Supervuoro Verkkolehti »

Sotkamon Jymy 2017

ernesti

Vs: Sotkamon Jymy 2017

Vince sanoi:
Itse tilanteeseen: Mistään ei voi nähdä että oliko pallo räpylässä vai putosiko se välittömästi pois kun räpylä osui maahan ja pyöri siinä takana mukana. Minusta noissa syöksykopeissa pitää olla täysin selvä että pallo jää räpylään jotta on koppi. Nyt ei voida olla täysin varmoja = tuomittava sisäjoukkueen eduksi = juoksu. Se, että vedotaan että "olihan jomalla vielä paikka ratkaista" on väärin, kyseessä olisi ollut ottelun päättävä juoksu, erittäin tärkeä siis. Aiemmat tai tulevat tapahtumat eivät saa vaikuttaa juuri tähän ratkaisuun tai sen perusteluun. Tämä näin niinkuin laatikon ulkopuolelta tarkasteltuna, oikeus tai urheiluhenki ei voittanut tällä kertaa.
Asiallista pohdintaa. Boldasin avainsanan millä koitan painottaa tilanteen tulkinnanvaraisuutta. Virallisten sääntöjen mukaan kuitenkin mennään, eikä näihin ole absoluuttista vastausta. Vaikka virhe tuomarin mielestä tapahtui, niin ainakaan se ei ollut räikeä. Toisaalta tuomarit ovat ihmisiä, ja tässä kohtaa tuomarilla oli selkärankaa korjata virhe (sic) sääntöjen puitteissa.

Olen samaa mieltä että aiemmat tapahtumat eivät saa vaikuttaa perusteluun. Pätee myös siihen, että tilanteen tärkeys tai ajankohta pelin lopussa eivät saa vaikuttaa tuomioon. Säännöt on sääntöjä.

ernesti sanoi:
Niin, tuomari päätyi lopulta toiseen tulkintaan. Silti minä eikä moni muukaan pidä "selvänä juoksuna". Pallo oli aikansa räpylässä eli tulkinnan varaa jää onko se hallussa vai ei.
Onhan pallo taktisessa pudotuksessakin hetken räpylässä. Jos pallo putoaa räpylästä syöksykopissa, ei sitä mielestäni voi mitenkään kopiksi katsoa.

Koppitulkinnasta vielä. Jos kopiksi otettu pallo putoaa vasta heittotilanteessa, koppi hyväksytään. Jos se putoaa muuten, ei hyväksytä. Näin se vain menee ja on yleisesti hyväksytty käytäntö. J.Korhoselta se putosi syöksykopin alastulossa -> ei koppi.

Peliä nyt

Pesäpallokeskustelun taso Twitterissä ja Forumilla. ::) Mitä jos nautittais vain hyvästä pesiksestä?

pk03.jpg

ernesti

Katsomosta sanoi:
Koppitulkinnasta vielä. Jos kopiksi otettu pallo putoaa vasta heittotilanteessa, koppi hyväksytään. Jos se putoaa muuten, ei hyväksytä. Näin se vain menee ja on yleisesti hyväksytty käytäntö. J.Korhoselta se putosi syöksykopin alastulossa -> ei koppi.
Selvä. Niin kauan kun se ei lue säännöissä, puhutaan nimenomaan tulkinnasta.

Yritän sanoa, että tämä harmillinen mahdollinen moka on saanut liian suuret mittasuhteet ja tuomari liikaa lokaa niskaan. Joma Pennasen suulla on vierittänyt tappiotaan tämän yhden tilanteen niskoille, vaikka se oli vain yksi tilannne pitkässä ottelussa.

Itse puhun mieluusti itse pelistä, jos tuomari-itkun keskellä se muitakin kiinnostaa.

ernesti sanoi:
Katsomosta sanoi:
Selvä. Niin kauan kun se ei lue säännöissä, puhutaan nimenomaan tulkinnasta.

Yritän sanoa, että tämä harmillinen mahdollinen moka on saanut liian suuret mittasuhteet ja tuomari liikaa lokaa niskaan. Joma Pennasen suulla on vierittänyt tappiotaan tämän yhden tilanteen niskoille, vaikka se oli vain yksi tilannne pitkässä ottelussa.

