No, viime pelissä ei tullut yhtään juoksua Hotakaisen räpylästä ja pelasi ulkona hyvin. Sen sijaan monen muun räpylästä tuli aika monta juoksua, jos nyt ihan rehellisesti sanotaan. Mielestäni sitä paitsi sisäpeli kärsisi, jos Hotakainen siirrettäisiin ykköskokoonpanossa jokeriksi, silloin Malinen pitäisi pudottaa sieltä pois tai pelata kolmella lyöjäjokerilla, joka sitten tuo vielä suuremman haitan etenijöiden kannalta, jos ei ole etenijäjokeria.Hotakainen oli ulkona riski jo viime kesänä ykkösessä eikä homma ainakaan helpotu superissa. Pelkkänä jokerina hän pelasi muistaakseni jo useamman kesän ennen Manseen tuloa.
Mä muistan ihan eri lailla viime kauden. Mun muistaakseni Hotakainen haki takalukijana aika pirun monta paloa vaihtotilanteissa ja viime kaudella juoksuja päästettiin 24 pelissä 88 (tämän voi katsoa tilastoistakin), mikä tekee 3,67 juoksua/peli ja oli vähiten koko Ykkösessä, 43 juoksua vähemmän kuin seuraavaksi parhaalla Oululla oli, jolla oli Kohonen lukkarina. Oli myös pienin päästettyjen juoksujen keskiarvo sitten vuoden 2015 Ykkösessä. Toki Lassila ja Carlsonkin toivat paljon lisäapuja ulkopeliin viime kaudella.
Myllyniemi näköjään pelaa usein ykköstilanteen takalukijana ja menee kakkostilanteessa kakkospesälle rajan viereen suolaamaan pompuista ja rajakovista etenijän kolmoselle. Hotakainen taas sitten vaihtaa usein kakkostilanteessa takalukijaksi riippuen vähän lyöjästä. Siellä on siis sekä Myllyniemi että Hotakainen, jotka osaa lukea lyöjää takalukijana hyvin, mutta tää Juuso taitaa olla se kovakätisin polttaja ja pystyä suolaamaan etenijän pompuista ja rajakovista kakkospesältä paremmin. Ja kun on vielä aika pitkä, niin saa pallon nopeasti käsiin pompusta. Ihan mielenkiintoinen työnjako. Takalukijana on joka tapauksessa aina hyvä pelaaja mielestäni. Taitaakin olla aika tärkeä pelaaja ulkona tää Myllyniemi. Suurelta osin vähän tuollainen Tuomas Jussilan tyyppinen rooli näköjään, kun on takatilanteessakin syvimpänä polttajana.
Se täytyy myös sanoa, että kyllähän Myllyniemi siinä tilanteessa oikeassa oli, mistä sai keltaisen, kyllähän siitä palo olisi pitänyt kolmoselta tulla, jos nyt yhtään oikein itse katsoin sen. Ei ollut varmaankaan paras päivä kolmostuomarilla. Nojoo, eteenpäin.
Viimeksi muokattu: