Supervuoro Verkkolehti »

Eduskuntavaalit 2023

Nii, minä olen Mäenpää kanssa samaa mieltä että sukupuolia on kaksi, ja että lapsille ei pidä opettaa joillakin pojilla on pimppi. Sen mitä Mäenpää artikkeli koski. Mistä heitettiin festareilta ulos.

Nythän sä taas käsittänyt väärin. Kukaan ei mihinkään rasismiin ole tässä vetänyt mihinkään eikä syrjinyt vammaisia. Tää sun väittelys on nii turhaa.

En hyväksy rasismia enkä mitään kiusaamista. Mutta Opetushallituksen hallituksen sivuilla opetetaan joillakin pojilla on pimppi. ja sukupuoli ei ole mielipide kysymys.
Kuka on antanut sinulle tai Mäenpäälle oikeuden päättää, että sukupuolia on vain kaksi?

Kuka on antanut sinulle tai Mäenpäälle oikeuden päättää, että sukupuolia on vain kaksi?
Voi kuule vaikka olemme asiasta erimieltä nii jokainen saa ajatella asiasta eritavalla. Vai pitääkö kaikki cäncelöidä jotka ovat asiasta erimieltä kun sinä. Se ois hirveen perseestä jos kaikkien kuuluis olla asiasta samaa mieltä ois aika ahdasmielinen maa tämäkin.

Minulla on oikeus sananvapauteen ja kertoa mitä mieltä olen, se kuuluu demokratiaan eriävät mielipiteet ja minä ajattelen asiasta vähän hitusen eritavalla kun sinä.

Mut nyt voidaan jo tääki turha keskustelu lopettaa.

Voi kuule vaikka olemme asiasta erimieltä nii jokainen saa ajatella asiasta eritavalla. Vai pitääkö kaikki cäncelöidä jotka ovat asiasta erimieltä kun sinä. Se ois hirveen perseestä jos kaikkien kuuluis olla asiasta samaa mieltä ois aika ahdasmielinen maa tämäkin.

Minulla on oikeus sananvapauteen ja kertoa mitä mieltä olen, se kuuluu demokratiaan eriävät mielipiteet ja minä ajattelen asiasta vähän hitusen eritavalla kun sinä.

" ja sukupuoli ei ole mielipide kysymys".
Tuo lauseesi kertoo paljon, sitten onkin seuraavassa kommentissa sananvapaus, mielipiteenpiteenvapaus jne. Joku linja on aina hyvä pitää, tai sitten ymmärtää mitä tekstiä suoltaa.

Mr. Orange

Asiaton käytös.

Heittäkää bensaa liekkeihin idiootit. Teistä ei oo mihinkään kun luuseripaskaan. Järjestäkää sisällissota. Väitelkää idioottimaisuuksista. Hylätkää sivistys. Nussikaan omia mummojanne, ja myös naapurin veikon. Opetelkaan osata olla oppimatta mistään mitään. Parjatkaa, vittuilkaa, mussuttakaa ja lyökään v**tu ohi. Tappakaa ittenne. Järjestäkää natsit valtaan. Sanokaa naperoille et kaikki on perseestä. Olkaa juntteja ja lisääntykää keskenänne. Homoilkaa sivistymättömien, yhden hevosen persereikien omissa saatanan vaahdoissa, luuserit. Mihin sinä piruparka käytät äänioikeuttasi kun et sillä osaa mitää muuta kuin pahaa tehdä, suatanan oppimaton ja lukematon kehno mulkku. Hanki ensteksi ihan oma elämä ja opi elämään muita rakkaita kanssaihmisiäsi kunnioittaen ja kauheista paskapuheistasi nöyränä taipuen. Ettekö te saatanan spedet ymmärrä että nyt loppu turha paskan jauhaminen ja ne omat vitun mielipiteesi voit tunkea sinne mihin aurinko ei paista, mummosi vitun hanuriin saatana. Eikö asian mene miehelle kerralla käkättimeen vai missä perkeleessä on miehellä vika?

Aamen. Tämä on herran sana. Rauhaa kaikille.

Peace.

Kiitos.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Sukupuoli ei ole mielipide kysymys ja tällä ei ole mitään tekemistä sananvapauden kanssa.
Sukupuolikokemus on eri asia.
Kukaan persu ei voi kieltää vaikkapa transihmisten olemassaoloa, se ei tosiaankaan ole mikään mielipidekysymys. Persujen väite ainoastaan kahdesta sukupuolesta on mielipide, joka ei pidä paikkaansa. Silloinhan persut puuttuvat itsemääräämisoikeuteen.

"Väite, että uudistuksen myötä sukupuoli olisi vain jonkinlainen mielipidekysymys, loukkaa transihmisiä, jotka kipuilevat biologisen sukupuolimäärittelynsä kanssa. Väärä sukupuolimerkintä on aina esillä myös henkilötodistusta käytettäessä.
Euroopan ihmisoikeustuomioistuin totesi jo 30 vuotta sitten, että sukupuolen juridisen vahvistamisen estäminen loukkaa Euroopan ihmisoikeussopimusta. Kysymys on itsemääräämisoikeudesta".

• Tykkää
Reaktiot: LBC
Mitä tulee tähän Juha Mäenpään poistoon Provinssista niin provinssin omilla nettisivuilla lukee näin: "Emme hyväksy minkäänlaista syrjintää tai häirintää esimerkiksi sukupuolen, tiettyyn etniseen ryhmään kuulumisen, ihonvärin, poliittisen suuntauksen, uskonnon tai seksuaalisen suuntautumisen vuoksi." (www.provinssi.fi/arvot)
Provinssi itse syyllistyy syrjintään ja kaksinaismoralismiin. Mäenpään kirjoituksessa ei ollut mitään väärää: Sukupuolia on kaksi.

Provinssin arvoihin näyttäisi kuuluvan biologisten faktojen kieltäminen ja huuhaan levittäminen.

Kukaan persu ei voi kieltää vaikkapa transihmisten olemassaoloa, se ei tosiaankaan ole mikään mielipidekysymys. Persujen väite ainoastaan kahdesta sukupuolesta on mielipide, joka ei pidä paikkaansa. Silloinhan persut puuttuvat itsemääräämisoikeuteen.

"Väite, että uudistuksen myötä sukupuoli olisi vain jonkinlainen mielipidekysymys, loukkaa transihmisiä, jotka kipuilevat biologisen sukupuolimäärittelynsä kanssa. Väärä sukupuolimerkintä on aina esillä myös henkilötodistusta käytettäessä.
Euroopan ihmisoikeustuomioistuin totesi jo 30 vuotta sitten, että sukupuolen juridisen vahvistamisen estäminen loukkaa Euroopan ihmisoikeussopimusta. Kysymys on itsemääräämisoikeudesta".

Sukupuoli ei ole mielipidekysymys

Hra Oranssin viesti tyhjens pajatson... Siinäkö meille sitä sivistystä? 🤔

Ehkä tätä vääntöä on turha jatkaa, mutta itekin sammaa mieltä kuin Pesisjonne, Zala, Kännikoppari, Pystärilaaka, Mäenpää ja varmasti n. 98% suomalaisista!

Aina voidaan viisastel kaikenlaista, samoin voi joskus ajatel sillä kuuluisalla maalaisjärjellä.

Se, että toteaa faktan esim. ettei mies nyt vaan voi synnyttää, EI tee ihmisestä rasistia, vammaisia syrjivää tms mitä edel väitetty!
Tuo jos joku on loukkaavaa...

Viimeksi muokattu:
Heittäkää bensaa liekkeihin idiootit. Teistä ei oo mihinkään kun luuseripaskaan. Järjestäkää sisällissota. Väitelkää idioottimaisuuksista. Hylätkää sivistys. Nussikaan omia mummojanne, ja myös naapurin veikon. Opetelkaan osata olla oppimatta mistään mitään. Parjatkaa, vittuilkaa, mussuttakaa ja lyökään v**tu ohi. Tappakaa ittenne. Järjestäkää natsit valtaan. Sanokaa naperoille et kaikki on perseestä. Olkaa juntteja ja lisääntykää keskenänne. Homoilkaa sivistymättömien, yhden hevosen persereikien omissa saatanan vaahdoissa, luuserit. Mihin sinä piruparka käytät äänioikeuttasi kun et sillä osaa mitää muuta kuin pahaa tehdä, suatanan oppimaton ja lukematon kehno mulkku. Hanki ensteksi ihan oma elämä ja opi elämään muita rakkaita kanssaihmisiäsi kunnioittaen ja kauheista paskapuheistasi nöyränä taipuen. Ettekö te saatanan spedet ymmärrä että nyt loppu turha paskan jauhaminen ja ne omat vitun mielipiteesi voit tunkea sinne mihin aurinko ei paista, mummosi vitun hanuriin saatana. Eikö asian mene miehelle kerralla käkättimeen vai missä perkeleessä on miehellä vika?

Aamen. Tämä on herran sana. Rauhaa kaikille.

Peace.

Kiitos.
Anteeks nyt vaan, mut tää ei mee läpi minää läpän heittona enää.

Minun mummoni kuules on kuollut ja sanot aivan sairaita asioita, joka rikkoo rakkaani mummon muistoa.

Kehotat vielä minua tappamaan itseni, eli kyseessä on laitonuhkaus mitä tähän tuumaa @Ylläpito eli tällä pyritään vaijetamaan eriävä mielipide ja vain yksi heidän mielipide on salittu. Tämä viesti on totalitärismiä joka viittaa venäjään. Tämä viesti tarkoitus on vain lisätä vastakkain asettelua ja vihaa toisia kohtaa.

Tätä et kyllä saa anteeksi

Mr. Orange

Minun mummoni kuules on kuollut ja sanot aivan sairaita asioita, joka rikkoo rakkaani mummon muistoa.

