Täällä keskustelu tuntuu menevän ehdottoman kahtiajakautuneeksi ääripäiden ollessa nostalgia/perinteet vs. kehitys ja muutos. Eivät ne sulje toisiaan pois. Perinteitä voi vaalia samalla kun ottelutapahtumaa kehitetään.
Tuon vielä näkökannan tähän keskusteluun Vimpelin kentälletulokappaleesta. Jos Veto hylkää Vanhat toverit, se on hieman liioitelleen sama asia, kun Liverpool FC:n matseissa Anfield Roadilla ei soisi enää Gerry and the Pacemakersin ikoninen You`ll never walk alone.
No sitä minäkin kysyin, mutta kun sinä olit kovin huolissasi, että Vimpelissä perinteet romutettaisiin. Vaikka kukaan ei tuollaista halua tai ole missään ehdottanut.Kukahan tässä on toivonut musiikkia pois otteluista, vaikka musiikkihommissa ei ole omien havaintojen mukaan menty juurikaan eteenpäin 70-luvusta, jolloin koripalloseura Torpan Pojat toi ensimmäisenä suomalaisseurana musiikin palloilutapahtumiin.
Tuo tarkoittaisi sitä, että keski-ikä foorumilla olisi samaa luokkaa kuin niissä somea käyttämättömissä katsojissa. Mihin en itse usko.paperilehden katoamista kokonaan on harva tämän palstan kirjoittajista näkemässä.
Joo kyllähän se niin on itselläkin, että kun vastustajan huippulyöjä lyö juoksun aivan vastustamattomalla lyönnillä niin ei siinä auta kuin vähän naurahtaen todeta että on se vaan uskomattoman kova pelaaja.En oikein tiedä kuuluuko iha täysin aiheeseen, mutta onko muut miettineet sitä kuinka sympaattisia pelaajia lyöjäjokerit pääsääntöisesti ovat? Roope Korhonen kun tekee omia vastaan vastustamattoman, niin sitä omalla tapaa nyökyttelee että onhan toi kova. Ja Juha Niemen kunnarit lönkötellen. Plus moni muu.
Eli tuosta itse ajattelen, että näitä yleisö haluaa tulla katsomaan ja pesiksen pitää pitää lyöntipeli pääkohteena pelien viihdyttävyyden suhteen.
Kouvolassa tarjolla on Koskenkorvaa, mutta ei ilmaiseksi, eikä Itä-Lännen yhteydessä.Hivenen ohi aiheen, jännä nähdä, mikä joukkue kerää tänä vuonna kotipeleissään eniten yleisöä. Juuri nyt 1800 keskiarvon ylittäneitä joukkueita on 4, joista Kouvolalla on juuri nyt paras keskiarvo. Sotkamo saanee perjantain peliin Itä-Lännen ansiosta reilusti yli 3.000 katsojaa ellei taivas kokonaan repeä ja lienee tämän johdosta vahvoilla "yleisökisan" voittajaksi. Toisaalta Joman viimeinen peli on ilmaispeli, joten yleisökisan voitto voi mennä joensuuhunkin
Kuten olen jo joskus kertonut, kyseinen peli on ensimmäinen pesäpallo-ottelu, josta allekirjoittaneella on jotain muistikuvia. Taitaa olla vieläkin pesäpallon yleisöennätys, jos olympialaisten näytösottelua ja joitakin itä-länsi -otteluita ei lasketa.Olen ollut paikalla pesisottelussa Kouvolassa, kun katsojia oli yli 9000 eikä tarjottu ilmaista edes Kossua. Taskulämmintä saattoi jollakin olla povitaskussa. Itse olin valitettavasti kuskina ja paluumatkalla kyydittävät vaativat oluttauon niin Vanhassa Viialassa Myllykoskella, Kantakievarissa Inkeroisissa kuin silloisella Kymen Motellilakin. Eikä edes KPL ja Hamina pelanneet, niin kun yleensä näissä pitkät autoletkat Runkotielle keränneissä matseissa.
Pesäpalloliitto ja Superpesis eivät nykyisellään osaa kyllä pesäpallon historiaa tuoda esille. Minä ehdottaisin jonkinlaista virallisempaa pesäpallon historia -verkkosivustoa josta löytyisi kunnolla ja paljon vanhaa pesäpalloaineistoa. Kun data kerran saataisiin kunnolla verkkoon niin sitä tietoa olisi sen jälkeen helpompi hyödyntää kaikessa muussa markkinoinnissa. Nykyisellään lähinnä Wikipediasta löytyy jotain vanhojen kausien dataa, mutta Wikipediahan ei lähteenä ole luotettava.Lajilla joka ei tunne historiaansa ei ole oikein tulevaisuuttakaan. Syöksykopparin tai Ropposen kannattaisi käydä katsomassa miten esimerkiksi brittifutiksen tai koriksen ja lätkän mestoilla Pohjois-Amerikassa tuodaan esille myös mennyttä aikaa ja sen legendoja.
Kuulostaa hienolta. Millaisilla yleisömäärillä tuo terävin kärki järjestää nuo palvelut? Millainen heillä on ollut määrien kehitys?Nuo kaikki ja aika paljon muutakin maailmalla on katsottuna. Yhdessäkään ei suututa, jos ottelussa soitetaan musiikkia, tai ylipäänsä toivota ottelutapahtumien palaavan 1970-läsnäolevaa luvulle. Päinvastoin, siellä ollaan kehityksen ihan terävimmässä kärjessä: langaton verkko stadionilla toimii ja jokaisella on penkillään näyttö, mistä voi selata vaikka tilastoja tai katsoa muiden otteluiden huippusuorituksia.
Kuka on toivonut paluuta kypärättömään aikaan? Itse olen toivonut, että voisin tunnistaa ulkokentän pelaajat nykyistä helpommin. Se yksityiskohta nyt vain oli paremmin joskus ennen, ja sen parantamiseen olisi useita keinoja ilman että mentäisiin taaksepäin. Voi olla, ettei se monta uutta katsojaa toisi, mutta eipä se paljon maksaisikaan.Vastaus kysymykseen Kuinka saadaan lisää yleisöä vuonna 2023?, vastaus ei ole kuinka ihanaa olikaan, kun pelaajilla ei ollut kypäriä ja seisottiin hiekkakentän reunalla sään armoilla tungoksessa kolme tuntia katsomassa tuleeko pallo omaan naamaan ja huutelemassa vastustajan pelaajille. Ei vaan ole. Tuolla ei tule ikinä enää yhtään lisäkatsojaa.
Niin sitä kuvittelisi, mutta uskon kyllä että seuroilla on dataa aiheesta ja että lauantai nyt vaan on se päivä kun jengi on siellä mökeillään tmv. eikä matseissa. Kevään aikana vielä taisi lauantaimatseja olla.Mikäli oikein muistan, tänä vuonna ei pelata lainkaan miesten pelejä lauantaina ja tätä on perusteltu kesätapahtumilla. Toisin tähän myös toisen näkökulman. Moni pesispaikkakunnista nimittäin on sellaisia, joissa käy kesäasukkaita ja paikkakunnalta muuttaneita viikonloppuisin. Jos perjantaina töiden jälkeen lähtee viikonlopunviettoon ja maanantaiaamuna on jo oltava takaisin töissä, muodostuisi lauantaista juuri se luontevin hetki käydä katsomassa peli. Vähänkään pitempää matkaa taittavalle kun perjantain peli klo 18 tulee liian aikaisin ja sunnuntain klo 16 tai 17 alkava peli taas kestää liian myöhään.
Kyllähän semmoinen yksinkertainen ja selkeä flaijeri olisi hieno laittaa jääkaapin oveen josta näkee kaikki joukkueen kauden pelit.Ei kai nyt mitään paperisia otteluohjelmia kukaan enää käytä 2023? 😂
Kyllähän semmoinen yksinkertainen ja selkeä flaijeri olisi hieno laittaa jääkaapin oveen josta näkee kaikki joukkueen kauden pelit.
Ja nettisivuille kannattaa teettää ainakin mustavalkoinen A4 koon tulostuskelpoinen PDF joka on mustavalkoinen. Hyvin usein jotkut nettisivujen "tulostusversiot" ovat hirveitä graafisia värisyöppöjä ettei niitä viitsi kotitulostimella tulostaa.