No kuka näkee asiat mitenkin. Syksyllä sen näkee kuka nousee oli rahaa tai ei.
HP on aina ykköspesiskausinaan ollut ilmoitetun rahankäytön suhteen yksi eniten rahaa käyttävä joukkue. Toisaalta seura on ollut jo useamman vuoden velaton eli talous on ollut tasapainossa ja luulen - en siis tiedä - että sillä säännöllä mennään tälläkin kaudella. Toissavierailu superissa lähes tappoi koko seuran kun rahankäyttö ei ollut hallinnassa enkä usko kenenkään HP:ssa kaipaavaan niitä aikoja. Itse saa lukea noita vain seuran 90-vuotis kirjasta ja opetus on ollut tylyä.
Itse luulen sen HPn ison rahankäytön ykkösessäjohtuvan silkasta rehellisyydestä tai voihan se olla että ykköspesiskauden voi pelata läpi esim 30 k€ Kaikki joukkuekulut niinkuin jotkut ilmoittavat. Hyvä heille, HP:n vetovoimalla ei moinen onnistu.
Ensi vuoden joukkueen rahankäytöstä en tiedä sen näkee sitten.
HPn Joukkue muuttui viime kaudesta paljon. Lopettaneita muutama, vuokramiehet palasivat omiin seuroihinsamsuperiin, yksi lähti muualle superiin ja pari muualle ykköseen mm Tampereelle (varmaan ilmaiseksi luulen mä).
Tilalle hankittiin pari pelaajaa superista ja pari ykkösestä ja muutama junnu toinenomaksi ja toinen vuokralle. Joukkueessa on seitsemän sellaista joka on oma kasvatti tai pelannut vähintään kolme, neljä kautta HP:ssa ja yksi sellainen joka on pelannut vuoden. Jos itse rahalla kasaisin niin hankinnat olisivat olleet ehkä jotain muuta kuin A-junnuja ja ykkössarjajyriä. Joukkueessa on ennätysvähän haminalaisia tai pitkään HP:ssa pelanneita mutta kun oma B- ja A-junnutilanne on mikä on eli ei ole niin oikein muitakaan ei voi.
Jos katsoo Mansea niin hyvät uudet rekrytoinnin ja kokenut suht kauan yhdessä pelannut runko on kyllä kovaa valuuttaa ykkösessä. HP oli 2017 ykkösen kausiennakossa kait nelosekis rankattu mutta nousi kuitenkin suoraan pitkälti ihan sillä samalla jengillä kun oli edelliset kaudetkin pelattu.
Mansella on minusta monella mittarilla rosteri paljon paremmassa kasassa kuin HP:lla ja nuo harkkapeliesitykset vain vahvistavat tätä käsitystä, Jasperi Luoman kaltaiset lisärekrytoinnit ovat ykköseen huikeita, paljon potentiaalia ja paljon halua näyttää
Jos se joukkue on vielä halpa niin hyvä Manselle. Joskus elokuussa näkee kuka nousee suoraan ja syyskuuhun mennessä vai syyskuun puolella nähdään nousiko joku muu. Raha ei siinä ratkaise, ei ainakaan HP:n ja Mansen välillä nykytiedolla, muista en sit tiedä.
Voi ihan hyvin olla, että nousija ei ole HP eikä Manse.