Minusta ottelutapahtumat ovat sinällään mallikaasti järjestettyjä. Mitään "ylimääräistä" niissä ei ole eikä minulla ole omakohtaista vertailupohjaa vaikka kovasti kehuttuihin Porin ottelutapahtumiin, mutta kyllä täysin ajavat asiansa ja itse olen Leidien kotiotteluissa ihan hyvin viihtynyt. Ehkä isoimpana puuttena pitäisi ettei oikein mitään fanituotemyyntiä ole ellei sitten makkarakojulta jostain tiskin alta jotain olisi ostettavissa.Se on näkynyt pitkään jo myös ottelujärjestelyissä. Kun otteluissa käy vähän väkeä, ei ole myöskään juuri mitään, mikä tekisi katsojan oloa tervetulleeksi tai että ylipäätään jotain olisi siellä tekeillä, kaikki kun pyörii minimillä. Tuntuu vähän kuin pankin asiakkaalta vanhan mallisessa pankkikonttorissa, ei haluta ihmisiä sinne tielle tai sotkemaan lattioita.
Sitten toki eri asia se, miten SEKÄ miesten ETTÄ naisten kohdalla Pihkalan ottelutapahtumia voisi vielä monella tavalla parantaa pienelläkin vaivalla.
Tässä kaipailisin kyllä enemmän synergian hakemista ja yhteistyötä miesten ja naisten edustuksen välillä. Vaatisi varmastikin käytännössä sitä että myös naisten edustus otettaisiin saman osakeyhtiön siipien suojaan siten että nähtäisiin että eivät ole kilpailemassa samoista euroista vaan päinvastoin voitaisiin rakentaa kokonaisuus jossa kumpikin hyötyy. Aikamoista rohkeutta ja asioiden uudelleenmiettimistä varmasti vaatisi, mutta itse näkisin tämän ainoana tapana onnistua pyörittämään samalla paikkakunnalla. Korjatkaa, jos ole väärässä, mutta käsittääkseni myös Joensuun Mailassa molemmat edustukset toimivat saman yhtiön alla, vastavasti kuin Manse PP:ssäkin. Ei varmasti ole sattumaa että kyseiset seurat ovat ne ainoat tapaukset, jossa miesten ja naisten superia pystytään tällä hetkellä onnistuneesti pyörittämään samalla paikkakunnalla. Nyt kun pari vuotta sitten tuli tämä Tahkon sisäisen yhtenäisyyden vahvistaminen osakeyhtiön ja yhdistyksen yhteistyötä tiivistämällä niin olisiko tässä sitten se seuraava siirto siihen suuntaan. Itse uskon vahvasti, että se olisi ainoa oikea tie, josta hyötyisi koko Tahko, mukaan lukien miesten edustus. Mutta vaikka olen toiveikas asian suhteen, en pidätä hengitystäni.Sekä miesten että naisten joukkueen pyörittäminen ylimmällä sarjatasolla on ennenkin osoittautunut todella vaikeaksi, isommillakin talousalueilla pl. Tampere. Pitkään on Tahkossa satsaus ollut ainoastaan Miesten Superissa, ja senkin kanssa ymmärtääkseni mennään vähän rima väpättäen, jos ei menestystä tule pudotuspeleissä tänä syksynä.