Supervuoro Verkkolehti »

Siirtohuhut 2019-20

Äläkää nyt taas tuoko Jymyjussien taloutta puheenaiheeksi. Ties vaikka joku pahottaisi mielensä.

Mikäli Jussila vaihtaa maisemaa, todennäköisimmät kohteet löytynevät kuitenkin Raahesta ja Kainuusta.

Ööö

Äläkää nyt taas tuoko Jymyjussien taloutta puheenaiheeksi. Ties vaikka joku pahottaisi mielensä.

Mikäli Jussila vaihtaa maisemaa, todennäköisimmät kohteet löytynevät kuitenkin Raahesta ja Kainuusta.
Mistä tuon Kainuun nyt revit mukaan huhuihin? Jostain kuultua vai pelkkä märkä päiväuni?

Huhujen mukaan Iiro Haimi siirtyisi Kouvolan laikkoihin ja Pasi Kokkonen puolestaan debytoisi pelinjohtajan tontilla Tahkossa.

Pakko sanoa, joskus vakuutti siltä, että Kokkoselle oli varattava kaarella oma merkinnäyttäjä, että tiesi mitä pitää etenijänä tehdä. Eteni yleensä omilla merkeillä. :D.

Pesiksessä paljon ratkaisee henkilökohtaiset asiat mm.työt.Ollaan kuitenkin vain puoliammattilaisia muutamaa poikkeusta lukuun ottamatta.

Jotta "höpö höpö" kirjoitukset tulevista siirroista jäisivät pois, niin olisi mukava tietää, ketkä pelaajat kussakin seurassa ovat sellaisia pelaajia, joilta sopimus loppuu tämän kauden jälkeen. Koplan kohdalta käsittääkseni he ovat: Lammila, Hartikainen, Nokkala ja Koskelainen. Miten muissa seuroissa?

Tietäjät tietää

Jussila jatkaa Joensuussa, uusi sopimus samanlainen kuin Puhtimäellä eli 1+1 vuotta. Ei ole varma tieto, mutta todennäköinen. Uusia pelaajia tulossa Jomaan 1-2. Ensi kaudella saatetaan nähdä, että omia junnuja lainataan muualle.

Jos Jussilan siirron syy on perhe ja opiskelu, niin mikä Sotkamossa pelaamisesta tekisi helpompaa, kuin Joensuussa?

Esimerkiksi puolet lyhyempi matka?

Jep! Sehän sen ratkaisee, onko 200 vai 400 km. Sama rehaaminen kai siinä on? Mä ymmärsin, että Jussilalla vois olla muut ajatukset. Eli jos seuraa vaihtaa, niin sitten Kempele, Oulu tai Pattijoki. Vaihto Sotkamoon olis munan munaan vaihtamista! Ja Mikko Korhosen tulo voi olla sellainen kimmoke Tumpillekin, että se riittää Sotkamolaisuutta.

Ei tarvitse suuttua. Mietitään nyt vaikka teoreettisesti. Jos minä huippupelaajana muuttaisin Ouluun. Lähialueelta löytyy huono Kempele (jos edes pysyy sarjassa), keskikastin Pattijoki, joka ilman muita vahvistuksia ei taistele vieläkään mitalista sekä Oulu (ykkössarja tai superin nousija). Lisäksi kohtalaisen ajomatkan päästä Sotkamosta löytyy joukkue, joka on ollut vuodesta toiseen sarjan huipulla viimeisen 30 vuoden ajan ja loppua ei näy. Kyllä tuo viimeisin aika korkealla olisi omalla listallani.

200km vs 400km välillä puhutaan vuoden aikana melkoisen suuresta erosta.

Minulle ei henkilökohtaisesti ole mitään väliä, missä Jussila pelaa. Pelatkoon vaikka Muhoksella.

Ei tarvitse suuttua. Mietitään nyt vaikka teoreettisesti. Jos minä huippupelaajana muuttaisin Ouluun. Lähialueelta löytyy huono Kempele (jos edes pysyy sarjassa), keskikastin Pattijoki, joka ilman muita vahvistuksia ei taistele vieläkään mitalista sekä Oulu (ykkössarja tai superin nousija). Lisäksi kohtalaisen ajomatkan päästä Sotkamosta löytyy joukkue, joka on ollut vuodesta toiseen sarjan huipulla viimeisen 30 vuoden ajan ja loppua ei näy. Kyllä tuo viimeisin aika korkealla olisi omalla listallani.

200km vs 400km välillä puhutaan vuoden aikana melkoisen suuresta erosta.

Minulle ei henkilökohtaisesti ole mitään väliä, missä Jussila pelaa. Pelatkoon vaikka Muhoksella.
Eikös Sotkamossa olla aika tarkkoja näistä ulkopuolelta tulevista pelaajista? Että olisko Sotkamo edes hirveän kiinnostunut Jussilasta?

Paha sanoa, kun en asiasta mitään tiedä. Minä ainakin olisin kiinnostunut yhdestä Suomen parhaimmista pelaajista.

Ja mihin Sotkamo oikeastaan edes tarvitsee Jussilaa? Piiponniemellä, Rytkösellä, N.Korhosella ja A.Korhosella taitaapi olla sopimukset kaikilla ensi kaudeksi. Miksi lähteä rikkomaan toimivaa kokonaisuutta...Tietysti kyllähän tuota kärkeä voisi Jussilan mukaan muokata ja roolittaa, mutta varsinaista tarvetta Jymyllä ei ole.

Ja mihin Sotkamo oikeastaan edes tarvitsee Jussilaa? Piiponniemellä, Rytkösellä, N.Korhosella ja A.Korhosella taitaapi olla sopimukset kaikilla ensi kaudeksi. Miksi lähteä rikkomaan toimivaa kokonaisuutta...Tietysti kyllähän tuota kärkeä voisi Jussilan mukaan muokata ja roolittaa, mutta varsinaista tarvetta Jymyllä ei ole.
Totta, varsinkaan kun kakkoskärjestä Jymy ei ole tällä kaudella oikeastaan pelannut muuta kuin pakon edessä.

Huippupelaajalle löytyy aina käyttöä. Huhut kertovat, että Sotkamo oli vuoden 2009 mestaruuden jälkeen hyvinkin kiinnostunut samaisen vuoden vuoden pesäpalloilijasta. Sigge kuitenkin valitsi tuolloin Vedon.

Oli miten oli. Mutta itse en sulkisi pois mahdollisuutta, etteikö Jussila voisi Jymyssä pelata, mikäli päätyy maisemaa vaihtamaan ja Oulun seudulle muuttamaan.

Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.