Vs: Hyvinkään Tahko 2015
mikkov sanoi:
Toisessa ketjussa tuli moitittua Tahkoa lippujen hintojen piilottelusta nettisivuilla. Mutta nyt huomasin, että Tahkon liput ovat myynnissä lippupalvelussa hinta 17,50e+toimitusmaksu. http://www.lippu.fi/Lippuja.html?affiliate=ADV&doc=artistPages%2Ftickets&fun=artist&action=tickets&erid=1378078&includeOnlybookable=true&xtmc=pes\u00E4pallo&xtnp=1&xtcr=2
No huhhuh, eipä tarvitse kauaa ihmetellä, kun katsojakeskiarvo tippuu taas muutamalla sadalla. Oliko kolme vai neljä vuotta sitten S-etukortilla 10€/nassu, inflaatio on iskenyt. No, eihän tuollainen 75% hinnannousu muutamassa vuodessa tunnu missään. Varsinkin kun itse tuote heikentyy (kyllä, olen vakaasti sitä mieltä, että Tahko ei ole top4-joukkue tällä kaudella), niin mikä jottei. Parhaana kautena taisi tulla lähemmäs 15 peliä pudotuspelit mukaanlukien lojuttua Pihkalassa, viime vuonna enää kahdeksan kertaa ja tällä hinnoittelulla taitaa jäädä pariin kertaan, kun televisiointikin otti taas askeleen eteenpäin.
Ja mitä itse olen kuullut, niin yhteistyökumppaneiden suuntaan/hankinnassa ei olla oltu ihan hirvittävän aktiivisia. Juuri näin hoidetaan mitä tahansa organisaatiota päin persettä, kun tiukassa taloudellisessa tilanteessa pissitään fanien silmille.
Tuolla toisessa ketjussa nimimerkki Panda pohti, ettei Tahko panosta kausikorttimyyntiin millään tavalla. Tässä ~5 vuotta sitten olin itsekin mukana projektissa, jossa otettiin yhteyttä Hyvinkään alueen yrittäjiin ja myytiin heille kausikortteja ja mahdollisuutta näkyvyyden saamiseen. Tuolloin myyntiä ei hirveästi tullut, mutta projektille ei jatkoa tullut enää seuraavalle vuodelle. Myöhemmin sitten olin taas puheissa erään kortit firmalleen ostaneen herran kanssa, joka sitten kertoi, ettei seuraavalle kaudelle enää kortteja ostanut, kun ei itse jaksanut ruveta selvittelemään asiaa. Pienellä vaivalla olisi ollut jatkumo taattu ja vaikka tuo ensimmäinen vuosi ei ollut mikään jymymenestys, olisi sitä jatkamalla voinut tulla kymmenien tai jopa satojen korttien "kestotilaus".
Ja onhan Tahkossa myyntijohtajasta lähtien titteliä tarjolla, mitä Aatu Meriläinen tekee rahansa eteen? On järjestänyt kivan fribanheittokilpailun väliajalle? Syksyllä 2013 päättyneen tilikauden liikevaihto oli 569t, 2014 vuonna vain 515t. Pudotusta siis 10%. Minä vuonna oli osakeanti ja kuinka se näkyy tilinpäätöksessä? Samaan aikaan tappio kasvoi 49t -> 208t. Vaikuttiko Pihkalan stadionin uudistus (kuka maksoi?) sitten 2014 suureen tappioon?
Nyt sitten lapio käteen ja hommiin. Suomessa on haastavat olosuhteet lajille kuin lajille, mutta harvoin mikään seura on kaatunut mahdottomiin olosuhteisiin, vaan osaamattomaan johtamiseen.