Supervuoro Verkkolehti »

Vimpelin Veto 2016

jj

Vs: Vimpelin Veto 2016

j sanoi:
hoh hoijaa sanoi:
Joopa joo sanoi:
Analysoikaa nyt hyvät ihmiset Vedon joukkuetta, ei minua eikä Jymyä. Vedolla on alla jo riittävän monta perättäistä finaalitappioita Jymylle, jotain tarttis tehrä! Nykyinen Vedon joukkue ei pärjännyt siipirikkoiselle Jymylle joten minä arvelisin Vedon tarvitsevan useampia kovia uusia pelimiehiä. Pari pelaajaa lopettaa Vedosta joten uusien kovien pelaajien tarve on useampi kappale, ehkä 3-4 pelaajaa tai sitten Vimpelissä laitetaan kädet ristiin ja toivotaan ja uskotaan ja kauden 2016 loputtua taas selitellään.

Pari pelaajaa lopettaa ja tilalle on ottaa vaikka joukkueellinen hyviä junioripelaajia. Vedon joukkuetta rakennetaan tällä hetkellä hienosti. Ei ole tarvetta lähteä haalimaan 3-4 pelaajaa ympäri suomea. Tavoitteena kulta, olkoon se sitten mahdollista vaikka ensi vuonna tai viiden vuoden kuluttua. Kiire ei ole mihinkään. Junnuista kasvaa pelimiehiä ennen pitkää.

Paitsi että omien junnujen tilalle on hankittu naapurista junnu, eli Jere Saukko! Todennäköisin pelirooli etenijäjokeri, eli vie yhden oman junnun paikan. Että sillälailla.

Jere nyt on tuosta melkein kivenheiton päästä vimpelistä. Nuori kaveri ja pelannut Vedossa ennenkin, että sen puoleen ok valinta jos tämä huhu on tosi.

Veto tarjosi upean kesän katsojille ja hyvin todennäköisesti sama toistuu ensi kesänä. Oli mahtavaa, kun Sotkamo lyötiin pariin kertaa kotikentällä ja nälkämaan pojat hyppivät jokeen tuon tuosta. Mestaruus toki olisi kruunannut kesän, mutta ihan hyvä näinkin. Nyt Sotkamo on vain yksi vastustaja muiden joukossa ja se on voitettavissa runkosarjassa ja myös loppupeleissä. Jos ensi kesänä tulee kultaa, on se mahtavaa, hopeakin kelpaa mainiosti kuin myös pronssi, sillä mikään ei ole selviää ennen loppuvihellystä.

Joopa joo

On hienoa jos Vedolle kelpaa minkävärinen mitali tahansa jatkossa ja saavutukseen olla tyytyväisiä vaikka kultaa ei tulisikaan. Silloin ei myöskään tule niinsuuria pettymyksiä ja joukkuetta voidaan rakentaa ilman menestyspaineita.

Vedolla on varmaan ihan eri tavoitteet kuin minulla tai muilla täällä kirjoittelevilla. Minulle riittää hyvät pelit ja iloinen pelitapa ja sen myötä tulevat voitot. Jos se riittää mestaruuteen ok, mutta jos ei, niin se ei ole minun käsissäni vaikka kuinka täällä uhoaisin.

Joopa joo

No eipä sotkamossa mitään tekemistä ole. Käpyjä, käpyjä,..

Költteri sanoi:
Vedolla on varmaan ihan eri tavoitteet kuin minulla tai muilla täällä kirjoittelevilla. Minulle riittää hyvät pelit ja iloinen pelitapa ja sen myötä tulevat voitot. Jos se riittää mestaruuteen ok, mutta jos ei, niin se ei ole minun käsissäni vaikka kuinka täällä uhoaisin.

Kuten Matka ennen päämäärää videolla sanottiin: joka vuosi yhdessä mestaruutta tavoitellaan, mutta pesäpallo on meille paljon muutakin kuin vain mestaruus. Näköjään tämä tuntuu kummalliselta asialta joillekkin.

Pyöreän kirkon poika sanoi:
Költteri sanoi:

Kuten Matka ennen päämäärää videolla sanottiin: joka vuosi yhdessä mestaruutta tavoitellaan, mutta pesäpallo on meille paljon muutakuin kuin vain mestaruus. Näköjään tämä tuntuu kummalliselta asialta joillekkin.

Se on juuri näin! Mestaruus ei ole koskaan ollut mikään pakkomielle, eikä se sitä koskaan tule olemaan. Todella hieno pesäpallokesä Vedon osalta takana ja taas sai katsomossa nauttia mahtavista otteluista koko kauden. Mestaruutta tavoitellaan taas ensi kesänä ja se tulee jos on tullakseen. 8)

Rune

Surutyötä on tehty Vimpelissä ja nyt lätistään kuin konsultit: "matka ennen päämäärää, tyytyväisiä ollaan, vaikkei kultaa tullutkaan" jne.
Ei kai sitä voi olla kultaa tavoittelematta kun jatkuvasti ollaan oltu finaaleissa ja saa se ottaa oikeasti pattiin kun hävitään finaalit. Mutta ei myöskään sitä kannata loputtomasti uhota, että ensi vuonna sitten.
Teillä on hyvä joukkue, jotain muuta tarttis tehä.

Rune se jaksaa. :D Ehkä sunkin suosikkijoukkue vielä joskus pärjää... Totta kai hopea oli pettymys, mutta oikeasti: sekin oli hyvä saavutus, joka jäi kymmeneltä muulta superpesisjoukkueelta vain unelmaksi.

2010 Sotkamo tajusi, että sen pitää tehdä jotain Vimpelin kukistamiseksi. Kasvattiko se entistä parempia junioreita? Valmennettiinko joukkuetta entistä paremmin? Ei, sinne hommattiin Toni Kohonen. 2011 meni tasaisesti Vimpelin kanssa, mutta sitten jotain tapahtui, ja Veto vaipui koomaan kolmeksi vuodeksi. Tämä tiesi Jymylle helppoja mestaruuksia. Tänä vuonna tilanne kääntyi, ja tästä on hyvä jatkaa. Tilanne on henkisesti aivan toinen kuin kolmena edellisenä vuotena. Niin se vain on. Jymy on hyvä joukkue, mutta nyt senkin pitää sentään pelata jos aikoo voittaa Vimpelin. Ja pelata vieläpä hyvin.

Niin, hienoahan se olisi voittaa mestaruuksia vaikka joka vuosi. Mutta tosiasia on, että Vimpelissä (tämä voi kuulostaa hullulta!) nautitaan pesäpallosta ihan sellaisenaan. Siksi pysähdytään katsomaan vaikka f-junnujen pelejä, jos sellaisen ohi ollaan menossa. :)

Rune sanoi:
Surutyötä on tehty Vimpelissä ja nyt lätistään kuin konsultit: "matka ennen päämäärää, tyytyväisiä ollaan, vaikkei kultaa tullutkaan" jne.
Ei kai sitä voi olla kultaa tavoittelematta kun jatkuvasti ollaan oltu finaaleissa ja saa se ottaa oikeasti pattiin kun hävitään finaalit. Mutta ei myöskään sitä kannata loputtomasti uhota, että ensi vuonna sitten.
Teillä on hyvä joukkue, jotain muuta tarttis tehä.

Olikos Södertäljen suosikki Ankkurit?

Hyvin kirjoitettu Sieppari Saaressa. Ei mestaruus ole kaikki kaikessa vaikka toki sitä tavoitellaan. Seitsemän vuoden mitaliputki on loistava saavutus, siihen on kyennyt vain ja ainoastaan Vimpeli ja Sotkamo. Hävityn finaalin jälkeen yleisö kiitteli Vetoa ja yhä kannusti vaikka peli oli ohi. Sellaista yleisöä ei taida Sotkamosta eikä muualtakaan löytyä. Nyt on vain helvetin pitkä talvi odotella ensi kesän pelejä ja pääsyä pesäpallopyhättöön Saarikentälle. Ja jos ei mitään vallan ihmeellistä tapahdu, ensi kesänä taistellaan taas kärkisijoista ja toivon mukaan myös mestaruudesta.

