Yhtään läpilyöntiä ei Hyvinkäälle tainnut tulla. Sami Sirviön peluutus kärjen osalta oli varsin kummallista. Eikö olisi vammoista kärsivän Puhtimäen sijaan kannattanut laittaa ykköstilanteeseen vaikka Riku Hokkanen?