Väittäisin et Myllyniemi, mutta en tiedä... siksi helppo huudella täältä sivusta. Mut eniveis onneksi Tuohisaari on päässyt kentälle niinkin hyvin, koska tosiaan Myllyniemi menee hukkaan pelkkänä etenijänä. Aiemmin olin tiputtamassa Hotakaisen pois kokoonpanosta, mutta nyt sen verran petrannut ja monipuolisempi kuin Malinen jonka suonenveto alkaa jo loppumaan. Peltoniemi, Hotakainen ja Niemi laittaisin jokereiksi.
Jep, mutta tämä edellyttäisi sen, että olisi myös se Haukkala siellä kotiuttajana kokoonpanossa yhdeksikössä pelikuntoisena. Tuon unohdin sanoa. Muuten ollaan melko kapealla kotiutusosastolla pelaamassa.
Mun mielestäni tässä Mansen tämän kauden joukkueessa on viisi sellaista sisäpelaajaa näistä tyypillisimmistä pelaajista, jotka ovat ensisijaisesti kotiuttajia:
Niemi, Malinen, Haukkala, Hotakainen ja Lassila. Tosin Hotakainen myös vaihtajana parhaimpia, mutta pidän hänen hyvässä vireessä ollessaan ihan yhtä hyvänä kotiuttajana kuin Malista ellen jopa parempana.
Hyvää pohdiskelua ja hyvät kuvat. Tuossa ehkä näkyy Ykkösen ja Superin ero, koska omaan silmään Tuomisto pelaa varsinkin oikealta lyöville todella keskeltä. Ykkösessä nämä oikealta lyövät eivät pysty kääntämään niin tehokkaasti vielä kolmoskulmaukseen lyöntejään, joten siinä mielessä vaara on pienempi ja voi pelata keskeltä. Superissa taas huiput, kuten Wahlsten osoitti, kääntävät kovaa myös kolmoskulmaan ja silloin keskeltä ei kyllä ehdi millään katkaisemaan.
Jep, nämä havainnot olen itsekin tehnyt. Syvyyssuunnassa en ole kopparien pelaamista niin seurannut. Tosin leveyssuunnassa kakkoskopparin ei pitäisi pelata noin laidassa toisaalta. Jos olisi kaikki pelaajat käytettävissä, niin mä itse menisin kuitenkin ehkä Haukkala + Tuomisto/Torppa parivaljakolla koppareissa (tosin Lehtolan pelaamista en ole seurannut), mutta jos Tuomisto olisi se toinen, niin sitten hänen pitäisi pelata vähän enemmän reunassa normaalilla kolmoskopparin paikalla, kun uskoisin että täysin pelikuntoinen Haukkala hoitaisi oman kenttäpuoliskonsa kyllä.
Toinen omaan silmään pistänyt ulkopelin haaste on tuo etukenttä. Vastustajat eivät ole mielestäni vielä edes käyttäneet maksimaalisella tavalla hyödykseen sitä, että Mansen etukenttä ei valitettavasti saa poltettua vähänkään laadukkaampia lyhyitä lyöntejä. Räjähtävyyttä tarvitaan vielä lisää ja Eirolan kohdalla pelituntuman hakemiseen saattaa mennä koko kausi. Hänhän oli aikanaan aivan maan eliittiä etukentällä, mutta vuodet pelaamatta ovat tehneet tehtävänsä. Siihen lisättynä vielä Alasen nuori käsi, niin vastustajat vievät pienillä liian helposti.
Enpä tiedä, toki itsestäkin tuntuu, että joissain peleissä on monta vaihtoa tullut etukentästä, etenkin kotipelissä Jymyjusseja vastaan, mutta olisiko kyse enemmänkin siitä, että ne pelaa ajoittain liian kaukana etukentällä. Koska muistaisin nähneeni siitä myös hyviä suorituksia molemmilta sekä Carlsonilta että Eirolalta, siis että on saaneet poltettu näpeistä. Sekin tietty, että millaiset lähdöt ne etenijät saa pesiltä, kun Alanen ei mielestäni esim. kakkostilanteessa etulukijan kanssa maskaa sitä etenijää.. Vaikea löytää parempia etukenttäpelaajia tässä vaiheessa ainakaan ja mä olen vähän sitä mieltä, että ei välttämättä ihan etukentän piikkiin mene kaikki, mutta en ole niin tarkkaan seurannut.
Pitää katsella vähän tarkemmin ensi peleissä, että mistä tuo kiikastaa.