Höpö höpö. Et kai sä tuota usko itsekään?Logiikka on yksinkertainen, Mitä parempia itse tuotetut olisivat sitä enemmän jäisi tuottajalle massia.
Ja vieläkin seura saisi myydä mainoksia. Vaikka jollekin autokauppiaalle.
Ruutu vie vähintään 500 katsojaa jokaisesta pelistä. 5000 euroa suoraa käteistä katsojilta.
Olen pettynyt. Tällä palstalla siis ei keskustella yleisemmällä tasolla ruudusta? Eikö markkinoinnille ole ammattilaiskursseja tai kouluja? Mitä täällä valitetaan ruudun tuotannosta? Menkää ja tehkää paremmin.
Ja se on lajille hyödyksi miten, kun televisioinnista aiheutuu pelkästään merkittäviä tulonmenetyksiä? Kysehän on siitä, että seurojen ottelutulot ovat vähentyneet ja vähenevät jatkossakin radikaalisti tällä sopimusmallilla. Ehkä joku jossain käärii sievoiset massit povitaskuun, niin tällaista "bisnestä" kannattaa harjoittaa vuodesta toiseen. Seurat siinä sivussa näivettyvät, mutta se nyt on mitätön sivuseikka. 😀👍
Mistä seura saa kamerat ja mikrofonit ilmaiseksi? Striimausalustan? Maksualustan? Maksunvälittämisen? Asiakaspalvelun? Lähetysten markkinoinnin? Selostajat ja kommentaattorit ja haastattelijat? Ohjaajan lähetyksille? Graafikot? Tämä kaikki ei maksa mitään?
Juuri kaltaistesi takia PPL:n pitäisi lopettaa Ruutu+-sopimus. Eihän tässä ole mitään järkeä lajin eikä seurojen kannalta. Kiitos havainnollistavasta esimerkistä!Itse en seuraisi pesäpalloa muun kuin pesistulosten tai teksti-tv:n kautta jos Ruutu+:lla ei näkyisi pelejä. Olen niitä laiskoja kannattajia jotka eivät jaksa mennä paikalle kuin kerran-pari kesässä. Mielestäni siis on mahtava että Ruutu+:lla näkyy kaikki superin ja ykkösen pelit!
Ai nyt siis myydään tismalleen samanlaatuisia fanikameralähetyksiä ja pyydetään niistä 10-15 euroa per peli. Onnea ja menestystä siihenJos hommataan suunnilleen samat vehkeet mitä liitto seuroille lähettää, aloituskustannukset max 1500e. Kertaostos jonka jälkeen näillä voidaan striimata seuraavat 5 vuotta vähintään.
Ilmeisesti minulle on myyty sekunda-Ruutu. Ei ole kuin yksi staattinen kamera, ei selostuksia, ei kommentaattoreita, ei kenttähaastatteluita. Uusintoja saattaa tulla joistain peleistä, joistain yksittäisistä tilanteista sitten vuoronvaihdossa yksi. Mistä nämä tällaiset paremmat fanikameralähetykset siis näkee?Asiakaspalvelu, markkinointi, selostaja, ohjaaja, graafikot - ainoastaan asiakaspalvelija vaaditaan sen lisäksi mitä seurat tekevät jo nyt Ruudun aikana.
Ihan rehellinen ja klassinen LOL on paikallaan. Tehdään lähetyksiä, joista vedetään on se nyt sitten 8, 10 vai 15 euroa ja tehdään se ilmaiseksi. No totta kai. Niinhän sitä ammattilaislaatua saadaan.Jos oletetaan että viimeksi mainitut tehdään talkootyönä (kuten ne monesti tehdäänkin)
Mites tämä toimii?Puhumattakaan siitä, että omissa striimeissä on vähemmän työtä kuin Ruudun striimeissä.
Äläpäs sedittele, vaikka menee tunteisiin.Ai nyt siis myydään tismalleen samanlaatuisia fanikameralähetyksiä ja pyydetään niistä 10-15 euroa per peli. Onnea ja menestystä siihen
Ilmeisesti minulle on myyty sekunda-Ruutu. Ei ole kuin yksi staattinen kamera, ei selostuksia, ei kommentaattoreita, ei kenttähaastatteluita. Uusintoja saattaa tulla joistain peleistä, joistain yksittäisistä tilanteista sitten vuoronvaihdossa yksi. Mistä nämä tällaiset paremmat fanikameralähetykset siis näkee?
