Supervuoro Verkkolehti »

Porin Pesäkarhut 2022

Mikäs sulla nyt kärähti? Mä en oo sanallakaan kommentoinut mitään Puiston toimista, kysyin vaan että näkikö tää jonne tilanteen vai ei. Suosittelen terapiaa jos se kysymys menee noin pahasti tunteisiin.
Ja itse kuitenkin päätit tulla aukomaan ja viisastelemaan toisen joukkueen ketjuun. On se kun joku vastaa viestiin kun itse kerjään provoilemalla (ei tosiaan sinun ensimmäinen, eikä varmasti viimeinen kerta).

Noniin, vähän turhanpäiväisen väännön jälkeen jotain järkevääkin ketjuun.

Pesäkarhujen loput pelit:
29.7 Pesäkarhut-Jussittaret
1.8 Joma-Pesäkarhut
5.8 Pöytyä-Pesäkarhut
6.8 Fera-Pesäkarhut
12.8 Pesäkarhut-Mailattaret
14.8 Pesäkarhut-Pöytyän Urheilijat

Top-4 joukkueita vastaan kauden kohtaamiset ohi ja sijoitus toinen. Ihan kiitettävästi, mutta toki Sunnuntaina mahdollisuus runkosarjan voittoon kutistui olemattomiin. Pieni mahdollisuus vielä on jäljellä, koska Mansella Kirittäriä vastaan pelit pelaamatta, mutta tämä käytännössä vaatii silti lähes virheetöntä loppukautta Pesäkarhuilta. Lisäksi on hyvä muistaa, että Kirittäret hengittää niskaan ja hukkaamalla useamman pisteen loppukaudesta, voi vielä valahdus kolmannelle sijalle tapahtua. Vähän mutkat suoriksi ja ajassa eteenpäin, veikkaan, että sijat 2&3 määrittelevät välieriin Pesäkarhujen ja Kirittärien välisen kotiedun. Tuo olisi ihan suotavaa saada, Porissa on välierissä jo helposti 2000 ihmistä pitämässä mekkalaa niin tuskin haitaksi on sarjan voittoa ajatellessa saada mahd. 1 kotipeli lisää. Joukkue, fanit ja kassa kiittää. Voi kuulostaa hurjalta, mutta todellisuudessa jos runkosarjan vielä haluaa voittaa, niin pistetavoite on kutakuinkin 18/18 lopuista peleistä. Todella vaikea suorittaa, varsinkin kun tähän kauteen on mahtunut tuhottoman monta peliä, jossa Pesäkarhut tulevat mukaan vasta toisella jaksolla.

Ihan hinnalla millä hyvänsä ei tarvi kuitenkaan pelata, eli pienetkin loukit pelaajilla mielummin sivuun kuin riskeerata isommat loukkaantumiset. Pudotuspeleissä toivottavasti koko joukkue käytössä.

Vielä yksi vieraspelin päälähetys lisää ainakin luvassa myös, kun ensi viikon Supermaanantaina Ruudussa seurataan Joma-Pesäkarhut peliä. Tuntuu, että tällä kaudella näitä osunut todella hyvin Pesäkarhuille. Varmasti tuolla viimekauden mestaruudella vaikutus, että juuri Pesäkarhujen vieraillessa näitä pelejä saatu päälähetyksiin.

Viimeksi muokattu:

Pallo muuntajalle

Niin upea pesäpalloilija ja yksi kaikkien aikojen parhaista naispelaajista Puisto onkin, on hänen käytöksensä tuomareita kohtaan ollut säännönmukaisesti ja n. aina ala-arvoista.

Se että jostakin tapauksesta ei tule Liiton kurinpitoa, ei tarkoita, että sittenhän kaikki on ok. Tai sitten on erilaiset moraalikäsitykset, jos kaikki mahdollinen mistä selviää ilman penalttia, olisi ok.

JOS (ja ilmeisesti näin, minulla ei ole ensikäden tietoa, mutta kommenttien perusteella näin on käynyt) Puisto on hyökännyt n. 14-vuotiasta takarajatuomaria kohtaan tämän täysin oikeasta tuomiosta, eihän tuota voi kukaan puolustella? Eihän? Kai kaikki voimme myöntää, että tuollainen täysin sopimatonta ja lajin arvojen vastaista käytöstä?

Ihan riippumatta siitä mitä joku muu teki, mitä pelaajat ja pelinjohdot huutelivat keskenään.

Vaikka minkälainen puolustusrefleksi (ja yhden pohjanmaalaisen nimimerkin kohdalla trollausrefleksi) tulisi, kai kuitenkin ollaan yhtä mieltä, että 14-vuotiaita tuomareita ei tulisi julkisesti tuhannen ihmisen edessä solvata heidän tuomioistaan (vieläpä täysin oikeista)?

Puisto nyt ei muuksi muutu enää näillä kilometreillä. Vaikka tulisi mitä penalttia, niin tämä käytös on sallittu niin liiton, tuomareiden kuin seuran puolelta vuosikaudet.

Ja tunteella pystyy pesäpalloa pelaamaan ilman 14-vuotiaiden kimppuun hyökkäämistä. Siellä voi tuulettaa, huudella, velmuilla vastustajille ja käydä vaikka vieraskatsojien kanssa pientä vuoropuhelua, ilman ala-arvoista käytöstä. Siihen pystyvät n. kaikki muut pelaajat. Se että et solvaa 14-vuotiasta, ei tarkoita, että ainoa muu vaihtoehto olisi olla tunteeton robotti.

Kakkospesälle ristipuoli oli kieltämättä kalibroitu aika herkälle, mutta se koski molempia joukkueita.

Joo siis linja mielestäni piti, se vain oli etenijälle äärimmäisen tiukka. Ehkä Manselle tuli yksi vähemmän tiukkoja kilpoja (toisin sanoen etenijä ehti varmemmin jo lyönnin laadun takia). Silti jäi mielikuva, että meni hassusti myös niin päin.

Ja itse kuitenkin päätit tulla aukomaan ja viisastelemaan toisen joukkueen ketjuun. On se kun joku vastaa viestiin kun itse kerjään provoilemalla (ei tosiaan sinun ensimmäinen, eikä varmasti viimeinen kerta).
Mitä mä nyt olen aukonut ja viisastellut? Kysyin näkikö tää jonne tilanteen vai ei, koska se ei näkynyt ainakaan koosteessa. Mä en nähnyt koska en pelissä ollut. Jos se on aukomista tai viisastelua niin tarvii vaan ihmetellä mikä v•••u teitä porilaisia vaivaa.

Mitä mä nyt olen aukonut ja viisastellut? Kysyin näkikö tää jonne tilanteen vai ei, koska se ei näkynyt ainakaan koosteessa. Mä en nähnyt koska en pelissä ollut. Jos se on aukomista tai viisastelua niin tarvii vaan ihmetellä mikä v•••u teitä porilaisia vaivaa.
Samaa voi pohtia teistä Kaupin Keiloista, järki ei tosiaan eksy vahingossakaan keisarikatsomoon.

Lisäksi täällä on yksi toisensa jälkeen käynyt sanomassa, että jotain on sanottu, mutta nämä perustuneet enemmän tai vähemmän kuulopuheeseen ja näissäkään ei mitään tietoa siitä, mitä on edes sanottu. Aivan yhtä viisastelua on kysyä olitko pelissä kun kysyä täältä tietyiltä nimimerkeiltä, olitko takarajatuomarina sunnuntaina, kun tunnut olevan kovin loukkaantunut asiasta, vaikka tuomari ei ollut?

Kovasti kanssa täällä tunnutaan pitävän itse kukin toistaan moraalisempina, kun otetaan kantaa asiaan, josta ei kenelläkään oikeasti yhtään mitään hajua. Missä on kunnioitus tuomareita ja heidän ratkaisuita kohtaan tässäkin asiassa? Vai pidättekö tuomareita niin herkkinä sieluina ja osaamattomina, että tiedätte paremmin, miten näitä asioita kuuluu hoitaa ja kuka loukkaantuu mistäkin? Sijaisloukkantumiskulttuuri on ainakin syvällä osalla siellä faneissa, fiksujakin toki löytyy ja suurin osa onkin. Palstalla prosentti hieman heikompi.

