Asiallista pohdintaa. Boldasin avainsanan millä koitan painottaa tilanteen tulkinnanvaraisuutta. Virallisten sääntöjen mukaan kuitenkin mennään, eikä näihin ole absoluuttista vastausta. Vaikka virhe tuomarin mielestä tapahtui, niin ainakaan se ei ollut räikeä. Toisaalta tuomarit ovat ihmisiä, ja tässä kohtaa tuomarilla oli selkärankaa korjata virhe (sic) sääntöjen puitteissa.Vince sanoi:Itse tilanteeseen: Mistään ei voi nähdä että oliko pallo räpylässä vai putosiko se välittömästi pois kun räpylä osui maahan ja pyöri siinä takana mukana. Minusta noissa syöksykopeissa pitää olla täysin selvä että pallo jää räpylään jotta on koppi. Nyt ei voida olla täysin varmoja = tuomittava sisäjoukkueen eduksi = juoksu. Se, että vedotaan että "olihan jomalla vielä paikka ratkaista" on väärin, kyseessä olisi ollut ottelun päättävä juoksu, erittäin tärkeä siis. Aiemmat tai tulevat tapahtumat eivät saa vaikuttaa juuri tähän ratkaisuun tai sen perusteluun. Tämä näin niinkuin laatikon ulkopuolelta tarkasteltuna, oikeus tai urheiluhenki ei voittanut tällä kertaa.
Onhan pallo taktisessa pudotuksessakin hetken räpylässä. Jos pallo putoaa räpylästä syöksykopissa, ei sitä mielestäni voi mitenkään kopiksi katsoa.ernesti sanoi:Niin, tuomari päätyi lopulta toiseen tulkintaan. Silti minä eikä moni muukaan pidä "selvänä juoksuna". Pallo oli aikansa räpylässä eli tulkinnan varaa jää onko se hallussa vai ei.
Selvä. Niin kauan kun se ei lue säännöissä, puhutaan nimenomaan tulkinnasta.Katsomosta sanoi:Koppitulkinnasta vielä. Jos kopiksi otettu pallo putoaa vasta heittotilanteessa, koppi hyväksytään. Jos se putoaa muuten, ei hyväksytä. Näin se vain menee ja on yleisesti hyväksytty käytäntö. J.Korhoselta se putosi syöksykopin alastulossa -> ei koppi.
ernesti sanoi:Selvä. Niin kauan kun se ei lue säännöissä, puhutaan nimenomaan tulkinnasta.Katsomosta sanoi:Koppitulkinnasta vielä. Jos kopiksi otettu pallo putoaa vasta heittotilanteessa, koppi hyväksytään. Jos se putoaa muuten, ei hyväksytä. Näin se vain menee ja on yleisesti hyväksytty käytäntö. J.Korhoselta se putosi syöksykopin alastulossa -> ei koppi.
Yritän sanoa, että tämä harmillinen mahdollinen moka on saanut liian suuret mittasuhteet ja tuomari liikaa lokaa niskaan. Joma Pennasen suulla on vierittänyt tappiotaan tämän yhden tilanteen niskoille, vaikka se oli vain yksi tilannne pitkässä ottelussa.
Itse puhun mieluusti itse pelistä, jos tuomari-itkun keskellä se muitakin kiinnostaa.
Valment sanoi:Näköjään sellainenkin käytäntö on että lukkari saa perustaa ykköspesälle etukenttäpelaajien kanssa oman palaverin. Ringissä sitten vain naureskellaan kun kaikki odottavat herrojen naureskelun päättymistä eikä tuomari mahda sille mitään.