Supervuoro Verkkolehti »

Mans€ PP:n tapa toimia ja seuran junioritoiminta

Tomi Lehtonen ei ole Mansen kasvatti eikä viestissäni ollut minkäänlaista uhoamista. Arvioin vain Mansen strategiaa omien kasvattien sisäänajamisen kannalta. Minulle ei ole väliä, pelaako Manse omilla kasvateilla vai ostomiehillä.
Se lienee pääasia, että on edes joku strategia. Tässäkin sarjassa on liian monta joukkuetta, joilla ei ole mitään suuntaviivoja. Niitä osaltaan taas syksyllä ja ensi keväänä tutkitaan. Että kenellä on mitäkin, tai onko yleensä mitään.

Ei ole kasvatti, mutta pelannut Mansen B-pojissa ja nyt Superpesistä Mansen edustusjoukkueessa. Tekstilläsi ei ole mitään muuta tarkoitusta kuin mustamaalata Manse PP:n toimintaa. Sinulle nimenomaan on tiukka paikka, että Mansen joukkueessa pelaa hyviä pelaajia ja joukkue on hallitseva Suomen mestari ulkona ja hallissa.
Olet ihan hakoteillä. Vastasin suoraan olihansepalon kommenttiin. Siinä ei ollut mitään mustamaalaamista. Minusta Mansen pelaajastrategian vaikutus omien kasvattien sisäänajamiseen Mansen superin joukkueeseen on tuo, mutta se on minun mielipiteeni ja aion pitää sen. Saat pitää omasi myös. :D

Väite ettei Mansen omia kasvatteja tulla näkemään 10 vuoteen edustuksessa on kaiketi kärjistys. Massaa Mansella on junioreissa tällä erää niin paljon, että kyllä sinne riittävän tasokaita kandidaatteja mahtuu. Toki "ilkeitä huhuja" liikkuu ja on kuplinut julkisuuteenkin sekä edustuksen ja junioripuolen nihkeistä, jopa tulehtuneista väleistä, että tyttöpuolella useita lahjakkaita pelaajia kasvattaneiden ns. yhteistyöseurojen liki totaalisesta "unohtamisesta" edustuksen puolelta viime vuosina. Mutta kyllä Mansessa ja sen ympärillä sen verran paljon junioreita pyörii, että jollei sieltä kymmenessä vuodessa saada "jalostettua" edustukseen pelaajia kyse on enemmän strategisesta valinnasta kuin siitä ettei junioritoimintaa ole. Jostain varmaan kertoo sekin, että niin moni Pirkanmaalla asuva valmennuspuolen ns. tekijä toimii nykyään Satakunnassa vaikka alueella on huutava pula pätevistä valmentajista ja pelinjohtajista. Eli Manse/ Pirkanmaa kyllä pystyy tuottamaan pelaajia ihan varmasti, jos Mansella ja yhteistyöseuroilla riittää tahtotilaa ja homma laitetaan toimimaan.

Olet ihan hakoteillä. Vastasin suoraan olihansepalon kommenttiin. Siinä ei ollut mitään mustamaalaamista. Minusta Mansen pelaajastrategian vaikutus omien kasvattien sisäänajamiseen Mansen superin joukkueeseen on tuo, mutta se on minun mielipiteeni ja aion pitää sen. Saat pitää omasi myös. :D
On tämä pesis ihmeellinen laji kun täysin epäonnistuneella strategialla ollaan kuitenkin hallitseva Suomen mestari ulkona ja hallissa, naisissa pronssimitalisti ja halli mestari. Seura palkittiin Vimpeli palkinnolla ilmeisesti siitä syystä, että jonkinlaista menestystä saavutettiin surkeasta strategiasta ja omien kasvattien määrästä huolimatta.

Mites muualla?

Koville tuntuu maakuntien miehille ottavan toisten menestys. Tehkää perässä.

Pitäisikö kysymys asettaakin niin, että miksi Treelle yleensä pitäisi isolla rahalla istuttaa pesäpalloa? Lajihan on sympaattinen pikkupaikkakuntien kesäharraste, kuka olisi lomareissuillaan edes käynyt Pattijoella, Kiteellä tai Kankaanpäässä ilman pesispeliä 😉

Mikä siinä ”ostojoukkue, ei tuu omia junnuja kymmeneen vuoteen” -läpässä on se asiallinen kritiikki?
Minä en ole ostojoukkueesta puhunut sanaakaan. Minulla ei sinällään ole mitään "ostojoukkueita" vastaan ja minun puolestani koko "kasvattajaseura" voitaisiin unohtaa. Olen lähinnä puhunut siitä, että jos halutaan omia junnuja, niin olisi hyvä saada niitä potentiaalisia lapsia sinne katsomoon. Jos ei haluta, on sekin valinta. En ota siihen kantaa, onko hyvä vai huono.

Pitäisikö kysymys asettaakin niin, että miksi Treelle yleensä pitäisi isolla rahalla istuttaa pesäpalloa? Lajihan on sympaattinen pikkupaikkakuntien kesäharraste, kuka olisi lomareissuillaan edes käynyt Pattijoella, Kiteellä tai Kankaanpäässä ilman pesispeliä 😉
Jos katsot väestöennusteita, monilta taantuvilta pikkupsikkakunnilta loppuvat tulevaisuudessa lapset. Tulevaisuudessa juniorijoukkueiden kasaaminen menee tälläisillä alueilla vaikeaksi. Tämän vuoksi lajin leviäminen (tai esim Helsingin tapauksessa paluu) muuttovoittoalueille on välttämätöntä koko lajin tulevaisuuden kannalta.

Minä en ole ostojoukkueesta puhunut sanaakaan. Minulla ei sinällään ole mitään "ostojoukkueita" vastaan ja minun puolestani koko "kasvattajaseura" voitaisiin unohtaa. Olen lähinnä puhunut siitä, että jos halutaan omia junnuja, niin olisi hyvä saada niitä potentiaalisia lapsia sinne katsomoon. Jos ei haluta, on sekin valinta. En ota siihen kantaa, onko hyvä vai huono.
Et ole et, mutta eipä ollut viesti johon vastasit tuolla kritiikin kesto jutulla myöskään vastaus sinulle vaan nimenomaan tuohon ”ostojoukkue” lässytykseen.

Lasten lipun hinta on minunkin mielestäni hieman korkea, toki sitä kompensoi junnujen ilmainen sisäänpääsy.

Lasten lipun hinta on minunkin mielestäni hieman korkea, toki sitä kompensoi junnujen ilmainen sisäänpääsy.
Kompensoi?

Tuo on täysin höpöjuttuja.

Kerro minulle yksikin pesisseura tästä maailmasta jonka junnut eivät pääse edustusjoukkueensa peleihin ilmaiseksi.

Ehkä ensi kauden Massi - mutta toivottavasti kuitenkaan ei.

Täysin linjassa esim. Veikkausliigan, SM-liigan tai elokuvalippujen kanssa.
Oletettavasti Mansen tavoitteena on kilpailla näiden kanssa, ja kun siihen kisaan lähdetään niin pitkältä takamatkalta kuin nyt, niin ehkä niiden hintojen ei kannattaisi olla linjassa vaan halvempia. Eiköhän toimiston valot pysyisi päällä vaikka lasten lipusta pyydettäisiin esim vitonen vähemmän.

Ihan vakavissaan, kun en ole lipunmyynnillisissä hommissa ollut urheilun saralla viime vuosina; missä kaikissa palloilun pääsarjoissa kotijoukkueen omat juniorit pääsevät ilmaiseksi sisään? Kiekossa tuskin, jalkapallossa ei varmaan ainakaan kaikkialla, koris, säbä, lentis?

olihansepalo

Ihan vakavissaan, kun en ole lipunmyynnillisissä hommissa ollut urheilun saralla viime vuosina; missä kaikissa palloilun pääsarjoissa kotijoukkueen omat juniorit pääsevät ilmaiseksi sisään? Kiekossa tuskin, jalkapallossa ei varmaan ainakaan kaikkialla, koris, säbä, lentis?
Tampereella ainakin pääsee kaikissa. Toki maksavat seuramaksua kun harrastavat joten eiköhän siinäkin tule samalla "maksettua lipunhinnat" edustuksen peleihin.

olihansepalo

Ainakin Tappara, väittäisin myös Ilves. Lisäksi Tappara jakoi vapaalippuja jokapeliin esim. junnuvalkuille. Mansesta en tiedä.

Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.