Ja varmuuden vuoksi kun sinulla hieman haastavaa ymmärtää välillä näitä viestejä, niin ylläoleva ei viittaa välttämättä juuri sinun kirjoituksiisi.

Tuomarit vihelsi ihan oikein. Häviäjät aina tykkää lässyttää ja selittää. Senkin ajan treenais niin vois seuraavan pelin voittaa. Itse en pidä tästä Porin rääkyjästä! On suorastaan hupaisa hahmo!

Tuomarit vihelsi ihan oikein. Häviäjät aina tykkää lässyttää ja selittää. Senkin ajan treenais niin vois seuraavan pelin voittaa. Itse en pidä tästä Porin rääkyjästä! On suorastaan hupaisa hahmo!
Nyt oli oikein yllättävä, uusi mielipide keskusteluun täällä. Et pidä Puistosta! Kiitos kun kerroit, toivottavasti lähti kivi sydämmeltä, että sait tulla myös haukkumaan toisen joukkueen ketjuun joukkueen kapteenia.

Eikö nyt jumalauta pikkuhiljaa voisi pistää Puistoketjun pystyyn tai siirtyä omaan ketjuun? Kyllä voi yksi pelaaja ottaa pahasti hermoon kun tämä on nyt kolmas kerta varmaan kuukauden sisään kun tullaan useamman nimimerkin voimin tänne itkemään asiasta.

Nyt oli oikein yllättävä, uusi mielipide keskusteluun täällä. Et pidä Puistosta! Kiitos kun kerroit, toivottavasti lähti kivi sydämmeltä, että sait tulla myös haukkumaan toisen joukkueen ketjuun joukkueen kapteenia.

Eikö nyt jumalauta pikkuhiljaa voisi pistää Puistoketjun pystyyn tai siirtyä omaan ketjuun? Kyllä voi yksi pelaaja ottaa pahasti hermoon kun tämä on nyt kolmas kerta varmaan kuukauden sisään kun tullaan useamman nimimerkin voimin tänne itkemään asiasta.
En itke! Toivotaan vaan hauskoja hetkiä Kapteenin parissa😀. Kiitos että sain esittää mielipiteen😂

Samaa voi pohtia teistä Kaupin Keiloista, järki ei tosiaan eksy vahingossakaan keisarikatsomoon.

Lisäksi täällä on yksi toisensa jälkeen käynyt sanomassa, että jotain on sanottu, mutta nämä perustuneet enemmän tai vähemmän kuulopuheeseen ja näissäkään ei mitään tietoa siitä, mitä on edes sanottu. Aivan yhtä viisastelua on kysyä olitko pelissä kun kysyä täältä tietyiltä nimimerkeiltä, olitko takarajatuomarina sunnuntaina, kun tunnut olevan kovin loukkaantunut asiasta, vaikka tuomari ei ollut?

Kovasti kanssa täällä tunnutaan pitävän itse kukin toistaan moraalisempina, kun otetaan kantaa asiaan, josta ei kenelläkään oikeasti yhtään mitään hajua. Missä on kunnioitus tuomareita ja heidän ratkaisuita kohtaan tässäkin asiassa? Vai pidättekö tuomareita niin herkkinä sieluina ja osaamattomina, että tiedätte paremmin, miten näitä asioita kuuluu hoitaa ja kuka loukkaantuu mistäkin? Sijaisloukkantumiskulttuuri on ainakin syvällä osalla siellä faneissa, fiksujakin toki löytyy ja suurin osa onkin. Palstalla prosentti hieman heikompi.

Ja varmuuden vuoksi kun sinulla hieman haastavaa ymmärtää välillä näitä viestejä, niin ylläoleva ei viittaa välttämättä juuri sinun kirjoituksiisi.
Loukkaantunut? Mä nyt yhden kerran sulle vielä toistan: kysyin näkikö tilanteen vai ei? Mä en nähnyt, joten en ole ottanut mitään kantaa mihinkään tilanteeseen liittyvään, Puistoon, tuomareihin, en mihinkään. Esitin kysymyksen. Yhden lyhyen viestin, joka sisälsi yhden kysymyksen, ei viisastelua, vittuilua eikä edes kannanottoa. Ja tämä selvästikin aiheutti sinussa pahanlaista kutinaa pään sisäpuolella ja koit sitten tarpeelliseksi ryhtyä ihan avoimesti vittulemaan sen pohjalta. Todistat sillä toki juuri tuon kirjoittamasi siitä että täällä palstalla ei kaikki ihan fiksuja ole.

Loukkaantunut? Mä nyt yhden kerran sulle vielä toistan: kysyin näkikö tilanteen vai ei? Mä en nähnyt, joten en ole ottanut mitään kantaa mihinkään tilanteeseen liittyvään, Puistoon, tuomareihin, en mihinkään. Esitin kysymyksen. Yhden lyhyen viestin, joka sisälsi yhden kysymyksen, ei viisastelua, vittuilua eikä edes kannanottoa. Ja tämä selvästikin aiheutti sinussa pahanlaista kutinaa pään sisäpuolella ja koit sitten tarpeelliseksi ryhtyä ihan avoimesti vittulemaan sen pohjalta. Todistat sillä toki juuri tuon kirjoittamasi siitä että täällä palstalla ei kaikki ihan fiksuja ole.
Ja vielä laitoin sinulle erilliset ohjeet, ettet luule minun puhuvan vain sinusta, niin et vaan kykene luetun ymmärtämiseen. Mikään asia josta puhuit minun viestissäni ei liittynyt millään tavalla sinuun. Ota vaikka loppupäivä vapaata ja lue allaoleva ihan rauhassa.

Ja varmuuden vuoksi kun sinulla hieman haastavaa ymmärtää välillä näitä viestejä, niin ylläoleva ei viittaa välttämättä juuri sinun kirjoituksiisi

Ja vielä laitoin sinulle erilliset ohjeet, ettet luule minun puhuvan vain sinusta, niin et vaan kykene luetun ymmärtämiseen. Mikään asia josta puhuit minun viestissäni ei liittynyt millään tavalla sinuun. Ota vaikka loppupäivä vapaata ja lue allaoleva ihan rauhassa.

Mikään ei liittynyt minuun? Haluatko nyt lukita vastauksen?

. Aivan yhtä viisastelua on kysyä olitko pelissä kun kysyä täältä tietyiltä nimimerkeiltä, olitko takarajatuomarina sunnuntaina, kun tunnut olevan kovin loukkaantunut asiasta, vaikka tuomari ei ollut?

Mikään ei liittynyt minuun? Haluatko nyt lukita vastauksen?
Tuo oli hypoteettinen kysymys ja esimerkki kenelle tahansa viitaten sinun kysymykseesi. Koko kontekstin kun luet niin tajuat tuon olevan esimerkki, jossa kerroin tuon olevan aivan yhtä naurettava kysymys kun tulla kysymään "olitko paikalla". Käytin sanaa sinun tarkoittamatta välttämättä juuri SINUA. Tarkoitti tätä "Loukkaantujaa". Näitä ollut muutama nimimerkki (et sinä) jotka ovat täällä osanneet kertoa katsomosta käsin, että tuomaria on loukattu syvästi, vaikka mitään ei oikeasti ole kuultu ja hän ei näin itse ole kokenut.

Tämän takia toiseen viestiin muistin lisätä erilliset ohjeet sinulle, että en välttämättä puhu kirjaimellisesti sinusta/väitä sinun sanoneen yhtään mitään. Tuosta viestistä tosiaan ohjeet unohtui, siitä olen kovin pahoillani, meni selvästi yli ymmärryksen.

