Hyvä jos useimmiten pelit kestävät noin kaksi tuntia. En vain muista, koska olisi omalle kohdalle sattunut. Huonoa onneako vain? Onko jollain pätevää tilastotietoa pelien pituuksista?
Hyödynsin @Artsi :n erinomaista pohjatyötä ja värkkäsin koko datasta oheisen kuvan jossa X-akselilla on ottelun kesto minuutteina ja ensimmäisellä Y-akselilla ottelujen lukumäärä per kesto (sininen) ja toisella Y akselilla ottelujen kumulatiivinen lukumäärä prosentteina (harmaa) otteluun kestoon asti.
katso liitettä 1619
Eli noin kuudentuhannen ottelun joukossa ~78 % on kestänyt alle 2½ tuntia ja yli 3h on kestänyt 2,5% otteluista. Yli 3½h on kestänyt yksittäisiä otteluja. Luulen noiden
Toisaalta alle 2 tuntia otteluista on kestänyt vain ~12%
Tähän toiseen kuvaan putsasin alle puolen tunnin ja yli viiden tunnin ottelut pois lukemisen helpottamiseksi. Kokonaismäärä putosi kahdeksalla ottelulla.
80% pesispeleistä kestää yli 1h 58 min ja alle 2 h 42 min.
90% pesispeleistä kestää yli 1h 53 min ja alle 2h 52 min.
Ja kuvaOlen hakenut tänään ajalta 1990-2019 jokaisen miesten runkosarjaottelun (5418 kpl) datan vanhasta tulospalvelusta ja vähän katselin tuossa tuloksia niin 30 vuoden ajalta keskimääräinen ottelun kesto on 2 tuntia 18 minuuttia.
Ihan vaan noin knoppitietona ketjun aiheeseen liittyen julkaisen tuon datasetin jossain välissä kun olen saanut vähän jäsenneltyä sitä paremmin jos sitä on halua analysoida.
Koitan saada samaan settiin mukaan myös 2020-2022 datan uudesta tulospalvelusta.
katso liitettä 1604
Miesten superin runkosarjasta, vuodesta -90 eteenpäin. Keskimääräinen pelin kesto tuolla otannalla oli 2 tuntia ja 18 minuuttia.Mistä sarjoista ja ajalta aineisto on? Nuo lyhimmät pelit tuntuvat uskomattomilta; kun pääsarjoissa on jaksojen välillä on käytännössä 15-20 min tauko, otteluun menee väkisinkin hyvin lähelle tunti vaikka vuoroparit olisivat pelkkää palamista ykköspesälle + 1 kunnari toisen tasoittavalla, ettei tule supervuoroa. Siis jos käydään lyömässä edes puolitosissaan.
Vuosikymmenittäin vuosikeskiarvojen haarukat 5 min tarkkuudella:
Asennekysymyshän se on, ja jokaisella on omansa. En julistaisi muiden puolesta varmana tietona, ettei kukaan ole valittanut ottelun pituudesta. Itse olen kyllä "marissut" pesiskatsomossa, kun peli alkaa lähestyä kolmea tuntia tavanomaisessa runkosarjapelissä. Ratkaisevat pudotuspelit ovat eri juttu.Lentopallossa lyhin peli on kestänyt alle tunnin ja pisin pelin reilusti yli kolme tuntia.
En muista, että kukaan olisi lentopallossa pitkissä peleissä valittanut ja marissut, että onpas liian pitkä peli.
Tenniksessä on pelattu jopa yli 11 tuntia kestänyt ATP-tason matsi. Ja yli neljätuntisia pelejä on ollut vaikka kuinka paljon.
Tämä on enemmän asennekysymys.
Kelpaisi minulle kokeiltavaksi.Varmasti joku minua viisaampi (ja niitä on paljon) on tämän ajatuksen perannut jo moneen kertaan sadan vuoden aikana ja todennut että ”aivan p•••a idea”. Enkä jaksa tätäkään topikkia selata taaksepäin vaikka varmaan sieltäkin löytyy jo tämä keskustelu.
Mitäpä jos sisäpelissä ei olisi lyöntijärjestys ennalta määrätty? 12 lyöjää aikaa tehdä juoksuja, järjestys aina pelinjohtajan määräämä vauhdista. Vuoro loppuu kolmeen paloon tai kun 12 lyöjää on lyönyt. Tätä voisi sitten miettiä josko vaikka kolmella juoksulla saisi 6 lyöjää lisää tjms.
Tätä voisi myös soveltaa ulkopeliin, 12 pelaajaa joista 9 pelaa vuorossa.
Sen verran ”Old school” olen itse että ihan tosissani en tätä toki ilmoille heitä…
Varmasti joku minua viisaampi (ja niitä on paljon) on tämän ajatuksen perannut jo moneen kertaan sadan vuoden aikana ja todennut että ”aivan p•••a idea”. Enkä jaksa tätäkään topikkia selata taaksepäin vaikka varmaan sieltäkin löytyy jo tämä keskustelu.
Mitäpä jos sisäpelissä ei olisi lyöntijärjestys ennalta määrätty? 12 lyöjää aikaa tehdä juoksuja, järjestys aina pelinjohtajan määräämä vauhdista. Vuoro loppuu kolmeen paloon tai kun 12 lyöjää on lyönyt. Tätä voisi sitten miettiä josko vaikka kolmella juoksulla saisi 6 lyöjää lisää tjms.
Tätä voisi myös soveltaa ulkopeliin, 12 pelaajaa joista 9 pelaa vuorossa.
Sen verran ”Old school” olen itse että ihan tosissani en tätä toki ilmoille heitä…
Tämä kaatuu ihan siitä yksinkertaisesta syystä, ettei kirjuri pysty tekemään työtään normaalisti ja pelin kesto venyy huomattavasti. Pelinjohtaja ei pysty määräämään lyöjiä vauhdista ja lukkarin pitäisi aina odottaa, kuka määrätään "vauhdista". Kyllä näitä on mietitty ja aina todetaan, että vanhassa vara parempi.Kelpaisi minulle kokeiltavaksi.