Supervuoro Verkkolehti »

Ruutu+

Viestejä
1,629
Sanokaapa Lapua- Manse ottelun kommentaattorien puolueelisuudesta jotain !? - Se oli kauden kärki vinoutuman suhteen. Erikoisesti neiti Itävalo .
 
Viestejä
552
Sanokaapa Lapua- Manse ottelun kommentaattorien puolueelisuudesta jotain !? - Se oli kauden kärki vinoutuman suhteen. Erikoisesti neiti Itävalo .
Jep. Totta puhut! Ovat kaikki niin paljon Mansen puolelle kallellaan että tuntuu välillä ettei muita ole olemassa ollenkaan! Siis kerrassaan aivan järkyttävän puolueellista..
 
Viestejä
454
Jep. Totta puhut! Ovat kaikki niin paljon Mansen puolelle kallellaan että tuntuu välillä ettei muita ole olemassa ollenkaan! Siis kerrassaan aivan järkyttävän puolueellista..
Vaikuttiko tulokseen? Katoin kyl pelin, en vaan moiseen kiinnittänyt huomiota, seurasin enempi pelin tapahtumia kuin selostuksia/kommentointeja.
 
Viestejä
498
Täh! Facen puolella oli syytöksiä, että olivat Lapuan puolelle kallellaan ja täällä väitetään, että Manseen. En minä huomannut mitään puolueellisuutta. Hyvin selostettu ja ymmärrettävästi kommentoitu.
 
Viestejä
552
Vaikuttiko tulokseen? Katoin kyl pelin, en vaan moiseen kiinnittänyt huomiota, seurasin enempi pelin tapahtumia kuin selostuksia/kommentointeja.
Joo niin minäkin, enkä huomannut että olisi mitenkään puolueellista ollut, mutta joku taisi huomata purkauksesta päätellen..:unsure:

Sarkasmi ei tällä kertaa ilmeisesti uponnut..
 
Viestejä
45
Tuo puolueellisuuden kokemus on kyllä mielenkiintoinen. Jos vastustaja tekee hyviä suorituksia ja "omat" eivät onnistu on selostajan/kommentoijan kehut puolueellisia. Jos taas menee toisinpäin niin johan oli hyvät kommentit. Se, että kehutaan hyviä suorituksia, ei tee kenestäkään oikeasti puolueellista vaikka kuinka omaan korvaan särähtäisikin ja harmitus kämmätystä tilanteesta harmittaa, varsinkin kun vastapuoli tekee loistavia suorituksia. Mutta sitä ne värilasit teettää.
 
Viestejä
1,629
Tuo puolueellisuuden kokemus on kyllä mielenkiintoinen. Jos vastustaja tekee hyviä suorituksia ja "omat" eivät onnistu on selostajan/kommentoijan kehut puolueellisia. Jos taas menee toisinpäin niin johan oli hyvät kommentit. Se, että kehutaan hyviä suorituksia, ei tee kenestäkään oikeasti puolueellista vaikka kuinka omaan korvaan särähtäisikin ja harmitus kämmätystä tilanteesta harmittaa, varsinkin kun vastapuoli tekee loistavia suorituksia. Mutta sitä ne värilasit teettää.
Kehoitan ottamaan ne teoreetikon mustat lasit silmiltä ja katsomaan mainittu tuotos.
 
Viestejä
30
Itse katselen suunnileen kaikki pelit (etenkin superin) aika lailla neutraalina katsojana enkä muista kokeneeni selostajien/asiantuntijoiden olevan puolueellisia. Minäkin uskoisin, että se joko on olemassa tai sen huomaa vain, jos katsoja itse on puolueellinen. En tarkoita, ettei sitä voisi olla, mutta neutraalilta menee ohi. Vähän kuin rasismi tai muu syrjintä.
 
Viestejä
45
Itse katselen suunnileen kaikki pelit (etenkin superin) aika lailla neutraalina katsojana enkä muista kokeneeni selostajien/asiantuntijoiden olevan puolueellisia. Minäkin uskoisin, että se joko on olemassa tai sen huomaa vain, jos katsoja itse on puolueellinen. En tarkoita, ettei sitä voisi olla, mutta neutraalilta menee ohi. Vähän kuin rasismi tai muu syrjintä.

Juuri näin. Tässä ei teoreetikkona tarvitse olla. Neutraaleja ovat, tasapuolisesti jakavat kehuja ja moitteita. Jos joukkueiden tasoero on kovin suuri, kehut ja moitteet ovat toki epätasapainossa. Se ei kuitenkaan ole selostamon puolueellista toimintaa vaan joukkueiden suorituksista tulevaa. Itsekin joskus huomaan, että ärsyttää kun vastustajan suoritusta TAAS kehutaan tai ihmettelyjä tulee huonon suorituksen jälkeen. Mutta minkäs teet, tapahtumat kentällä ratkaisee kommentit. Pitipä siitä tai ei.
 
Viestejä
45
Tuohon edelliseen vielä. Joskus menee kyllä reilusti ihon alle myös vastustajan tuulettelut tiukassa taistelussa. ” onko sitä vieläkin pakko kuvata, riittää jo” Mutta kun omat tekee hyviä suorituksia on ilo niitä katsella vaikkapa uusintoina…. Näin se ajatus muuttuu oman tunnetilan mukaan.
 
Viestejä
928
On tuo pesäpallo urheilumuotona vähintään ”huikea”. Vilkaisin naisten finaalia. Toisen jakson aloittavalla Mansella oli kahden palon ajolähtö. Selostajan (Eronen?) mukaan tilanne oli mieletön. Tarkoitin, että käsittämätön tai jopa täysin älytön olisi riittänyt.
 
Viestejä
22
Aleksis Ärje siellä oli luureissa. Ärjeellä on tiettyjä korvaanpistäviä maneereja, mutta en nyt siitä lähde arvostelemaan, että hehkuttaa finaalisarjan peliä sen potentiaalisilla ratkaisuhetkillä.
 
Viestejä
928
Ihanne olisi Martti Jukolan tyyli Berliinissä 1936. Jukola totesi Suomen 10000m kolmoisvoitosta suunnilleen näin asiallisella äänellä: Niinpä Suomikin sai mitallitilinsä auki ja tulikin heti kaikkea kolmea lajia, kun tuli kultaa, hopeaa ja pronssia.

En innokkaana lajin seuraajana pesäpalloselostuksia sen kummempina syntipukkeina näe. Sama ylisanojen yletön käyttö on leimallista vähän kaikkialla myös urheilun ulkopuolella.

Kun maalivahti torjuu heittäytymällä rankkarin, on torjunta aina vähintään käsittämätön. Minä olen katsonut jalkapalloa pienen murto-osan selostajaan verrattuna, mutta ei hyvä torjunta käsittämättömäksi jää
 
Viestejä
610
On tuo pesäpallo urheilumuotona vähintään ”huikea”. Vilkaisin naisten finaalia. Toisen jakson aloittavalla Mansella oli kahden palon ajolähtö. Selostajan (Eronen?) mukaan tilanne oli mieletön. Tarkoitin, että käsittämätön tai jopa täysin älytön olisi riittänyt.
Sellainen perusmuotoisten adjektiivien ja adverbien synonyymilista olisi paikallaan, niin ei tarvitsisi joka vaihdon ja juoksun jälkeen kuunnnella aivan mielettömän käsittämätöntä äimistelyä 😄Asiantuntijoiden luulisi erottavan ihan perusvälilyönnit tai jatkelyönnit uskomattomista, mielettömistä ja käsittämättömistä. Toki ne lyönnit taitoa ja osaamista vaatii, mutta kyllä minä ainakin voin uskoa ja käsittää, että lyönti on hyvä, kun se menee väliin. Sellaisia on lyöty finaalitasolla varsinkin jo aika pitkään. Uskokaa ja käsittäkää, jos haluatte. Silti, muutamia hyviä asiantunteviakin nostojakin on ollut, niistä kai heille maksetaan, ei äimistelystä.
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös