En väheksy asiantuntemustasi lajista 2-RAJA, enkä tietenkään tiennyt, että olet noinkin pitkään seurannut lajia.Ymmärrän pointtisi KPL:n mahdollisen voiton merkityksestä, mutta minusta Koplan mestaruus ei nyt sentään ole parasta mitä tälle lajille voisi ikinä tapahtua. Ei vaikka olen kuntaliitosten jälkeen oikeastaan paikkakuntalainen. Yllätys ja hieno homma tämän kauden kannalta, mutta: vanha sarjajyrä voittaisi uuden, vähän isommalla rahalla nopeasti kootun joukkueen. Jos esimerkiksi Siilinjärvi olisi voittanut mestaruuden, se olisi ollut paljon kovempi juttu. Kouvola on nyt sentään tavalla tai toisella ollut monet vuodet mestarikandidaatti.
Paljon syvemmän muistijäljen jätti sunnuntai 2. lokakuuta 1966. KPL voitti uusintaottelussa mestaruudesta urheilukentällä 5585 katsojan todistaessa Vimpelin. Se oli seuran ensimmäinen mestaruus.
Kun kysyit niin voin vastata, että olen seurannut SM-sarjaa ja alempia sarjoja hyvinkin 60 vuoden ajan. Reilun puolen tunnin päässä asuinpaikasta on yleensä ollut kaksi seuraa: KPL tai HP. Välillä SiiPe, IPV ja jopa Puna-Mustat tai Helsinki Pesiskin.
Olen pelannut junioreissa ja alasarjassa, mutta muuten ei pelaajaurasta kannata numeroa tehdä. En viitsi liikaa paljastaa nimimerkin suojasta, mutta oikeastaan olen omalta taustaltani toisen palloilulajin ex-aktiivipelaaja.