Joopa joo

Vimpeli on hienosti lanseerannut ajopuu-teorian pesäpalloon. Matka ensin ja sitten ajopuu löytää määränpään ja siihen ollaan tyytyväisiä.

Joopa joo sanoi:
Vimpeli on hienosti lanseerannut ajopuu-teorian pesäpalloon. Matka ensin ja sitten ajopuu löytää määränpään ja siihen ollaan tyytyväisiä.

Kukin lanseeratkoon, mitä parhaaksi näkee. Itse olen pyrkinyt kantamaan huolta vain omista asioistani, vaikka muiden asioita olisi niin mukava hämmentää. Mikä Vedon toiminnassa eniten Joopa joota ärsyttää, kun tuntuu, että mikään ei kelpaa?

Joopa joo

Ei Vedossa ärsytä mikään. Ihmetyttää vaan täällä kirjoittelussa oleva Vimpelin tavoiteasettelu. Jos takana on viisi perättäistä finaalihäviötä niin minä laittaisin yksiselitteisen tavoitteen, Vimpeli haluaa olla Suomen mestari vuonna 2016 ja en hyväksyisi mitään selittelyä tyytymisestä taas häviöön Sotkamoa vastaan. Samalla käynnistäisin työn sellaisen joukkueen rakentamiseksi joka ottaa myös sen mestaruuden, ilman mitään ripulointeja ja selityksiä.

Joopa joo sanoi:
Ei Vedossa ärsytä mikään. Ihmetyttää vaan täällä kirjoittelussa oleva Vimpelin tavoiteasettelu. Jos takana on viisi perättäistä finaalihäviötä niin minä laittaisin yksiselitteisen tavoitteen, Vimpeli haluaa olla Suomen mestari vuonna 2016 ja en hyväksyisi mitään selittelyä tyytymisestä taas häviöön Sotkamoa vastaan. Samalla käynnistäisin työn sellaisen joukkueen rakentamiseksi joka ottaa myös sen mestaruuden, ilman mitään ripulointeja ja selityksiä.

No minäpäs laitankin sitten Vedon tavoitteeksi Suomenmestaruuden ensi kesänä ja pannaanpa samalla seuraavanakin kesänä. Menikö oikei?

Joopa joo

Eipä taideta täällä Vedon tavoitteita asetella. Nämä palstat ovat jotain muuta varten. Vai kuinka?

Joopa joo sanoi:

Mikä vika on siis Vimpelin valitsemassa tiessä, että tuo mestaruus hankitaan ennemmin tai myöhemmin, mutta omilla sisäänajetuilla junioreilla? Toki Vimpeli voisi ostaa kaikki vapaana olevat kaverit isolla rahalla, pokata mestaruuden ensi kaudella ja täts it. Itse kunnioitan sitä, että Vimpeli on valinnut tien, jolla se rakentaa pitempiaikaista strategiaansa menestyvänä joukkueena. Vähän kuin Sotkamo on tehnyt aikaisempina vuosina. Jotta ViVe pystyisi tosissaan haastamaan Sotkamon, on se vihdoinkin tajunnut sen tien, jolla se on todennäköistä tulla tapahtumaan. "Mestaruus ostamalla" ei kauheasti lämmitä sitten enää sen yhden kauden jälkeen, kun joukkue hajoaa ja talous (mutuilua) pettää.

En ole millään tavalla Vimpeli-fani, mutta puutuin nyt tähän keskusteluun, kun ärsyttää tuollainen tahallinen ymmärtämättömyys sekä provoaminen samoista asioista viikko viikon jälkeen. Tämä kausi osoitti, että Vimpeli on oikealla tiellä tuon strategian muutoksensa kanssa, ja se tuo palkinnon ennemmin tai myöhemmin. Se, että se ei välttämättä tapahdu ensi kaudella ja fanit tuon hyväksyvät, ei ole mitään ripulointia ja selittelyä. Työ voittavan joukkueen rakentamiseksi on aloitettu ja se vaatii vähän pitkäjänteisempää työtä kuin sen, että pistää yhtenä syksynä siirtomarkkinat sekaisin.

Joopa joo

Minä en tiedä Vimpelin seurana asettamaa virallista tavoitetta kaudelle 2016, minä tiedän tänne kirjoittelevien Vimpelin kannattajien mielipiteet ja minä arvioin noiden kannattajien mielipiteitä. Minä en Vimpelin kannattajana hyväksyisi viiden perättäisen finaalitappion jälkeen muuta tavoitetta kuin Suomen mestaruus. Mentaalipuolen asioilla on suuri vaikutus lopputulokseen ja jos ajopuuna lähdetään katsomaan mihin virta vie niin tulos on taas senmukainen.

Masce sanoi:
Joopa joo sanoi:

Mikä vika on siis Vimpelin valitsemassa tiessä, että tuo mestaruus hankitaan ennemmin tai myöhemmin, mutta omilla sisäänajetuilla junioreilla? Toki Vimpeli voisi ostaa kaikki vapaana olevat kaverit isolla rahalla, pokata mestaruuden ensi kaudella ja täts it. Itse kunnioitan sitä, että Vimpeli on valinnut tien, jolla se rakentaa pitempiaikaista strategiaansa menestyvänä joukkueena. Vähän kuin Sotkamo on tehnyt aikaisempina vuosina. Jotta ViVe pystyisi tosissaan haastamaan Sotkamon, on se vihdoinkin tajunnut sen tien, jolla se on todennäköistä tulla tapahtumaan. "Mestaruus ostamalla" ei kauheasti lämmitä sitten enää sen yhden kauden jälkeen, kun joukkue hajoaa ja talous (mutuilua) pettää.

En ole millään tavalla Vimpeli-fani, mutta puutuin nyt tähän keskusteluun, kun ärsyttää tuollainen tahallinen ymmärtämättömyys sekä provoaminen samoista asioista viikko viikon jälkeen. Tämä kausi osoitti, että Vimpeli on oikealla tiellä tuon strategian muutoksensa kanssa, ja se tuo palkinnon ennemmin tai myöhemmin. Se, että se ei välttämättä tapahdu ensi kaudella ja fanit tuon hyväksyvät, ei ole mitään ripulointia ja selittelyä. Työ voittavan joukkueen rakentamiseksi on aloitettu ja se vaatii vähän pitkäjänteisempää työtä kuin sen, että pistää yhtenä syksynä siirtomarkkinat sekaisin.

Hieno kirjoitus ja tässä tämä juttu kiteytyi hienosti! Vedolla on menossa käsittämättömän hieno mitaliputki, josta me fanit saadaan olla ylpeitä. Se ettei mestaruutta tullut tänäkään syksynä ei latista hommaa millään tavalla. Olisi kerta kaikkiaan typerää touhua pakkomielteisesti hakea sitä mestaruutta ja mikään muu ei kelpaa. Kyllä se mestaruus varmasti on mahdollista pitkäjänteisellä työllä, ilman että pitäisi yrittää naarata siirtomarkkinoilta kaikki mahdolliset huiput. Ja vaikkei sitä mestaruutta tulisikaan niin tämä koko pesäpallo juttu on niin kertakaikkisen hienoa tällähetkellä Vimpelissä ja Vetolaisilla yleensäkkin että nyt nautitaan tästä menestyksestä ja hienoista peleistä. Tämä on vaan pesäpalloa kuitenkin loppuviimein.

Joku kirjoitti täälä että on jotenkin uhoamista "että ensi vuonna sitten taas tavoitellaan mestaruutta". Ei se mitään uhoa ole vaan tulevaisuuteen katsotaan positiivisin mielin vai pitäisikö kaikkien sanoa että toivottavasti pysytään sarjassa? Tämä on urheilua jossa tavoitteena on voittaminen ja tietenkin mestaruus, mutta ei se mikään pakkomielle ole ja jos ei mestaruuteen pystytä vielä ensi vuonnakaan niin mitä sitten?

Oot sinä nyt jumalauta paksukalloinen pälli. Se on ihan sama mitä tavotteita täällä asetellaan, joukkue tekee varmasti kaiken sen eteen että mestaruus tulisi. Me kannattajat taas, kuten on ollut hieno täällä sekä Saaressa huomata, seisomme joukkueen takana.

edit: goldhammer ehti väliin. Joopa joo se paksukalloinen pälli. :)

Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.