Supervuoro Verkkolehti »

Hyvinkään Tahko 2016

Viestejä
451
Vs: Hyvinkään Tahko 2016

Kyllä minä olen yrittänyt sanomisiani perustella, ei ne tuulesta temmottuja ole, mutta ehkä ne sitten ovat olleet joltain kohtaa epäselviä, jos kaikkia ne eivät ole tyydyttäneet. kirjoitin aikaisemmin jo, että kaikissa joukkueissa on hyvät ja huonot puolensa. Jos pysytään vain hyvissä ja onnistuneissa suorituksissa, mainitaan vain pj:n hyvät suoritukset, Nikkasen hyvä polttoheitto, Hokkasen haut ja Puhtimäen muutamat korkeat tolpat, joukkue menee taaksepäin eikä kehity. Ymmärrän hyvin, että joku saattaa saada sen käsityksen, että olen vain negatiivinen, ei se pidä paikkaansa. Hyville suorituksille täytyyy antaa niille kuuluva arvostus unohtamatta kuitenkaan niitä huonoja hetkiä, joita tulee väkisinkin jokaiselle.Jos joku hölmöilee, se täytyy sanoa suoraan, jos joku ei ole superin joukkueeseen mahtuva, se täytyy hyväksyä ja etsiä pelipaikkaa muualta. Pj valitsee joukkueen ja peluuttamisen, tiedän sen joskus olevan vaikea tehtävä, se täytyy tehdä järjellä eikä omia tunteita saa olla mukana, pelaajana vain yritetään toteuttaa pj:n toiveita, joskus saa vapaat kädet yrittää mitä haluaa, mutta merkatut sovitaan pääsääntöisesti pj:n kanssa, olkoon vinkki Nuorelle sossulle. Sirviöstäkin sanoin tuolla aikaisemmin, etten aina ymmärrä hänen peluuttamistaan, mutta ei minun tarvitsekaan, pääasia on, että Sirviö itse tietää mitä tekee ja mitä haluaa ja Leväsen tulo valmennustiimiin on positiivinen asia. Rehaaja, vaikka ulkopelaajat olisivat miten vaan kentällä, aina on tilaa pienelle pesäpallolle, mutta huonosti sijoittumalla annetaan lyöjälle parempi mahdollisuus laittaa pallo liian suureksi jätetylle alueelle, se on paljon helpompaa, jos on 1,5-2 metriä väärässä paikassa, se riittää.
 

Nuori sossu

Vs: Hyvinkään Tahko 2016

Boltsi hallussa: tottakai tarvitsemme myös sinun ajatuksia Tahkosta ja ymmärrät pesäpallon päälle. Olen kyllä vielä melko vahvasti sitä mieltä, että keskityt liikaa negatiivisiin asioihin. Etkö voi uskoa, että Sirviö ja Levänen ovat osaavia ja myös ihmissuhdetaitoisia valmentajia? Uskon, että molemmilla on 20-25 vuoden kokemus pesäpallosta. Eikö siinä ajassa opi jo asiat, jos ihminen on ahkera ja velvollisuudentunteinen?

Ville Harjusta vielä: On todennäköistä, että Harjun lahjat eivät riitä Superpesikseen. Eivät riittäneet Petri Kulmalan tai minun tai Boltsi hallussa tai monen muunkaan lahjatkaan. Uskon, että Sirviö ja Levänen tämän myös Harjulle sanovat tahdikkaasti ja asiallisesti. Sirviö ja Levänen ovat fiksuja ja sivistyneitä miehiä, eivät moukkia tai öykkäreitä. Uskon näin. Kyllä Harjun siirtäminen ulos pelaavasta kokoonpanosta ja Virron nostaminen rosteriin kertovat, että Sirviö ja Levänen ovat päätöksensä Harjun (ja Virron) suhteen tehneet.

Kuten sanottua, olen keskustellut Sirviöstä Lauri Vierimaan kanssa, ja minulle jäi kuten sanottua sellainen kuva, että Sirviöllä on pelaajien tuki ja luottamus.

Hyvä johtaja on mielestäni rohkea, osaava ja rehellinen ihminen. Uskon Sirviön ja Leväsen olevan juuri tälläisiä johtajia
 
Viestejä
557
Vs: Hyvinkään Tahko 2016

Onkos täällä Lauantaisen pelin nähneitä jotka osaisivat arvioida Virton pelaamista? Sisällä ei varmaankaan kummoinen ollut mutta oliko ulkopelissä parannusta Harjuun?
 

