Supervuoro Verkkolehti »

Hyvinkään Tahko 2016

Nuori sossu

Vs: Hyvinkään Tahko 2016

Olen ollut tyytyväinen Jari Leväsen tyhön. Levänen ohjaa ja neuvoo pelaajia mielestäni aktiivisemmin kuin Sirviö. Sirviö on kumman jopa ylirauhallinen, jopa flegmaattinen valmentaja. Mielestäni valmentaja voisi olla aktiivisempi ja innostavampi. No, tämä on pieni moite.

Tästä negatiivisuudesta/positiivisuudesta vielä: Dr. Phil sanoi jossakin ohjelmassaan: "Olen 50 vuotias, kalju ja lihava. Pitäisikö minun piehtaroida itsesäälissä?" Itse olen täsmälleen 50 vuotias, kalju, mutta normaalipainoinen. Pitäisikö minun myös piehtaroida itsesäälissä?

Otetaan kaikki irti elämästä!
 

Rännärillä

Vs: Hyvinkään Tahko 2016

Tunnen useta Kainuulaisia ja siellä vanhempien ukkojen perusluonne on rauhallisuus.Sama koskee naisia vaikka tulisiakin 0-100 tuhannesosasekunnissa löytyy.Samilla on varmasti homma hallussa mutta se ei ehkä näy ulospäin ei ole tuulettaja tyyppiä.Patullekkin luotsasi mitaleita samaan tyyliin.Hyvinkäällä on nuori ja kehittyvä porukka ja jos pysyy kasassa on ilmanmuuta tulevaisuuden mitaliporukka ,nuorille voi Leväsen kannustava ja rohkaseva tyyli olla hyväksi mutta esim.Korelle kokeneena luulisin olevan ihansama puhui pj.tai ei puhu paljoa.Kokemus tuo varmuutta ja rauhallisuutta niinhän se on kaikessa työelämässä.
 

Nuori sossu

Vs: Hyvinkään Tahko 2016

Rännärillä sanoi:
Tunnen useta Kainuulaisia ja siellä vanhempien ukkojen perusluonne on rauhallisuus.Sama koskee naisia vaikka tulisiakin 0-100 tuhannesosasekunnissa löytyy.Samilla on varmasti homma hallussa mutta se ei ehkä näy ulospäin ei ole tuulettaja tyyppiä.Patullekkin luotsasi mitaleita samaan tyyliin.Hyvinkäällä on nuori ja kehittyvä porukka ja jos pysyy kasassa on ilmanmuuta tulevaisuuden mitaliporukka ,nuorille voi Leväsen kannustava ja rohkaseva tyyli olla hyväksi mutta esim.Korelle kokeneena luulisin olevan ihansama puhui pj.tai ei puhu paljoa.Kokemus tuo varmuutta ja rauhallisuutta niinhän se on kaikessa työelämässä.

Olen puhunut Sirviöstä valmentajana Lauri Vierimaan kanssa, ja sellainen kuva minulle jäi, että Sirviöllä on pelaajien luottamus ja tuki takanaan. Että asiat ovat hoidossa. Tärkeintä on, että valmentajilla synkkaa ja työnjako on selkeä.
 

Jonesy

Vs: Hyvinkään Tahko 2016

>eikö olisi aika kokeilla Virtoa

Näkyy olevan tänään kokoonpanossa.
 

Nuori sossu

Vs: Hyvinkään Tahko 2016

Jonesy sanoi:
>eikö olisi aika kokeilla Virtoa

Näkyy olevan tänään kokoonpanossa.

Niin, Virto on tänään kokoonpanossa ja Harju vilttiketjussa. Onkohan tässä kyseessä pysyvä muutos vai vain yhden pelin kestävä kokeilu? Aika näyttää.
 

o.s. Pohjanmaa

Vs: Hyvinkään Tahko 2016

Sirviö on lukenu forumia...voi voi mitä me ollaan tehty :'(
 

Nuori sossu

Vs: Hyvinkään Tahko 2016

Näkikö kukaan JymyJussit-Tahko pelin? Voisiko joku laittaa referaattia tälle palstalle? Kiitos.
 
Viestejä
870
Vs: Hyvinkään Tahko 2016

Tahkon sisäpeli kulki ihan kohtuullisesti ensimmäisellä jaksolla. Kahdeksan kertaa päästiin yrittämään miestä kotiin ja näistä neljästi onnistuttiin. Lisäksi Viita taisi päästää etenijän kentälle niinikään neljästi. Puhtimäen johdolla pidettiin Jussien sisäpeli herran nuhteessa, ja JP pääsi vain kerran yrittämään kotiutusta siinä onnistumatta.

