Supervuoro Verkkolehti »

Manse PP 2020

Kyllä tällaiset palautteet/kehitysideat kantsii laittaa suoraan toimistolle, eikä puida palstoilla. Kyllä ne siellä luetaan ja niistä otetaan opiksi.

Kyllä tällaiset palautteet/kehitysideat kantsii laittaa suoraan toimistolle, eikä puida palstoilla. Kyllä ne siellä luetaan ja niistä otetaan opiksi.

Itse laitoin omat ehdotukseni myös Helimolle. Vastausta en ole kyllä saanut, mutta ymmärrän, että kiirettäon varmasti pitänyt. Se mikä kanssa ihmetyttää on kenellä on Mansessa kokonaisvastuu toiminnasta. Helimo ilmeisesti pyörittää käytännössä Mansea, mutta hän ei ole kuitenkaan palkollinen? Tuntuu oudolta, että ainakin puoliammatilaisseura on ilman toiminnanjohtajaa.

Laitoitko ehdotukseesi "Tervo takaisin kuuluttamaan Manse PP:n miesten pelejä" joillain sanoilla?
Laitoin, että ”Tervo sai tunnelman nousemaan nykyistä kuuluttajaa paremmin ja sen takia Kauppi oli oikea hornankattila. Minusta kuuluttajan vaihdos juuri miesten Superiin nousun jälkeen oli hieman outo. En tiedä mitä on taustalla, mutta mitä olen muiden kanssa jutellut heillä on ollut samankaltaisia näkemyksiä, joten tähän asiaan kannattaa myös kiinnittää huomiota.”

Mun mielestä pitäisi ottaa se Tervo takaisin kuuluttamaan miesten pelejä. Ei tässä nykyisessäkään kuuluttajassa mitään vikaa ole ja jopa parempi kuin monien muiden Superpesispaikkakuntien kuuluttajat, mutta ei Leijonien kiekkopelejä seuratessakaan Saukkosessa mitään vikaa ole selostamassa, mutta kyllä mä silti Mertarannan niihin ottaisin, jos saisi valita.

Itse pelihän on viihdyttävämpää ja pelaajat parempia kuin viime kaudella.
Ei ikinä Tervoa takaisin kenttähommiin. Pesäpallo ei ole sirkus.

Ei ikinä Tervoa takaisin kenttähommiin.
Luultavasti olet selkeässä vähemmistössä mielipiteesi kanssa, jos kysytään Manse PP:n kannattajilta.

Vai oletko Manse PP:n kannattaja, kun näytät kommentoivan vähän joka joukkueen palstalle? Vai seuraatko vain pelisuorituksia yleisellä tasolla? Ihan mielenkiinnosta kysyn, että mikä/mitkä on suosikkijoukkueesi?

Mitä mieltä muuten olet KPL:n Laaksosen kuulutuksista?
Pesäpallo ei ole sirkus.
Tervon kuulutukset ei ole sirkusta, vaan laadukasta kuuluttamista humoristiseen sävyyn.

Viimeksi muokattu:
Manse on muuttunut muutenkin jotenkin "tylsemmäksi". Joukkueen markkinointi ja sometouhu oli aiemmin omalla tavallaan persoonallista. Nyt persoonallisen jopa humoristisen otteen tilalle on tullut myös vakavaa "maailmanpelastamista" hiilineutraalius/ kierrätysagendoineen. Sekin on tavallaan omaperäistä, ja varmaan vetoaa johonkin osaan mahdollista yleisöä, toisaalta suuri osa kansaa on aika lailla väsynyt kun samaa asiaa kuitenkin tulee joka tuutista ja veikkaan että pesiskatsomoissakin löytyy paljon porukkaa jolle muiden tiedotuskanavien "pommitus" näiden asioiden tiimoilta riittää kovastikin hyvin ja pesiksen parissa toimisi joku muunlainen ote paremmin.