Voidaanko päästä tästä vielä yli, vai onko joku terapiavitsi sieltä Keisarikatsomon Kallonkutistajalta (Nyt tarkoitan sinua) vai onko diagnoosi tehty?

Katsomoon asti kuului kun huusi alaikäiselle pojalle,niin ja Pokela raakkuu Jassulle koko pelin ajan ja jos Jassu tuuletti pelin lopussa ni voi,voi.
Itse en C2-katsomoon Puiston huutoa kuullut, mutta en kiellä etteikö sitä olisi voinut tapahtua. Kuitenkin vain Andreasenin ja Vihtkarin kohdalla tuomarit joutuivat menemään väliin. Häviää pohja valittamiselta, jos suhtautuminen toisten (omien?) huonoon käytökseen on vain "voi voi".
Andreasenilta ymmärrän jopa provosoivan tuulettelun, saanut juuri superissa poltettua kolme vastustajan pelaajaa. Vihtkari taas omien kanssa tuulettamisen sijaan lähtee pelin jo loputtua huutelemaan vastustajalle.

Edit. Jaha, olikin näemmä töiden ohessa viestiä naputellessa tullut useampi viesti aiheesta ja tilanne eskaloitunut naurettavan puolelle. Enpä itse enää tästä siis jatka.

Turhailu
Itse en C2-katsomoon Puiston huutoa kuullut, mutta en kiellä etteikö sitä olisi voinut tapahtua. Kuitenkin vain Andreasenin ja Vihtkarin kohdalla tuomarit joutuivat menemään väliin. Häviää pohja valittamiselta, jos suhtautuminen toisten (omien?) huonoon käytökseen on vain "voi voi".
Andreasenilta ymmärrän jopa provosoivan tuulettelun, saanut juuri superissa poltettua kolme vastustajan pelaajaa. Vihtkari taas omien kanssa tuulettamisen sijaan lähtee pelin jo loputtua huutelemaan vastustajalle.

Edit. Jaha, olikin näemmä töiden ohessa viestiä naputellessa tullut useampi viesti aiheesta ja tilanne eskaloitunut naurettavan puolelle. Enpä itse enää tästä siis jatka.
Eikö voittajan pidäkin tuulettaa😂

Alkukaudesta hieman ajattelin että olisko Pesäkarhut uusimassa mestaruutta? No nyt kyllä epäilen että ei tule ainakaan Mansea voittaan ja jos kohtaavat Virkiän niin siinäkin on tekemistä. No katsotaan kuinka lopulta käy....

No perustelen sitä näin: Mansen joukkue on lähes kaikilta osin parempi kuin Pesäkarhut. Ehkä lukkari osasto on Pesäkarhuilla parempi. Virkiä on erittäin hyvä joukkue, kunhan vaan ovat "pelipäällä", välillä heille tulee ohipelejä. Kaikenkaikkiaan mielenkiintoiset pelit on tulossa. Katsotaan miten lopulta käy?

Pokela ja Tuominen ennakoivat huomista peliä Jussittaria vastaan. Ihan hyviä asioita, joihin otettu kiinni, eli ainakin minusta ongelmat on hyvin tiedossa:

- Sisäpelissä täytyy ottaa askel eteenpäin
- Pitää olla läsnä ja pelata täysillä ne molemmat jaksot
- Loukkaantumisia ei tällä hetkellä ole ja toiveena olisi, että terve rosteri saataisiin nyt pidettyä

Samoja asioita, joita melkein joka pelin jälkeen tällä kaudella itsekin ottanut esille, sisäpeli ja pelataan ne molemmat jaksot. Miinusta siitä, että edelleen näiden kanssa painitaan, mutta plussaa, että nämä tiedostetaan ja niihin keskitytään. Voisihan tuolla tulla joltain eri pelinjohtajalta vaikka mitä lässytystä, että kaikki on hyvin ja jatketaan vaan samaan malliin.

Huomista kohti, nyt ei muuta enää tarjolla ole kuin tärkeitä pisteitä, kuten toki jokaisessa pelissä.

Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.