Miten seurat markkinoivat fanikameralähetyksiä tällä hetkellä ja paljonko käyttävät rahaa siihen?
Ihan rehellinen ja klassinen LOL on paikallaan. Tehdään lähetyksiä, joista vedetään on se nyt sitten 8, 10 vai 15 euroa ja tehdään se ilmaiseksi. No totta kai. Niinhän sitä ammattilaislaatua saadaan.
Mites tämä toimii?
Ja ylipäänsä nyt malli missä tavoitteena on:
- tehdä rahaa kaudessa muutama tonni
- ja sitä varten käytetään seurojen toimihenkilöiden työaikaa mittavasti
- kaikki tapahtuu ilmaiseksi
- ihmiset maksavat nikottelematta sellaisia summia fanikameratason lähetyksistä, joita suomalainen kuluttaja ei lätkässä Liigan puolella ole suostunut maksamaan oikeasti laadukkaista yksittäisistä peleistä
Ja taas tämä yksi setä haluaa yhden pesisfanin kokonaan pois lajin parista. Parempi siis että ei tule ollenkaan, jos ei ole kausaria. Laji kasvuun.
Veikkaus on ollut seurojen kannalta varmastikin huonoimpia kumppaneita mitä löytyy. Ylhäältä seuroille tippuvat summat ovat olleet täysin murusia verrattuna vaadittuun vastineeseen. Tuskinpa tilanne ainakaan parempaan suuntaan on mennyt, nyt kun Veikkauksen tulos on ollut (ja tulee olemaan) useamman vuoden tippumaan päin.Vaikkapa jutussa Sanoma ja Veikkausliiga jatkavat yhteistyötä pitkällä sopimuksella hehkutetaan Sanoman markkinointityötä ja parempia lähetyksiä, mutta ei sanallakaan sanota, että seurat saisivat jotain suoraa taloudellistakin hyötyä sopimuksesta.
Ilmeisesti minulle on myyty sekunda-Ruutu. Ei ole kuin yksi staattinen kamera, ei selostuksia, ei kommentaattoreita, ei kenttähaastatteluita. Uusintoja saattaa tulla joistain peleistä, joistain yksittäisistä tilanteista sitten vuoronvaihdossa yksi. Mistä nämä tällaiset paremmat fanikameralähetykset siis näkee?
Miten seurat markkinoivat fanikameralähetyksiä tällä hetkellä ja paljonko käyttävät rahaa siihen?
Ihan rehellinen ja klassinen LOL on paikallaan. Tehdään lähetyksiä, joista vedetään on se nyt sitten 8, 10 vai 15 euroa ja tehdään se ilmaiseksi. No totta kai. Niinhän sitä ammattilaislaatua saadaan.
Ja ylipäänsä nyt malli missä tavoitteena on:
- tehdä rahaa kaudessa muutama tonni
- ja sitä varten käytetään seurojen toimihenkilöiden työaikaa mittavasti
- kaikki tapahtuu ilmaiseksi
- ihmiset maksavat nikottelematta sellaisia summia fanikameratason lähetyksistä, joita suomalainen kuluttaja ei lätkässä Liigan puolella ole suostunut maksamaan oikeasti laadukkaista yksittäisistä peleistä
En ymmärrä, mitä vikaa ruudussa on. Ja suomessa ei pyöritä sellaisissa hinta haarukoissa, että tv yhtiöt pystyisi maksamaan seuroille sellaisia summia tv rahoja, ja seuran sponsori sopimukset pitää näkyä peleissä joka ei myöskään ole halpaa. Ja pesäpalloa on hyvä näkyä suoratoistopalvelussa. Mutta mielipiteesi on ymmärretty, tuollainen jatkuva jankuttaminen sen sijaan ärsyttää.Juuri kaltaistesi takia PPL:n pitäisi lopettaa Ruutu+-sopimus. Eihän tässä ole mitään järkeä lajin eikä seurojen kannalta. Kiitos havainnollistavasta esimerkistä!
Mutta jostain syystä maakariotteluiden katsojamääristä lähtee kaksi nollaa perästä. Ottelut kun tekevät kauden ajan ammattilaispelaajat (ja pelinjohtajat ja tuomarit), joille maksetaan ihan palkkaa, ja osalle vielä hyvää sellaista. Ottelutapahtuman yhteydessä kävijälle riittää se tavallinen suodatinkahvi, eikä kukaan odota (tai edes halua) siellä alkaa ammattilaisbaristan luomusta siemailla.Tekeväthän seurat myös ottelutapahtumia, jonka sisäänpääsystä vedetään 20 euroa. Pari kaljaa ennen peliä 15 euroa, tauolla syömistä ja pari kaljaa lisää 20 euroa. Moniko euro näistä löytää tekijöiden taskuun? Väitätkö tosissasi, että jokainen ottelutapahtumassa työskentelevä saa palkkaa?
Jos se ei ärsytä, ei ole toivoakaan saada muutosta aikaan. Vaikka en kyllä luulekaan, että niin fiksuja päätöksiä pesispiireissä saataisiin aikaiseksi, että striimit tulisi maksulliseksi.En ymmärrä, mitä vikaa ruudussa on. Ja suomessa ei pyöritä sellaisissa hinta haarukoissa, että tv yhtiöt pystyisi maksamaan seuroille sellaisia summia tv rahoja, ja seuran sponsori sopimukset pitää näkyä peleissä joka ei myöskään ole halpaa. Ja pesäpalloa on hyvä näkyä suoratoistopalvelussa. Mutta mielipiteesi on ymmärretty, tuollainen jatkuva jankuttaminen sen sijaan ärsyttää.
Jos haluat saada muutosta aikaa, kannattaa varmaan mielipiteesi käydä sanomassa ruudun asiakaspalvelussa, tai palautetta pesäpalloliittoon. Ja seurat ei hyödy itse maksullisista striimeistä, koko kauden mitta puulla ruutu on järkevä, jos Seurat tekisivät striimit, kuka haluaa uuden pelin tullessa aina maksaa uudestaan. Mutta loppujen lopuksi se on itselle ihan sama mistä ne pelit näkyy, itse en ainakaan jaksa kaivella mitään negatiivista siitä.Jos se ei ärsytä, ei ole toivoakaan saada muutosta aikaan. Vaikka en kyllä luulekaan, että niin fiksuja päätöksiä pesispiireissä saataisiin aikaiseksi, että striimit tulisi maksulliseksi.
Ei minulla Ruudun asiakaspalvelulle ole mitään asiaa, alusta toimii melko hyvin.Jos haluat saada muutosta aikaa, kannattaa varmaan mielipiteesi käydä sanomassa ruudun asiakaspalvelussa. Ja seurat ei hyödy itse maksullisista striimeistä, koko kauden mitta puulla ruutu on järkevä, jos Seurat tekisivät striimit, kuka haluaa uuden pelin tullessa aina maksaa uudestaan. Mutta loppujen lopuksi se on itselle ihan sama mistä ne pelit näkyy, itse en ainakaan jaksa kaivella mitään negatiivista siitä.
Jos se ei ärsytä, ei ole toivoakaan saada muutosta aikaan. Vaikka en kyllä luulekaan, että niin fiksuja päätöksiä pesispiireissä saataisiin aikaiseksi, että striimit tulisi maksulliseksi.
Tossa ei oo järkeä yhtään. On huono tekosyy väittää, että ruudun takia. Porukka on vaan puuduksissa koronan jälkeen ettei jaksa lähteä. Kun lomat koittaa kyllä porukka peliin löytää. Striimissä ei ole järkeä, tuo sitten et katso kun tarkoitus on, että katsotaan ja tuo näkyvyyttä. Striimi ei toimi ja sitä ei tuskin ikinä tulla näkemään. Ja kuten sanoin maksulliset striimit ei auta, se ei auta seuroja yhtään kauden aikana, toisinkun ruutu.Ei minulla Ruudun asiakaspalvelulle ole mitään asiaa, alusta toimii melko hyvin.
Totta kai on kuluttajalle järkevää, kun saa käytännössä ilmaiseksi katsella kymmeniä pelejä kuukaudessa. Seurojen kannalta sen sijaan kyse on tuloista ja sitä kautta eloonjäämisestä. Lipputulot ovat vähentyneet Ruudun takia. Siksi striimien pitäisi olla maksullisia. Kuluttajallehan striimimaksu olisi pelkästään tavallinen ostopäätös. Jos haluat katsoa kotisohvalta, maksat striimimaksun ihan niin kuin paikan päälläkin ostat pääsylipun. Jos taas et halua maksaa, ei tarvitse myöskään katsoa. Jos striimeille ei olisi maksullisena tilausta riittävästi, sittenhän niiden lähettäminen voitaisiin tarpeettomana lopettaa. Ilmaiseksi lähettäminen on kuin ampuisi itseään polveen.