En minä ole missään kohtaa väittänyt Hämäläisen olevan Hacklinia parempi koppari, vielä. Todennäköisesti ensi kauden aikana sitä jo olisi. Kuten sanottua, niin Hacklin ei syöksymällä palloa montaa kertaa hakenut. Hacklin ei myöskään tappikumurasta polttanut etenijän kun muutaman kerran. Hacklinin käsi ei enään ole uhka sisäpelijoukkueelle.
En käsitykseni mukaan Nokkalalle tatuoisi hihaan numeroa 3. Minä vain ajattelen asioita isossa kuvassa ja pidemmällä tähtäimellä. Laittaisin Nokkalalle numeron 3 hihaan ainekin jossain peleissä, koska voisi nimenomaan olla se käänteentekevä pelaaja, joilla tiukkoja otteluita ja pudotuspelejä voitettaisiin. Ruuska olkoon sitten numerolla 3. suurimmaksi osaksi, mutta Nokkalan pitäisi ykköskärjessä saada oikea ja aito mahdollisuus. Nokkalan prosentit eivät varmasti olleet 2-3 välillä korkeat. Totta, mutta eipä ne edellä olleet juoksevat jalatkaan tainnut nopeita olla. Hieman eriasia viedä Laaksoja ja Kivipeltoja, kuin Saukkoa ja Mäentaustaa.
On totta, että Koplalla olisi erittäin huonokätinen linja, jos siellä samalla pelaisi Saukko ja Nokkala. Ehkä Haimi tietää ulkopelipaikat ja sijoittumiset paremmin.
Jos osaat tulkita pesäpallo-ottelun ja -kauden tilastoja, huomaat, että Ruuska on oikeasti ollut Laaksoa parempi mailan varressa. Tästä tuskin tarvitsisi edes keskustella. Ulkopelissä Laakso oli sitten ihan täysin sysipaska. Missä joukkueessa välimies ei tee yhtään paloa vaihtotilanteissa? Aivan.
On siinä hieman eroa, että onko välimiehenä esim. Niko Korhonen vai Toni Laakso. Siinä oli esimerkiksi yksi valtava ero finaalijoukkueiden ulkopelissä.
Tykkään tästä keskustelusta, koska tämä on erittäin ajankohtainen ja varmasti me molemmat haluamme Koplan parasta.
Valtteri Hämäläinen on pelaaja, josta minun on ollut toistaiseksi vaikea muodostaa mielipidettä. Juniorina minulle jäi kuva hyvällä heittokädellä varustetusta kopparista, jolla ei ole sisäpelissä mitään käyttöä. Rehellisesti sanottuna olisin toivonut Teemu Nurmion paluuta Koplaan, mutta viime kaudella ainakin Koplaa vastaan Hämäläinen pelasi pirteästi myös sisällä, joten antaa pojan näyttää. Toivon, että useassa pelissä runkosarjassa Hämäläinen nähdään kopparina ja Hacklin jokerina, mutta pudotuspeleissä parempi pelaa.
Hacklin taas on minusta koko uransa ollut vähän aliarvostettu pelaaja, joka oli pleijareissa tällä kaudella ehkä Dahlströmin ohella Koplan paras pelaaja. Varmasti oli vaivoja, mutta kuka oli tällä kaudella parempi kolmoskoppari Superpesiksessä? Hacklin-Mäentausta oli tälläkin kaudella sarjan paras kopparipari minun puolueellisesti mielestäni. 😉
Laakso oli minulle suuri pettymys Koplassa. Aina on puhuttu suuresta potentiaalista ja parhaimmillaan Tono on ollutkin todella hyvä, mutta lopulta hän oli aina loukkaantunut tai alisuoritti ratkaisupeleissä. Arttu Ruuskalla on myös suuri potentiaali, mutta hänkin on minusta toistaiseksi vaan väläytellyt. Olen kuitenkin erittäin tyytyväinen ja yllättynyt, että hän pelaa ensi kaudella Koplassa. Hyvät jalat ja lyöntivoimaa löytyy, mutta se iso läpimurto on minusta silti vielä tekemättä.
Iiro Nokkalaa on koeteltu Koplassa isolla kädellä. Muuteman vuoden hän on ollut valmis pelaaja Superpesikseen, mutta silti rooli on ollut se kolmastoista pelaaja. Ensi kaudella se ei enää sitä ole ja siksi toivon, että Nokkala laittaa myös fysiikkansa kuntoon, koska taidoista se ei ole kiinni. Minunkin haave on, että Iiro dominoisi sarjassa numerolla kolme ja nyt se pitää näyttää Haimille jo hallikaudella, että hänellä ei ole muuta vaihtoehtoa, kun laittaa Nokkala avainrooliin.
Isossa kuvassa odotellaan vielä vahvistuksia siirroille, mutta näyttää siltä, että Kopla tiputtaa pelaajabudjettia ja siitä tulee ennemmin kärjen haastaja, kun finaalisuosikki. Ensi kausi voi olla välikausi tai sitten tämä ”alakoiran” yllätysmahdollisuus käytetään maksimaalisesti hyväkseen.