En tiedä hiipikö hyvän olon tunne puseroon tauolla, mutta osat tuntuivat vaihtuneen toiselle jaksolle. Tahkon tilanteiden rakentelu meni tukkoiseksi ja Jussien sisäpeli aukesi. Vainionpää paukutti sitten 3-pesältä hyvällä prosentilla (3/3) ukkoa kotiin. Tahkon kolmesta yrityksestä vain Kero onnistui kertaalleen.

Superissa Tahko torjui Jussien yritykset, eikä se saanut miestä edes kolmoselle. Tasoittavalla Kero onnistui saamaan Paunan aivan kotipesän kalkkiviivoille, mutta juoksulta näyttänyt sisääntulo tuomittiin paloksi. Kun kotarissa vastustaja onnistuu neljästi (hyödyntäen ulkopelaajien väärin sijoittumista), on aika vaikea tulla takaa ohi tai edes tasoihin.

Kun tänään muutama kiinniotto olisi jäänyt räpylään (ei räpylän reunaan) ja joku kolmosen "uinahduksista" (etenijän tai mailamiehen) pois, oltaisiin yhtä pinnaa rikkaampi.

Ja vielä Sonera-stadionista. Täysi väärä paikka pelata pesäpalloa. Pallo kuolee täysin stadionin alustalla, pomppua ei voi lyödä, laidat estävät läpilyönnit (tänäänkin niitä olisi muutama nähty) ja kenttä joudutaan piirtämään hullusti vinoon. Kenttävuokraa ilmeisesti yritetään peittää ihan "kohtuuhintaisilla" lipuilla a 20€.
 
Viestejä
451
Vs: Hyvinkään Tahko 2016

Ehkä Elkille muutama perustelu, ei ole perusnegatiivista pohdiskella asoita useammalta kannalta. Jokaisesta joukkueesta löytyy sekä hyviä että huonoja puolia, ei niiden esiin tuominen ole negaa. Tarkoitin, että jos uusi kärki lähtee Hokkasesta, ei Virtanen pysty ihmeisiin, koska hänen jälkeensä ei saa apuja, siellä "turhakkeet" jäljellä,j oiden tehtävä on kopittelu ja väliin jättö. Jos pj-kaksikko on valmis antamaan tälle triolle enemmän vastuuta, mitenkä se näkyy,miksei miehet mene kentälle ja vie toisiaan pesältä toiselle? Ei Katajistokaan ole turhake, kunhan vaan pääsisi lyömään, koska väliin jätetyt pääsee lyömään? Jos tilanne jatkuu Hokkaselle ja Virtaselle, kyllä he kohtuudella ruutunsa pelaavat. Harjun lyönneissä on potentiaalia, vaikka ne näyttävät surkeilta, ovatko ne surkeita ja kauanko odotellaan, että väärä asetus saadaan kohdalleen? Muistaakseni 3 vuotta ja 25 peliä on ollut aikaa säätää, 6 lyötyä ja 3 tuotua ja mies 23 vuotta. Ihan hyvällä myös Nuorelle sossulle, Levästä olen jo edellä kehunut, mutta Sirviön aivoituksista en saa selvää, joskus täysin kaavamaista ja joskus hyvinkin kyseenalaisia ratkaisuja. Korhosen siirto jokeriksi oli mielestäni hyvä."Tämän tajuaa nyt jokainen ajatteleva ihminen. Ei tässä tarvitse pesäpalloguru olla" Ei tarvtsekaan, mutta kun tästä on pari vuotta jo puhuttu, ja vasta nyt toteutui, oliko syynä Korhosen kieltäytyminen vai saamaton pelinjohto? Kyynisyys ja negatiivisuus eivät ole synonyymeja asian monipuoliselle pohdinnalle. En hae pohdinnoillani "asiantuntijan statusta" en tee sillä mitään. Jos talous on paska, ei se tietääkseni voivottelemalla paskaksi tullut, vaan huonolla talouden hoidolla, ja se taas on muiden tehtävä hoitaa kuntoon, minulle riittää pähkäily pelien parissa.
 

Nuori sossu

Vs: Hyvinkään Tahko 2016

Sivustajaseuraajalta erittäin hyvä analyysi ottelusta. Kiitos!
 

Nuori sossu

Vs: Hyvinkään Tahko 2016

Arvostan Boltsi hallussa tapaa välittää Tahkosta ja sen menestyksestä. Joukkueen fanejahan tässä olemme kaikki! Mutta tyylisi kirjoittaa jättää sen vaikutelman, että keskityt lähinnä negatiivisiin puoliin. Oletko koskaan itse koittanut valmentaa tai pelata pesäpalloa ainakin puoliammattimaisesti kuten Tahkon valmennusjohto ja pelaajat tekevät? Ei se niin helppoa ole! Valmentaminen ja pelaaminen Superpesistasolla on haastavaa!

Kaikki varmaan ymmärtävät, että jos asiat ovat huonosti, niin ei se hyssyttelemällä parane. Kritiikin pitää kuitenkin aina olla vanhanaikaisen rakentavaa. Kritiikissä ei myöskään koskaan saa lyödä yli, vaan sen pitää olla kohtuullista, ei murskakritiikkiä. Mielipiteet pitäisi myös jollain tavalla perustella.

Tahkon asiat ovat paremmin kuin vuosiin! Joukkueen peli on parempaa ja valmiimpaa kuin vuosiin. Nyt vain lisää rahaa toimintaan!

Ville Harju pistää kyllä mietityttämään. Joskus pelaajan lahjat eivät vain riitä Superpesistasolle. Ihmiset ja pelaajat ovat eri lahjakkaita. Samaan johtopäätökseen on ilmeisesti tullut myös Tahkon valmennusjohto. Siitä kertoo Virron nosto rosteriin Harjun tilalle. Ei siinä ole hävettävää, jos pelaaja ei pysty pelaamaan vaadittavallla tasolla, mutta kuitenkin yrittää parhaansa. Silloin on yksinkertaisesti haettava työpaikkaa alemmilta sarjatasoilta.

Sirviö ja Levänen ovat tehneet hyvää työtä talven aikana. Hyvä valmennus on kaiken A ja O.

Avoin ja rakentava keskustelu jatkukoon!
 

Nuori sossu

Vs: Hyvinkään Tahko 2016

Olen tavannut niin paljon huonoa johtamista, että olen menettänyt melkein uskoni hyvään johtamiseen.

Mielestäni Sirviö ja Levänen ovat hyviä johtajia. Eivät täydellisiä, mutta ihan OK.

Joukkueen asiat ovat hyvissä käsissä.

Se ilahduttaa minua.
 

Nuori sossu

Vs: Hyvinkään Tahko 2016

Nyt minun täytyy paljastaa tietämättömyyteni. Harrastan Superpesistä vasta kolmatta kautta, joten en ole kovin sisällä lajissa. Kuka on tämä Urheilulehden Pekka Arffman? Onko hän joku pesäpalloguru? Jos on, niin onko puheissa pointtia vai puhuuko ihan puutaheinää?
Viimeksi Urheilulehden nettisivuilla lyttäsi Kempeleen. Kiitos.
 
Viestejä
198
Vs: Hyvinkään Tahko 2016

Arfman on toiminut Kiteellä pelinjohtaja menneisyydessä useita vuosia ja kohtuullisesti menestyi toisin kuin urheilulehden jääkiekko"asiantuntija" . Jokainen voi itse sitten guruuden päätellä
 
Viestejä
722
Vs: Hyvinkään Tahko 2016

Mietin vain tuota ulkopelaajien väärinsijoittumista. Ulkona on aina tilaa kun siellä vain 8 ukkoa täyttää alaa. Kysehän on aina lyöjän taitavuudesta panna pallo sinne tyhjiin paikkoihin. Ja Arffmanilla on sellainen kokemus yli 30 vuoden ajalta että. Ja on Lauran isä eli Pentsisen appiukko.
 
Viestejä
870
Vs: Hyvinkään Tahko 2016

Se on juurikin näin. Hyville lyönneille on aina kentässä tilaa :) Nyt vain näytti paikanpäällä katsottuna, että ulkokentässä oli kohtuuttoman kokoisia aukkoja, mihin pallo sitten sopivasti sijoitettiin.
 

M.P

Vs: Hyvinkään Tahko 2016

Tahkon otteluraraportit on kyllä surkuhupaisia niitä tehdään vuorokausi ja saadaan pari riviä aikaan.
 
Viestejä
597
Vs: Hyvinkään Tahko 2016

Nuori sossu sanoi:
Nyt minun täytyy paljastaa tietämättömyyteni. Harrastan Superpesistä vasta kolmatta kautta, joten en ole kovin sisällä lajissa. Kuka on tämä Urheilulehden Pekka Arffman? Onko hän joku pesäpalloguru? Jos on, niin onko puheissa pointtia vai puhuuko ihan puutaheinää?
Viimeksi Urheilulehden nettisivuilla lyttäsi Kempeleen. Kiitos.


Minä ainakin kuuntelen mielelläni Arffmanin juttuja. Hänellä on pitkä kokemus peäpallosta ja toisinaan sisäpiirin tietoa asioista. Ja asiaahan Arffman Kempeleestä haastoi.
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös