Millä mittaat syöttöjen helppoutta?Nostin Pitkäsen osalta esiin hänen syöttöjensä helppouden korjattavana asiana. Samoin olen nostanut esiin monta muuta korjattavaa asiaa. Peliä voi yrittää korjata, kun tietää kehitettäviä kohteita. Totta, ulkopeli ei ole ollut kokonaisuutena heikkoa. Siitä kertoo päästettyjen juoksujen määrä. Tämä on kuitenkin vain osatotuus. Kopla on päästänyt yhteensä vähän juoksuja, mutta hävinnyt toisia jaksoja, kotareita ja otteluja, kun on juuri niillä jaksoilla tai kotareissa tehnyt ulkona helppoja virheitä.
Minä mittaan sitä mm. etenemisaikoina.
1 -> 2 välillä Pitkänen on sarjan 7./13 ajalla 4,35 sec.
1. on Elias Lahti 4,40 sec. ja 13. Miska Mäkiviita 4,28 sec.
2 -> 3 välillä Pitkänen on sarjan 1./13 eli paras (4,41 sec.)
(13. Joona Lehtinen 4.28 sec.)
Ulkopelitilastoissa KPL on sarjan 5. takatilanteen puolustamisessa prosentilla 54,87%. Esim. Vimpeli, Joensuu, Kitee ja Hyvinkää ovat KPL:n takana takatilanteen puolustamisessa. Tuossa tilastoissa 1. on Sotkamo 61,98% ja 13. HP 44,50%.
Takatilanteen hyökkäämisessä, lyömisessä, nimeä-itse-paras-termi-mitä-haluat-käyttää...
... KPL on 6:s 77 onnistumisella ja prosenteissa KPL on 7:s 47,83% onnistumisprosentilla. Kärjessä on Joensuu 118 onnistumisella ja Vimpeli 53,90% prosentilla.
Kotiutuskisojen tappiot ja muutamat jaksotasapelit tai juoksun tappiot heijastuvat sarjataulukkoon selvästi. Hyökkäyspelin tehoja pitäisi siis parantaa. Puolustaminen riittää kyllä, kun vain aletaan lyömään palloa tehokkaammin mummon marjametsään.