Nuori sossu

Vs: Hyvinkään Tahko 2016

Maksava katsoja sanoi:
Onkos täällä Lauantaisen pelin nähneitä jotka osaisivat arvioida Virton pelaamista? Sisällä ei varmaankaan kummoinen ollut mutta oliko ulkopelissä parannusta Harjuun?

Niin, miten on? Komppaan Maksavaa katsojaa, miten Virto pärjäsi ulkopelissä verrattuna Harjuun? Saatiinko vaihdoksella mitään positiivista aikaan?
 

Hoiskolainen

Vs: Hyvinkään Tahko 2016

Nuori sossu sanoi:
Boltsi hallussa: tottakai tarvitsemme myös sinun ajatuksia Tahkosta ja ymmärrät pesäpallon päälle. Olen kyllä vielä melko vahvasti sitä mieltä, että keskityt liikaa negatiivisiin asioihin. Etkö voi uskoa, että Sirviö ja Levänen ovat osaavia ja myös ihmissuhdetaitoisia valmentajia? Uskon, että molemmilla on 20-25 vuoden kokemus pesäpallosta. Eikö siinä ajassa opi jo asiat, jos ihminen on ahkera ja velvollisuudentunteinen?

Ville Harjusta vielä: On todennäköistä, että Harjun lahjat eivät riitä Superpesikseen. Eivät riittäneet Petri Kulmalan tai minun tai Boltsi hallussa tai monen muunkaan lahjatkaan. Uskon, että Sirviö ja Levänen tämän myös Harjulle sanovat tahdikkaasti ja asiallisesti. Sirviö ja Levänen ovat fiksuja ja sivistyneitä miehiä, eivät moukkia tai öykkäreitä. Uskon näin. Kyllä Harjun siirtäminen ulos pelaavasta kokoonpanosta ja Virron nostaminen rosteriin kertovat, että Sirviö ja Levänen ovat päätöksensä Harjun (ja Virron) suhteen tehneet.

Kuten sanottua, olen keskustellut Sirviöstä Lauri Vierimaan kanssa, ja minulle jäi kuten sanottua sellainen kuva, että Sirviöllä on pelaajien tuki ja luottamus.

Hyvä johtaja on mielestäni rohkea, osaava ja rehellinen ihminen. Uskon Sirviön ja Leväsen olevan juuri tälläisiä johtajia

Kossun kokoonpanosta yks kova mies sunnuntaina poissa . Syytä en tiiä mutta siitä koppari Tahkoon.
 
Viestejä
183
Vs: Hyvinkään Tahko 2016

Hoiskolainen sanoi:
Nuori sossu sanoi:
Boltsi hallussa: tottakai tarvitsemme myös sinun ajatuksia Tahkosta ja ymmärrät pesäpallon päälle. Olen kyllä vielä melko vahvasti sitä mieltä, että keskityt liikaa negatiivisiin asioihin. Etkö voi uskoa, että Sirviö ja Levänen ovat osaavia ja myös ihmissuhdetaitoisia valmentajia? Uskon, että molemmilla on 20-25 vuoden kokemus pesäpallosta. Eikö siinä ajassa opi jo asiat, jos ihminen on ahkera ja velvollisuudentunteinen?

Ville Harjusta vielä: On todennäköistä, että Harjun lahjat eivät riitä Superpesikseen. Eivät riittäneet Petri Kulmalan tai minun tai Boltsi hallussa tai monen muunkaan lahjatkaan. Uskon, että Sirviö ja Levänen tämän myös Harjulle sanovat tahdikkaasti ja asiallisesti. Sirviö ja Levänen ovat fiksuja ja sivistyneitä miehiä, eivät moukkia tai öykkäreitä. Uskon näin. Kyllä Harjun siirtäminen ulos pelaavasta kokoonpanosta ja Virron nostaminen rosteriin kertovat, että Sirviö ja Levänen ovat päätöksensä Harjun (ja Virron) suhteen tehneet.

Kuten sanottua, olen keskustellut Sirviöstä Lauri Vierimaan kanssa, ja minulle jäi kuten sanottua sellainen kuva, että Sirviöllä on pelaajien tuki ja luottamus.

Hyvä johtaja on mielestäni rohkea, osaava ja rehellinen ihminen. Uskon Sirviön ja Leväsen olevan juuri tälläisiä johtajia

Kossun kokoonpanosta yks kova mies sunnuntaina poissa . Syytä en tiiä mutta siitä koppari Tahkoon.

Tahkolla ei kyllä ole minkäänlaista kopparipulaa. Alajärvellä sitä vastoin saattaa olla. Voishan se Toivola teillekin tulla. :)
 
Viestejä
451
Vs: Hyvinkään Tahko 2016

Taisin tuossa äsken sanoa, että Levänen on hyvä lisä joukkueeseen ja pj johtaa peliä omalla tyylillään ja omilla visioillaan, joita muiden ei tarvitse ymmärtää, riittää, kun itse tietää, mitä haluaa pelaajiensa tekevän, jotta päästään päämäärään. Kun molemmat ovat opettajia, miksi en uskoisi heidän suoriutuvan myös ihmissuhdeasioissa?Luulen, että Harjun, Kulmalan, minun tai monen muunkaan lahjoista ei Sinulla taida olla aivan tarkkaa tietoa, omat lahjasi varmaan tiedät, minä en, joten en rupea niitä vertailemaan, eikä se vertaileminen taida tässä iässä olla tarpeenkaan vai mitä, ei meistä kummastakaan ole enää pääsarjapelaajiksi. En usko, että ketään on vielä ulos potkittu, mutta pj:n täytyy nyt osata valita oikeat pelaajat, jotka nyt ovat parhaassa iskussa, siinä tulee tuosta määrästä pelaajia vaikea tehtävä, mutta luotetaan edelleen pj-kaksikkoon :p
 

Nuori sossu

Vs: Hyvinkään Tahko 2016

Boltsi hallussa: täytän runsaan 1,5 kuukauden kuluttua 51 vuotta, joten olen siirtynyt näistä pelihommista "baarin puolelle" ajat sitten. Koulussa olin pesäpallossa kohtalainen, eli osuin palloon kyllä, mutta lyönti suuntautui ihan minne tahansa. Eli en ollut Superpesisainesta. Paras lajini oli hiihto, jota harrastamalla olisin tullut todennäköisesti kohtuulliseksi kansalliseksi kyvyksi.

Nyt ajattelin pyytää palstalaisten apua. Tiedän, että tämä on pesäpallopalsta, mutta en uusi kysymystäni. Olen miettinyt käsityönopettajan työtä koulussa. Onko mahdollista saada epäpätevänä sijaisuus ala-tai yläasteella käsityönopettajana? Tietääkö kukaan? Kiitos.
 

hyite

Vs: Hyvinkään Tahko 2016

Nuori sossu sanoi:
Boltsi hallussa: täytän runsaan 1,5 kuukauden kuluttua 51 vuotta, joten olen siirtynyt näistä pelihommista "baarin puolelle" ajat sitten. Koulussa olin pesäpallossa kohtalainen, eli osuin palloon kyllä, mutta lyönti suuntautui ihan minne tahansa. Eli en ollut Superpesisainesta. Paras lajini oli hiihto, jota harrastamalla olisin tullut todennäköisesti kohtuulliseksi kansalliseksi kyvyksi.

Nyt ajattelin pyytää palstalaisten apua. Tiedän, että tämä on pesäpallopalsta, mutta en uusi kysymystäni. Olen miettinyt käsityönopettajan työtä koulussa. Onko mahdollista saada epäpätevänä sijaisuus ala-tai yläasteella käsityönopettajana? Tietääkö kukaan? Kiitos.

Katso trolli teksti-tv:stä.
 
Viestejä
557
Vs: Hyvinkään Tahko 2016

Huomenna sitten lähestulkoon kärkikamppailu Kiteetä vastaan. Odotusarvo on taas kotipelistä johtuen korkealla, ja voitto olisi tuosta kaivettava. Ennakkosuosikin viitta on meillä, mutta Kitee on pelannut pirteästi joten helppo peli ei ole tulossa. Joukainen kun saadaan pidettyä vähillä tilanteilla niin vahvoilla ollaan. Toivotaan hellekeliä ja paljon porukkaa Pihkalaan niin saadaan hyvä vääntö aikaiseksi.
Kokoonpanoista odotan mielenkiinnolla sitä, saako Virto jatkaa kopparina vai nouseeko Harju takaisin pelaavaan kokoonpanoon.

Tilastoknoppina kerrottakoon että Vierimaalla on muuten tällä hetkellä eniten kärkkäreitä ykköselle, kokonaisonnistumisprosenttikin huitelee vajaassa 70%:ssa. Lauri onkin saanut mielestäni pariin edelliskauteen verrattuna hieman monipuolisuutta kentällemenolyönteihinsä, eikä enää hakkaa kokoajan vaan sitä pystäriä väliin. Uskaltaa haastaa etukenttää myös lyhyillä, joka kertoo siitä että itseluottamus on kunnossa. Tälle iso peukku.
 

M.P

Vs: Hyvinkään Tahko 2016

Jaaha ei kauan uusi myyntipäällikkö jaksanut virassa, Kosusen Joppe näyttäis taas olevan puikoissa.
 

Jonesy

Vs: Hyvinkään Tahko 2016

Jahas, siellä lyödään taas palloa keskelle. Harmi etten tänään ehtinyt Pihkalaan!
 
Viestejä
597
Vs: Hyvinkään Tahko 2016

Tahko kukisti juuri päättyneessä ottelussa Kiteen jaksovoitoin 2-0. Jaksot päättyivät 3-2 ja 11-6 kotijoukkue Tahkon eduksi. Tahko jstkaa siis menestyksekästä alkukauden menoaan. Alla muutama pointti Tahkon otteista kaudella tähän mennessä.

1. Tahko pelaa sisäpelissä huomattavasti leveämmällä kärjellä kuin aiemmin, toisin sanoen entistä useampi pelaaja saa sisäpelivastuuta.

2. Lukkari Juha Puhtimäki on kehittynyt syöttäjänä. Puhtimäki tarjoaa tolppaa ja puolikorkeata entistä useammin, ja tekee vastustajan lyöjien tehtävän hankalammaksi.

3. Pelijohto Sirviö-Levänen pelaa mielikuvituksellisempaa ja rohkeampaa peliä kuin ennen. Esim yllätysottoja nähdään nyt aikaisempia kausia enemmän.

4. Tahkolla on nyt jokerikaksikko, joka PYSTYY RATKAISEMAAN pelejä. Ville Kero on osoittautunut "alan mieheksi", ja Juha Korhonen elää uutta kevättä jokerin roolissa. Ero viime kauteen on huima, ja se näkyy sarjataulukossa.

5. Katsojia oli tänään "peräti" 1670, mihin upealla säällä oli vaikutuksensa. 2000 katsojaa olisi kuitenkin hyvä tavoite Hyvinkään kokoiselle kaupungille.
 
Viestejä
451
Vs: Hyvinkään Tahko 2016

En yleensä pidä saman asian toistelusta, mutta nyt on osittain pakko. Vanha sossu kirjoitti Tahkosta asioita, joista olen hyvinkin samaa mieltä. Kohdalla 1 kuitenkin ehkä katsoisin peräpään saavan vähemmän vastuuta, kärki on leveämpi, mutta jos tilanne ei ole valmiiksi päällä, 7-9 mieluusti jätetään välistä. Kohtaan 2 ei ole paljon lisättävää, tästä on puhuttu aik. ja nyt se näyttäisi lähteneen käyntiin. Kohtaan 3 olen samaa mieltä, mutta uskoisin Leväsellä olevan "sormet pelissä" myös sisäpelissä, vaikka viuhkaa näytteleekin Sirviö. Nelosessa Korhonen tiedettiin pelimieheksi, joka pystyy ratkaisemaan otteluita välillä vaikka yksin, mutta Keron kohdalla taisin aliarvioida miestä, tosin taival on vasta alussa, mutta lupaavalta näyttää, se jonkun mainitsema 60 pongoa tuntuisi tällä hetkellä täysin realistiselta. Loppuun katsojamäärä, miten näin hyvin alkanut sarja ei saa liikkeelle tuota enempää katsojia, sää oli hyvä, ei kai vaan johdossa tapahtuneet asiat (JK) ole saanut taas negatiiviset tunteet pintaan, kyllähän siellä katsomossa siitäkin asiasta puhuttiin, mutta en kuunnellut sen tarkempaa analyysiä, oliko sillä vaikutusta. Toivoisin kyllä tällä pelillä saatavan enemmän katsojia, pelaajat ansaitsevat sen.
 

mävaan

Vs: Hyvinkään Tahko 2016

Tänään ensimmäistä kertaa katsomassa pihkalassa tänä kesänä uutta erittäin pirteää tahkoa! Eka jaksolla upeasti tappiolta, kakkoskärki vielä rakensi tilanteen josta homma lähti. Toinen jakso tahkoa parhaimmillaan. Kyllä pelistä huomaa että talvella on tehty paljon töitä. Nämä uudet miehet Wahl, Kero ja Katajisto on saatava pysymään täällä, ovat vakuuttaneet ainakin minut. Mieluiten näkisin Virron Harjun sijaan tahkon takakentällä, hänellä on tiettyä asennetta mistä pidän. Ei muuta kuin sunnuntaina vimpeli nurin!
 

Nuori sossu

Vs: Hyvinkään Tahko 2016

" Loppuun katsojamäärä, miten näin hyvin alkanut sarja ei saa liikkeelle tuota enempää katsojia, sää oli hyvä, ei kai vaan johdossa tapahtuneet asiat (JK) ole saanut taas negatiiviset tunteet pintaan, kyllähän siellä katsomossa siitäkin asiasta puhuttiin, mutta en kuunnellut sen tarkempaa analyysiä, oliko sillä vaikutusta. Toivoisin kyllä tällä pelillä saatavan enemmän katsojia, pelaajat ansaitsevat sen."

Vanhan sossun ja Boltsi hallussa analyyseihin ei ole paljon lisättävää. Kero on ollut uskomaton ja Korhonen pelaa myös upeaa kautta. Hienoa! Kyllä katsojamäärä masentaa myös minun mieltäni. Olen samaa mieltä, että 2000 katsojaa olisi hyvä tavoite Hyvinkään kokoiselle kaupungille. Kyllä se sähläys Tahkon johdossa saisi loppua ja pysyvyyttä ja jatkuvuutta johtoon!
 

Nuori sossu

Vs: Hyvinkään Tahko 2016

mävaan sanoi:
Tänään ensimmäistä kertaa katsomassa pihkalassa tänä kesänä uutta erittäin pirteää tahkoa! Eka jaksolla upeasti tappiolta, kakkoskärki vielä rakensi tilanteen josta homma lähti. Toinen jakso tahkoa parhaimmillaan. Kyllä pelistä huomaa että talvella on tehty paljon töitä. Nämä uudet miehet Wahl, Kero ja Katajisto on saatava pysymään täällä, ovat vakuuttaneet ainakin minut. Mieluiten näkisin Virron Harjun sijaan tahkon takakentällä, hänellä on tiettyä asennetta mistä pidän. Ei muuta kuin sunnuntaina vimpeli nurin!

Komppaan 100%. Teksti juuri oikein. Mävaan on mies minun makuuni.
 
Viestejä
557
Vs: Hyvinkään Tahko 2016

Hienosti tosiaan eilen täydet kolme pinnaa. Eka jaksolla Kiteen etukenttä Partasen johdolla sai tylsytettyä Tahkon sisäpeliä, mutta sitten runtattiin kakkoskärjestä väkisin tarvittavat juoksut ja puolustettiin Kiteen sisävuoro hyvin. Toiselle jaksolle pieniä muutoksia lyöntijärjestykseen, ja myös taktiikkaan kun vaihtotilanteissa alettiin lyömään kovia lyhyiden sijaan. Ja Sirviö-Levänen kaksikolle propsit siitä. Kore ja Kero hoisivat hommansa hyvin, ja ulkopelistä jäi parhaiten mieleen Puhtimäen hyvät esitykset lautasella, ja Kuosan työskentely etukentällä. Virto oli alussa hieman hermostuneen oloinen, mutta loppua kohti parani. Jatkaisin hänellä Harjun sijaan, koska Samilla on kunnon asennetta ja tunnetta aina pelissä, ja hänestä on edes vähän hyötyä sisäpelissä.

Sunnuntaina sitten Vimpeli, ja kuten Sirviö totesi, ihan turha lähteä nöyristelemään. Omaa peliä vaan ja lyödään palloa jokeen enemmän kuin vastustaja niin hyvä tulee. Yksi piste on hyvä suoritus, kaksi tai kolme pinnaa loistava. Enkä näe mitään syytä miksei Vimpelistä olisi piste(itä) haettavissa. Seuraavaan kotipeliin Joensuuta vastaan sitten katsomot täyteen ja maksellaan viime vuosien kalavelkoja niille!
 

eversti

Vs: Hyvinkään Tahko 2016

Hienosti ovat Tahkon pojat aloittaneet kauden. Pelaajaesittelyihin pyydän edelleen ja toistuvasti poikien sotilasarvoja. Siviilipalvelusmiehiä ei tällaiseen hienoon joukkoon kelpuutettane, mutta tästä tarvitaan mielestäni selkeä seuran kannanotto ja ulostulo. Pesäpallon maanpuolustuksellinen tausta huomioon ottaen näen tämän asian erittäin tärkeänä. Olen puhunut.
 

Nuori sossu

Vs: Hyvinkään Tahko 2016

eversti sanoi:
Hienosti ovat Tahkon pojat aloittaneet kauden. Pelaajaesittelyihin pyydän edelleen ja toistuvasti poikien sotilasarvoja. Siviilipalvelusmiehiä ei tällaiseen hienoon joukkoon kelpuutettane, mutta tästä tarvitaan mielestäni selkeä seuran kannanotto ja ulostulo. Pesäpallon maanpuolustuksellinen tausta huomioon ottaen näen tämän asian erittäin tärkeänä. Olen puhunut.

"Everstin" kannanotto menee huumorin ja ironian piikkiin. UGH. Minäkin olen puhunut.
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös