Toista mielipidettä edustavien kommentit menevät myös syvälle minun ja monen muun sieluun.
Mutta, jännää, että ihan asialliset, biologisiin faktoihin perustuvat kommentit "loukkaa syväl sieluun" mutta tän päivän ainoa asiaton viesti, oliki sit todella asiaton, suorastaa vihapuhet ja kunnianloukkausta! Niin, se Hra Oranssin viesti oliki vaan "vähän värikäs
Pakko kommentoida, vaikka tämä eduskuntavaaleissa edelleen on.
Hra oranssin viimeaikaiset kommentit ovat olleet värikkäitä vähän joka aiheesta, ml oman suosikkiseuransa otteluennakot. En kommentoinut bannin aiheuttavaa, van historiaa. Se oli mauton ja ansaitsi banninsa.
Jäin oikein miettimään mikä mielipide, joka ei koske minun henkilökohtaisia ominaisuuksia tai vakaumuksia ja mahdollisesti esille tullessaan aiheuttaisivat syrjintää, vähättelyä huumorin repimistä ja pilkkaa, satuttaisi minun sieluani, mutta en heti keksinyt. Ja olen siinä asemassa, että olen kokolailla liiankin tavallinen kaveri, jolloin en oikein edes ole törmännyt moiseen. Yritin asettua kommentissani raakaan vähemmistöön kuuluvan yksilön asemaan. Voi olla, että täällä asiasta keskustelee nyt pääsiassa ei-asianosaiset.
En siksi osaa anteeksikaan nyt pyytää, kuten tein yhdessä huumoria hakevassa ilmaisussani vajaa vuosi sitten.
No meidän kanssa sammaa mieltä on myös esim. lastenpsykiatrian erikoislääkäri Sinkkonen, on muutenki asiakaveri!
Se, että Sinkkonenkin jälkeenpäin on selittänyt sanomiaan saattaa tuoda meidät aika lähelle:
...
Sinkkosen mielestä kyse oli sekaannuksesta. Hän sanoo puhuneensa ainoastaan biologisesta sukupuolesta, ei psykoseksuaalisen kehityksen monimuotoisuudesta ja sen yksilöllisestä lopputuloksesta.
”Suomen kielessä on vain yksi sana eli ’sukupuoli’, kun englannissa on kaksi, ’sex’ ja ’gender’"
tai tämä
..
No, tämäkään hiuksia halottessa ei ole ihan noin. Valtaosa syntyneistä lapsista saa selkeästi sukupuolen, mutta pieni osa on epäselvä. Tätä en ole hakenut Setan sivuilta, ihan
Duodecim mainitsee tällaisissa tapauksissa tuen vanhemmille olevan tärkeä. Ja se ei tarkoita sitä, että "apua, lapsestani tulee.. mitä teen?"
Sinkkonen lastenlääkärinä lienee aina korostanut lasten asemaa, ja en minäkään tykkää kasvatuksesta "sää oot saamari poika, ala leikkiä autoilla siinä" enkä missään tapauksessa myöskään "oletpas konservatiivinen vanhempi kun tyttäresi leikkii vain nukeilla" -mielipiteestä.
Kaikenkin kaikkiaan, lähtikö koko homma Mäenpään sulkemisesta Provinssista? se oli näin sivullisen silmin turha juttu, jos kerran kutsu oli lähetetty.