Tervo oli ihan ok. Kyllä omaan korvaankin ne märät päiväunet ja nahan lotinat nauratti sen pari kertaa ja sitten kävi vanhaksi. Mutta ilman niitä todella hyvä fiiliksen nostattaja. Pakko myöntää että kaipaan.
En ole täällä ainakaan huomannut, että kukaan olisi kuullut näitä asiattomina tai sopimattomina. Pienen piirin sisäpiiriläppiä, jotka huvittavat sitä sisäpiiriä ja ihmetyttävät muita.Mitään muuta Superiin sopimatonta mielestäni tuossa kuulutuksessa ei ollut, vaan taso oli muuten erinomainen. Itse en pidä edes tuota "nahan lotinaa" asiattomana ilmauksena, mutta ymmärrän jos yleisen mielipiteen mukaan se on asiaton.
Itse sanoin, että niissä peleissä missä minä kävin, näitä tuli säännöllisesti. Sinä sanoit, että niitä ei käytetty lainkaan joka pelissä ja että ne olivat ääriesimerkkejä. Tämä yksi peli ei todista mitään kumpaankaan suuntaan, mutta 4+1 kertaa satunnaisessa ottelussa ei myöskään vaikuta mitenkään äärimmäisen poikkeukselliselta.Että nämä kommentit eivät vain yksinkertaisesti ole totta (sori, mutta näin asia vain on, voi itse katsoa tuosta yltä, jos ei usko):
Käytännössä kaikissa palloilulajeissa tunnelma syntyy katsojista. Katsojien joukossa on kovimpien fanien joukko, jotka pitävät eniten ääntä ja saavat muun yleisön mukaan kannustamaan. Ei siellä missään ole seuran henkilöstön mikki kädessä huutosakin johtajana.Tämä "pesäpallon pääkaupunki" on hyvä tavoite, mutta uhkaa jäädä vain poliitikkomaiseksi sanahelinäksi, jos peleissä ei ole parempi tunnelma kuin muilla pesäpallopaikoilla.
Aiemmin puhuit vain "oletuksesta".Ja kyllä mä edelleenkin oletan/arvaan/luulen, että Tervolle ei ole tehty ehdotusta, että karsisi nuo edellä mainitut asiat pois, niin voisi kuuluttaa Superia.
Kauppi on (huomattavasti pienemmän Pyynikin lisäksi) ainoa yhtenäinen millään tapaa luonnontilainen alue Tampereella. Sieltä ei tarvi jyrätä yhtään puuta, jotta kourallinen autoja seisoisi paikalla pari tuntia kymmenen kertaa kesässä. Eikä tarvi olla edes Gretan fani, että tuon idean näkee vääränä suuntana.No tästä alusta olen samaa mieltä. Myös omasta mielestäni oli parkkipaikkaongelmaa. Ehkä kuitenkin sellaiseen ongelmaan ratkaisuna voisi olla tehdä lisää parkkipaikkoja, kuten muualla Suomessa... Veikkaan/arvaan/oletan (ei ole valitettavasti faktatietoa tähänkään, koska en ole mikään oraakkeli, enkä pysty perustelemaan kaikkea faktoilla) että valtaosa katsojista ei kuitenkaan asu ratikan varrella.
Aika monessa pelissä kyllä tuli tämän kuuluttajan aikana käytyä ja nahan piti lätistä kyllä ihan jokaisessa sisävuorossa, ei vain jokaisessa pelissä. Samoin märät päiväunet tulivat ihan joka kerta, kun se paloton ajolähtö kohdalle tuli.
Okei, tuon "säännöllisesti" voin jotenkin uskoa, riippuen vähän minä vuonna ja missä peleissä olet sattunut olemaan katsomossa. Tosin tuossa pelissä, jonka YouTube -videon laitoin aiempaan viestiini, ei voida mielestäni sanoa edes, että säännöllisesti. Se on yliampuva kuvaus, jos muutaman kerran koko parin tunnin pelissä tulee noita ilmauksia. Ilmeisesti et ainakaan tuossa pelissä ollut katsomossa?Itse sanoin, että niissä peleissä missä minä kävin, näitä tuli säännöllisesti.
Ei muistaakseni käytetty joka pelissä ja pidän niitä ääriesimerkkeinä, kun alle 1 % sisällöstä oli mielestäni niitä.Sinä sanoit, että niitä ei käytetty lainkaan joka pelissä ja että ne olivat ääriesimerkkejä.
Onko missään mitään tallennetta mistään näistä peleistä, joissa itse kävit, edes yhdestä? Voisiko olla mahdollista, että se muistikuva on saattanut sulla vähän hämärtyä?Tämä yksi peli ei todista mitään kumpaankaan suuntaan, mutta 4+1 kertaa satunnaisessa ottelussa ei myöskään vaikuta mitenkään äärimmäisen poikkeukselliselta.
No, sen myönnän, että en ollut käynyt katsomassa "oletuksen" määritelmää mistään, mutta noinhan se on. Tässä nyt mitä sanoin:Aiemmin puhuit vain "oletuksesta".
"Oletus eli otaksuma on oletettu asia. Oletus on propositio, joka otetaan totena."
Arvaus / keksimäsi teoria lienee yhä paremmin kuvaava ilmaisu.
Luultavasti kuitenkaan tällaisia keskusteluja ei ole käyty Tervon kanssa...
Jos asia on ollut näin, kuten luulen sen olleen, niin...
Itse näen oletuksen sillä lailla, että jos joku olettaa jotakin, niin silloin se henkilö pitää sitä todennäköisimpänä vaihtoehtona ilman faktatietoa. Ja edelleen minä pidän tuota edellä kuvattua yli 50 % todennäköisenä eli sitä, että Tervolle ei ole ehdotettu Superin kuuluttajan paikkaa silläkään ehdolla, että karsisi vähän tuota sisältöä. Tuossa on vain kaksi vaihtoehtoa: joko on ehdotettu tai ei ole ehdotettu. Muiden oletukset voivat olla tietty päinvastaisia, jos he pitävät tuota alle 50 % todennäköisenä. Kullakin on omat oletuksensa asioista, joita he eivät tiedä ja tämä oli minun oletukseni ja on edelleen.Niin onkin, se on minun oletukseni. Jos sinulla on sitä oletusta muuttavaa faktatietoa, niin kerro toki.
Yritän pysyä kärryillä ajatustesi kanssa. Eli siis ilmeisesti mielestäsi parkkipaikkaongelmaa on ja saattoi tulla parkkisakkojen myötä kalliiksi peli, mutta sitten ei saa kuitenkaan kaataa puita ja tehdä parkkipaikkoja alueelle, joka on pieneltä osin urheilupuisto ja jatkuu kilometrejä kohti Niihamaa. Ok.Kauppi on (huomattavasti pienemmän Pyynikin lisäksi) ainoa yhtenäinen millään tapaa luonnontilainen alue Tampereella. Sieltä ei tarvi jyrätä yhtään puuta, jotta kourallinen autoja seisoisi paikalla pari tuntia kymmenen kertaa kesässä. Eikä tarvi olla edes Gretan fani, että tuon idean näkee vääränä suuntana.
Kaikki eivät asu suoraan ratikkapysäkin vieressä, mutta bussi & ratikka yhdistelmällä pääsee varmasti myös näppärästi. Samoin varsinkin viikonloppuina moni voi tulla ensin vaikka keskustaan jossain ravintolassa käymään ja sieltä hypätä ratikan kyytiin.
Seurajohdon kannattaisi panostaa siihen, että pelipäivinä oikeisiin kellonaikoihin olisi lisävuoroja - ja myös kaupungin olisi järkevä tämä toteuttaa. Voisin kuvitella, että esim. keskimääräisenä sunnuntai-iltana klo 19.30 vuoroväli ei ole ihan yhtä tiheä kuin arkisin työmatka-aikaan ellei tällaisia toimia tehdä.
Täysin samaa mieltä, että Tahkon ensimmäinen juoksu oli lahja syöttötuomari Laukkaselta. Tilanne näkyy Ruutu+:n lähetyksessä kohdassa 8min30sek, ja siitä eteenpäin. Ei missään tapauksessa ollut estäminen. Lyöjä pyysi Peetulta kahteen otteeseen anteeksi, eikä anteeksi pyydetä, jos tuntuu siltä että lyöjää olisi estetty lyömästä vapaasti.Joutu ihan Ruutu-palvelusta katsomaan tuon Tahkon ensimmäisen juoksun aiheuttaneen tilanteen, kun livenä meni itseltäni osittain ohi. En vaan pysty ymmärtämään tuota tuomiota. Melko hyvin omasta mielestäni Alanen väisti ja lyöjäkin pyysi anteeksi. Silti tuomittiin estämiseksi ja siitä juoksu. Mitä mieltä muut tästä?
Samaa mieltä muiden kanssa et eka jakso annettiin kaverille. Ensin Hotakainen hölmöili viimeisen lyöjän viimeisen lyönnin kohdilla ja yritti kahta paloa kakkoselta & kotoa Tämän jälkeen Torppa hölmöili sisällä yrittäen kotiin. Tämä hölmöily mielestäni pikkaisen painoi vielä mieltä ja näkyi toisen jakson alkussa.
Alanen oli tänään hyvä, Myllyniemi on edelleen hyvä ja tasainen suorittaja ja lisäksi Torppa jatkaa hyvää peliään. KC vaihtolyönteihin kaivataan varmuutta, että saadaan tilanteet muodostettua. Tuohisaaren räpylä vuotaa edelleen? Niemi löi mielestäni paremmin kuin aiemmin vai tuntuiko vaan siltä?
Täysin samaa mieltä, että Tahkon ensimmäinen juoksu oli lahja syöttötuomari Laukkaselta. Tilanne näkyy Ruutu+:n lähetyksessä kohdassa 8min30sek, ja siitä eteenpäin. Ei missään tapauksessa ollut estäminen. Lyöjä pyysi Peetulta kahteen otteeseen anteeksi, eikä anteeksi pyydetä, jos tuntuu siltä että lyöjää olisi estetty lyömästä vapaasti.
Kävin tuon itsekin katsomassa Ruudun tallenteesta. Tahkon otteluraportin mukaan Huuskon lyömä pallo osui Alaseen, jolloin hän oli lyöntisektorissa, mistä taas johtui vapaataival. Eli ei siis ollut tuomarivirhe.Selkeä tuomarivirhe, jonka tuomarikin luultavasti myöntää tilanteen myöhemmin nauhalta katsoessaan.
Jakso kuitenkin ratkesi vielä selkeämpään pelaajavirheeseen, kun Hotakainen jätti tekemättä palon kotipesään tilanteessa, jossa se oli ainoa oikea vaihtoehto.
Voisiko tästä lähtien lyödä kotiutustilanteessa pallo lukkaria päin ja juoksu on varma ?Kävin tuon itsekin katsomassa Ruudun tallenteesta. Tahkon otteluraportin mukaan Huuskon lyömä pallo osui Alaseen, jolloin hän oli lyöntisektorissa, mistä taas johtui vapaataival. Eli ei siis ollut tuomarivirhe.
Voisi ja on voinut lyödä tähänkin asti, JOS lukkari on lyöntisektorissa. (en ole katsonut ks. tapausta)Voisiko tästä lähtien lyödä kotiutustilanteessa pallo lukkaria päin ja juoksu on varma ?
Ei osunut Alaseen, katsopa uudelleen.Kävin tuon itsekin katsomassa Ruudun tallenteesta. Tahkon otteluraportin mukaan Huuskon lyömä pallo osui Alaseen, jolloin hän oli lyöntisektorissa, mistä taas johtui vapaataival. Eli ei siis ollut tuomarivirhe.
Jos Alasen väistäminen kahden metrin päähän ei ole väistöliike, niin kysyn, kuinka kauaksi hänen olisi pitänyt väistää? Ruutu-palvelun tallenteesta n. 8min 30 sek ---> tlanne on tarkistettavissa.Lukkarin täytyy lopuksi tehdä väistöliike pois lyönnin tieltä. Nyt sitä ei tullut, ja vapaataival oli selviö. Molemmat Tahkon juoksut 1. jaksolla näin ollen olivat lahjoja, toisen lahjoitti Hotakainen. Tuomittiinpa ottelussa toinenkin estäminen Nikkaselle takaetenemisessä. Sitä tilannetta en ole nähnyt uudestaan kun nukahdin yöllä Fanikameran ääreen, mutta äkkiä katsoen sekin näytti paikanpäällä oikealta vihellykseltä. Hyvää tuomaritoimintaa.
Jos Alasen väistäminen kahden metrin päähän ei ole väistöliike, niin kysyn, kuinka kauaksi hänen olisi pitänyt väistää? Ruutu-palvelun tallenteesta n. 8min 30 sek ---> tlanne on tarkistettavissa.
No, ehkäpä se tuomari näki tilanteen paremmin siitä metrin päästä, kuin me tästä tallenteesta. Joka tapauksessa jätän tämän tapauksen kommentoimisen nyt tähän. Saat sanoa viimeisen sananEi osunut Alaseen, katsopa uudelleen.
No, ehkäpä se tuomari näki tilanteen paremmin siitä metrn päästä, kuin me tästä tallenteesta. Joka tapauksessa jätän tämän tapauksen kommentoimisen nyt tähän. Saat sanoa viimeisen sanan