Kehotat vielä minua tappamaan itseni, eli kyseessä on laitonuhkaus mitä tähän tuumaa @Ylläpito eli tällä pyritään vaijetamaan eriävä mielipide ja vain yksi heidän mielipide on salittu. Tämä viesti on totalitärismiä joka viittaa venäjään. Tämä viesti tarkoitus on vain lisätä vastakkain asettelua ja vihaa toisia kohtaa.

Tämä oli runo ja se tuli sielusta. Punkteksti, ei lauluun mutta joo.

Tiedostan kyllä että oli jotain särmää. Anteeksi en voi pyytää. Koetan vain sanoa elämän puolesta vastakkainasettelua vastaan.

Olen yhä voltairelainen humanisti ja rauhan, rakkauden ja yhteisymmärryksen puolella.

Kiitos.

Puhun asiasta biologian näkökulmasta. Lienee joku persutiede joka loukkaa ihmisoikeuksia?

Tämä oli runo ja se tuli sielusta. Punkteksti, ei lauluun mutta joo.

Tiedostan kyllä että oli jotain särmää. Anteeksi en voi pyytää. Koetan vain sanoa elämän puolesta vastakkainasettelua vastaan.

Olen yhä voltairelainen humanisti ja rauhan, rakkauden ja yhteisymmärryksen puolella.

Kiitos.
Ei mene läpi, vaikka olisi joku runo.

Onnistuit loukkamaan ihmisenä minua ja vielä rakkaani edes menneen mummoni muistoa, tälläiset asiat sattuu joita ei ikinä pidä antaa anteeks.

Ja tällä ei ollut mitään tekemistä vastakkainasettelun liennyttämisen kanssa päinvastoin.

Nyt lähde tältä foorumilta, enkä tiedä koska tulen takaisin. Sen verran loukkasi minua.

Mr. Orange

MInä pyydän sinulta välittömästi rakas @PesisJonne anteeksi. Oli pakko, olen tekijä en ihmettelijä.

Annathan anteeksi minulle jos loukkasin sinua henkilökohtaisesti? Se ei missään nimessä ollut tarkoitukseni. Tällaiset tekstit ovat maailmalle.

Ja silti jäi kirjoitusvirhe.

Damn. :devilish:

Samaa mieltä! Ja kehtaa viel kehottaa meitä sivistymään...

Älä suotta lähre @PesisJonne, eiköhän se ole ihan joku muu sivistymätön ku lähtee...

Ylläpito

Ylläpidon jäsen
@Mr. Orange lähtee kuukauden huilille ja sen jälkeen on syytä pysytellä erossa muusta kuin pesäpallokeskustelusta.

Ja ylipäänsä keskustelun sävy ei ole nyt kovin hedelmällinen. Eduskuntavaaleista / hallituksesta yleisesti keskustelu tänne mahtuu, mutta kaikille aiheille tämä ei välttämättä ole se paras ja järkevin foorumi.

Pitäisikö avata yleinen politiikkahöpötysketju kun jotenkin vierasta ajatusta, että Eduskuntavaalit 2023 ketjun alla yleistetään 98% suomalaisista -tyyppisin argumentein kun ko vaalien tulos ei mitenkään tue ko argumentaatiota. Jos siis joku haluaa täällä politiikasta keskustella.

Eduskuntavaalien tuloksesta ei saada 98% tukea varmaan mille muulle argumentille kuin Suomi on EU:n jäsen joka todettaneen koko lailla kaikkien eduskuntaan päässeiden - ja useampien ulos jääneiden - puolueiden/listojen tämänhetkisenä tilana.

Kaikesta muista jutuista hajontaa löytynee enemmin ja hyvä niin.

LBC

Sukupuoli ei ole mielipidekysymys
Mika Niikon mielipide asiastako tämän totuudeksi julistaa?
Se on mielipide, johon on oltava oikeus, mutta täälläkin kun asiaa käydään läpi, niin @PesisJonne ja muut tätä samaa mielipidettä edustavat voisivat miettiä, kuinka syvälle ihmisen minuuteen tuollainen asia menee.
En tiedä, Pesisjonne loukkaantui oikeutetusti yhden palstaveljen ulosannista, joka viime aikoina on ollut sanotanko värikästä. Mutta pahaa pelkään, että myös tuo teidän mielipiteenne menee aika syvälle joidenkin foorumin jäsenten tai foorumia lukevien sieluun.

"Vuoden 2015 alusta voimaan tulleet tasa-arvolain muutokset ottavat huomioon sukupuolen moninaisuuden. Tasa-arvolaki kieltää syrjinnän sukupuoli-identiteetin ja sukupuolen ilmaisun perusteella. Lisäksi tasa-arvolaki velvoittaa viranomaisia, koulutuksen järjestäjiä ja työnantajia ennaltaehkäisemään syrjintää sukupuoli-identiteetin ja sukupuolen ilmaisun perusteella."

Raportoin täällä olevasta keskustelusta jo ylläpidolle, jo ennen bannin aiheuttanutta kommenttia, ja ehdotin samaa toimenpidettä, kuin @MieVaan
Täältä löytyy kaksikin yleisempää politiikan keskustelun lankaa. En tosin tiedä, kuuluuko nämä sinnekään.

Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.