Allekirjoittanut oli selostajana Siipettärien pelissä. Olin samalla myös vastuussa koko striimistä, grafiikoista jne., mikä lisäsi hommaan haastetta aika tavalla. Kiitokset palautteesta!
Kyseessä oli itselleni käytännössä ensimmäinen Ruutu-selostus. Pari vuotta sitten taisin käydä kopissa niin ikään Siipettärien pelissä, mutta silloin huonosti toimiva tekniikka vei kaiken huomion.
Selittelemään en sen kummemmin lähde, koska tuo linjani sinänsä oli ihan kyllä tietoisesti (ehkä vähän riskillä) valittu. Halusin kokeilla sitä tyyliä, että selostaja, kun lähetyksen kotijoukkue itse tuottaa, on aidosti iloinen kotijoukkueen menestyksestä ja myös kannustaa sitä tappioasemassa jne. Vastustajaahan en tietenkään nälvinyt ja myös korostin kyllä heidän hienoja suorituksiaan. En kokenut sen olevan asiatonta, törkeää tai sopimatonta, mutta hyvä tietää, että tuo kuitenkin meni "ihon alle", mikä ei tietenkään ole missään nimessä se tarkoitus. En minä kummankaan joukkueen kannattajia (tai ketään muutakaan katsojaa) triggeröidä halua.
Voin oikein mielelläni avoimesti aiheesta keskustella ilman sen kummempaa riitelyä. Pyrin tekemään tuota hommaa kuitenkin ihan tosissani ja ammattimaisesti, niin en paina villaisella saatua kritiikkiä. Seuraavassa pelissä menen koppiin kenties vähän erilaisilla asetuksilla.