Itse puhun mieluusti itse pelistä, jos tuomari-itkun keskellä se muitakin kiinnostaa.

Ihan kaikkea ei voi.... tai no antaa olla.

Pauli Kokki

Siis todellakin näin; Jussi K ei saanut koppia ko.lyönnistä!

Kertakaikkiaan

Ei oo Graingerin seurantaa mut mä voin yrittää.

Kelvollinen alku meidän Jymyltä, mutta tappio roikkuu ilmassa ihme hyytymisen myötä. Onko ikämiesten paukut jo nyt?

Jani sai ihmeen kaupalla pinnan mutta Roopen varassa ollaan. Ja Niilon varassa etenemisessä. Eikä pärjättäis ilman C-junnun tasoista Toniakaan. Erittäin riippuvaisia ollaan myös Antista. Kaikki juoksut lyötiin ekassa vuorossa, kannattiko ne sinne tuhlata. Ulkopeli vuotaa.

Haluaisin erikseen haukkua Doksa Korhosen. Kertoo kaiken kyseisestä turhakkeesta, kun suurin ilonaihe revitään kopinnostoista.

Voi hyvä isä että Joensuun sisäpeli on sekasin. Hyvä meidän Jymyn kannalta, kaikki otetaan vastaan.

Kertakaikkiaan

Saakelin pelle tää meidän Doksa. Juhlii ulkokentän lahjaa kuin läpilyöntiä

Kertakaikkiaan

Nyt on tuomari antanut yhden ja Antti Hartikainen kaks lahjaa Jomalle. Ollaanko sujut?

Otto

Eipä jäänyt selittelylle varaa. Tänään Jymy oli paljon, paljon parempi. Itse asiassa niin paljon parempi, että sarjan viimeinen ottelu pelataan todennäköisesti Sotkamossa.

Kertakaikkiaan

Ihan ok peli, kertakaikkiaan. Mutta tulkaas taas kertomaan että väärin voitettu.

Kertakaikkiaan

Kuuletteko rutinaa? Ai, se olikin Pennasen selkäranka.

Mukava voitto ja tekee hyvää. Silti vasta toinen voitto.

Oli arvattavissakin, että Sotkamon on tähän peliin JoMaa helpompi lähteä. Kun aloitus oli hyvä, se helpompi peliin lähteminen vaihtui hallinnaksi ja JoMa ei missään vaiheessa saanut peliä aukaisevia suorituksia. Juoksujenkin jälkeen sisävuorot päättyivät JoMan kannalta töksähtäen, eikä sitä hyvää fiilistä hyvästä sisävuorosta jäänyt.

Tänään Jymy oli selvemmin JoMaa parempi kuin loppunumerot kertoivat. Toisella jaksolla JoMa ei saanut itse asiassa minkäänlaista sisäpeliä itse aikaan.

Maanantain otteluun on JoMan kannalta kiikkerä: kipsaantuuko peli (runkosarjan voittajana ei olisi kivaa tippua välierissä), vai saako pakkotilanne päälle "nyt ei ole mitään hävittävää" - asenteen.

Jymy tietysti haluaa pelin poikki jo maanantaina ja toivottavasti ei hetkeäkään sorru odottelemaan, mitä JoMa tekee.

Valment

Näköjään sellainenkin käytäntö on että lukkari saa perustaa ykköspesälle etukenttäpelaajien kanssa oman palaverin. Ringissä sitten vain naureskellaan kun kaikki odottavat herrojen naureskelun päättymistä eikä tuomari mahda sille mitään.

Jeps

Nimenomaan. Itse ainakin tulen tekemään kyseisestä palaverista ilmoituksen liittoon ja odotan myös sanktioita Kohoselle ja muulle ulkokentälle.

Valment sanoi:
Näköjään sellainenkin käytäntö on että lukkari saa perustaa ykköspesälle etukenttäpelaajien kanssa oman palaverin. Ringissä sitten vain naureskellaan kun kaikki odottavat herrojen naureskelun päättymistä eikä tuomari mahda sille mitään.

Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.