Juu, mä oon ollu viimeks Mansen kotipelissä Tervon aikaan. Oliskos ollu 2017... Manse-Lokit.
Hyvää meininkiä, hyvällä viilingillä, niinku Laaksonenkin... :)
Me like! 👍

Viimeksi muokattu:
Mansen tauostoista on jäänyt tai jätetty muutama tärkeä henkilö pois, siksi "tapahtumat" ovat muuttuneet virkamiesmäisiksi.
Tieto taito siitä, miten viihdyttävä tapahtuma tehdään, on tekijöillä hukassa.
Nykyisin pelaajat pelaa häkissä pari jaksoa pesäpalloa ja kaikki lähtee pois.

Kaupin karnevaalit on kaukana siitä, mitä se voisi olla.

Kuuluttaja on asiallinen, sitä ei kannata vaihtaa mutta fanikamera on täyttä farssia. Yhtäkään ottelua ei ole ollut, etteikö siinä olisi ollut puutteita. Luulisi ruudunkin jo puuttuvan siihen. Ainoa lohtu on se, ettei sitä selosteta.. karmeeta jokusilla paikkakunnilla kuunnella sitä puoluellisuutta kotijoukkuetta kohtaan.

Joukkueet on pelannut lähes odotusten mukaan, naiset siellä minne kuuluvatkin, miehillä muutama piste vähemmän mitä toivoin tässä vaiheessa kautta.

Toi Mansen fanikamera on kyllä tosiaan varsin surullinen tapaus. Siinä missä useampi joukkue panostaa valtavasti ja käyttää sitä omana markkinointikanavanaan, Manse ei oikein saa perushommaakaan toimimaan. Ruutu on ymmärtääkseni antanut seuroilla vapaan oikeuden myydä mainoksia fanikameralähetyksiin ja esimerkiksi Kempele, Sotkamo ja Vimpeli ovat tarttuneet tähän hanakasti. Tämä olisi iso paikka saada tarjottua yhteistyökumppaneille lisää ja sitä kautta tuloa seuralle. Kuitenkin ymmärtääkseni seuralla on töissä kaksi myyjää vakituisesti, joten siltä osin resurssit pitäisi olla riittävät.

Älä ihmeessä kysele...Eiköhän tuo ole tullut jo jokaiselle selväksi ja säännöllisesti, ettei tykkää. Kattilakuntakaan ei päästä Kouvolaan peleihin...;)
Jep, mutta mun pointti onkin se, että KPL:llä on ollut joskus Superin suurin yleisökeskiarvo. Maybe, just maybe, siinä on jonkin verran myös Laaksosen persoonallisten, humorististen ja paljolti Tervon tyylisten kuulutusten ansiota ja Kopla hyvin johdettuna ja asiakaslähtöisenä seurana ymmärtää sen. Valtaosa omista kannattajista Koplalla pitää niistä todella paljon.

Oli Koplalla näköjään miesten Superin parhaat yleisökeskiarvot ainakin 2018 ja 2019:

Viimeksi muokattu:
Kuuluttaja on asiallinen, sitä ei kannata vaihtaa mutta fanikamera on täyttä farssia.
Niin, fanikamerasta pelejä seuraaville mielestäni usein se itse peli on ylivoimaisesti olennaisin asia, näin väittäisin. Kuuluttajan luoma tunnelma ei hirveän tärkeää. Paikalle asti menevät taas arvostavat tunnelmaa/meininkiä, yhteisöllisyyttä ja tuttujen näkemistä itse pelin lisäksi ja niiden merkitys on keskimäärin suurempi verrattuna fanikamera-asiakkaisiin.
Katsojien tuoma raha seuralle kuitenkin tulee pääosin lipputuloina niistä paikalle asti menevistä.

Viimeksi muokattu:

Pallo muuntajalle

Jep, mutta mun pointti onkin se, että KPL:llä on ollut joskus Superin suurin yleisökeskiarvo. Maybe, just maybe, siinä on jonkin verran myös Laaksosen persoonallisten, humorististen ja paljolti Tervon tyylisten kuulutusten ansiota ja Kopla hyvin johdettuna ja asiakaslähtöisenä seurana ymmärtää sen. Valtaosa omista kannattajista Koplalla pitää niistä todella paljon.

Oli Koplalla näköjään miesten Superin parhaat yleisökeskiarvot ainakin 2018 ja 2019:
Ehkä, kenties, mahdollisesti, kuinka epätodennäköistä se onkaan, asiaan saattaa vaikuttaa se, että Kouvola oli ennen Mansen nousua Superin väkiluvultaan suurin paikkakunta.

Kouvolassa on enemmän asukkaita kuin Vimpelissä, Sotkamossa, Ilmajoella, Siilinjärvellä, Kempeleessä ja Kiteellä yhteensä.

Tässä on muuten mielenkiintoinen kirjoitus Koplan kuuluttaja Laaksosesta, jos joku haluaa lukea. Kuvaa itseään "tunnelmanluojaksi/-nostattajaksi", vähän kuten Tervokin mielestäni oli:

Mutta Tervo ei ole tainnut heittää ketään tuomaria pullalla tai sanoa mikkiin vahingossakaan koskaan "nyt taitaa tulla paskat housuun". :LOL::LOL:

Itse pidän Laaksosta yhtenä parhaimmista ellei parhaimpana kuuluttajana Superissa.

Mielestäni Kaupin tämän kesäisissä karnevaaleissa ei olla vielä päästy samaan tunnelmaan mitä aikoinaan Ykköspesiksessä. Johtuuko sitten musiikista, juontajasta vai peliesityksistä?

Manse on voittanut tänä vuonna aika lailla vähemmän otteluita kuin tuossa vanhassa Ykkössarjan ottelussa. Kaipaako joku ihan oikeasti tuollaista selostajan huutamista? Jos asiat ovat kunnossa, yleisö tekee tunnelman katsomossa, ei kuuluttaja.

Niin, fanikamerasta pelejä seuraaville mielestäni usein se itse peli on ylivoimaisesti olennaisin asia, näin väittäisin. Kuuluttajan luoma tunnelma ei hirveän tärkeää. Paikalle asti menevät taas arvostavat tunnelmaa/meininkiä, yhteisöllisyyttä ja tuttujen näkemistä itse pelin lisäksi ja niiden merkitys on keskimäärin suurempi verrattuna fanikamera-asiakkaisiin.
Katsojien tuoma raha seuralle kuitenkin tulee pääosin lipputuloina niistä paikalle asti menevistä.
Se on hieno asia, että peleissä käydään paikan päällä ja tuetaan näin urheilua. On vaan ihmisiä jotka käy myös töissä eikä näin ehdi aina paikanpäälle, eli näissä tapauksissa seurataan peliä kameran välityksellä.

Tässä on muuten mielenkiintoinen kirjoitus Koplan kuuluttaja Laaksosesta, jos joku haluaa lukea. Kuvaa itseään "tunnelmanluojaksi/-nostattajaksi", vähän kuten Tervokin mielestäni oli:

Mutta Tervo ei ole tainnut heittää ketään tuomaria pullalla tai sanoa mikkiin vahingossakaan koskaan "nyt taitaa tulla paskat housuun". :LOL::LOL:

Itse pidän Laaksosta yhtenä parhaimmista ellei parhaimpana kuuluttajana Superissa.
Kuinka huonoja ne kaikki muut voi olla, jos Laaksonen on paras???

Nää on näitä, kotiyleisö tykkää kun kuuluttaja on persoona ja osa ottelutapahtumaa. Sitten muut sanovat että ei kyllä sen pitäisi vain neutraalisti kertoa pelin tapahtumia niin kuin Pekka Pouta lukee säätiedotusta - minusta se olisi tylsää.

Ikävää olisi jos Markus ei enää Kouvolassa kuuluttaisi ja Tervo vaikuttaa hyvältä väriläiskältä Tampereella videoiden perusteella vaikka en ole paikan päällä päässytkään kuulemaan.

Ikävää olisi jos Markus ei enää Kouvolassa kuuluttaisi ja Tervo vaikuttaa hyvältä väriläiskältä Tampereella videoiden perusteella vaikka en ole paikan päällä päässytkään kuulemaan.
Niin, vaikutti. Ennen kuin nykyinen Manse PP:n seurajohto päätti ilmeisesti vaihtaa sen.

Viimeksi muokattu:
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.