Supervuoro Verkkolehti »

KPL 2019

Kai niillä pelikenttään liittyvillä määräyksillä pyritään tasapuolisiin olosuhteisiin ympäri Suomea. Eikö siinä ole jo riittävästi varianssia, että kenttien jatkeet ovat vähän mitä sattuu?

Ei ne Veikkausliigankaan luxivaateet tule pelaajien turvallisuudesta vaan jostain ihan muusta. Koripallo- ja salibandykenttien pinnoite määritellään sarjatson määräyksissä jne. Ei kentän kimmoisuus ole joukkueen ja kunnan asia muuta kuin määräysten säätämissä rajoissa ihan samalla tavalla kuin kentän mitatkin ovat. Ennen hiekkatekonurmia tarina kertoo, että takaraja vähän vaelsi vastustajan mukaan.

Mikä siinä on niin vaikeaa? En edes usko, että noi kimmovaatinukset ovat edes vaikea saavuttaa ja pitää. En olisi yllättynyt jos pehmeimmän ja kovimman sallitun arvon raja olisi niin suuri että kentät tuntuisivat aivan erilaisilta pelata.

Jos on faktaa että kovemmalla kentälle saavutetaan oudempi käyttöikä niin normia pitää rukata mutta kun luulen sen käyttöiän tulevan sieltä pintaa syvemmältä olevista pohjatöistä eikä kuinka tiiviksi hiekka siihen aton päälle on tampattu.

Olen näkemykseni kertonut, en enää tässä threadissa vähään aikaa siihen palaa.

P.S. Muuten olen sitä mieltä, että KSS Energia Areenan pinta pitää uusia ajallaan ja samalla tehdä pohjatyöt ja kenttä nykynormien mukaan.

Kukaan ei näköjään tiedä sanktioista. Sitähän minä olen kysellyt. Muuten olen sitä mieltä, ettei Kouvolan kenttää pidä uusia ennenkuin on pakko. Nyt ei ilmeisesti ole.

Jahas. Sit tuli paskat housuun, kun piti ruveta pelaamaan.
Miten voi tulla noin unessa peliin? Vastustajan ei tarvitse itse tehdä mitään, kun lahjoja satelee. Luomaa olen sanonut joskus rennoksi. Nyt oli liiankin rento, kun viskasi välipaloa yrittäessään puolihuolimattomasti kolmoselta ohi ja jäi A Korhosen lyömässä kuudennessa juoksussa täysin telineisiin. Mäksä ei näköjään halua etenemään. Taitaa olla vaivaa jalassa.

Sääennuste Kouvolaan tulevalle tiistaille: Poutaa ja lämmintä !

Liitteet

• Sää Kouvola.png
    Sää Kouvola.png
    89.5 KB · kertaa luettu: 276
Olipahan huikeaa!! Eka jakso sössittiin oikein huolella, vaikka vastustaja Meinasinkin omilla virheillä päästää mukaan. Sitten omat "pojat" löi tarvittavat juoksut toisella jaksolla.

Tuli mieleen, että tekisi taas Koplan kassalle aika hyvää, jos tiistaina voitettaisiin 3500-4000 ihmisen edessä ja pelattaisiin ainakin kaksi kotipeliä finaaleissa täydellä katsomolla. 👍

Nyt nautti varmaan Iivarinen siitä että oli antanut kesän aikana myös Luomalle ja Nokkalalle vastuupaikkoja. Nuorukaiset kiittivät ja kuittasivat toisen jakson koplalle taitavilla lyönneillä.
Tuota Väliahon lukkarointia ihmettelin jo Alajärvi aikana väistää toisi myöhään vaikeuttaen näin lyöntisuoritusta.
Minusta tuohon pitäisi syötönvalvojan puuttua.

Kyse on siitä että Kopla on oppinut voittamaan viime vuosina.Aivan kuin Jymy sen kultaisina vuosina.Ei näissä peleissä tarvitse ihmetekoja tehdä vaan uskoa loppuun asti ja tehdä perussuorituksia.Ja numerot 6-9 ovat ratkaisevia pitkässä juoksussa.Mitalipeleissä aina tulee uusia ratkaisijoita lajista riippumatta.Mutta ei tässä ole mitään voitettu.Jalat maassa ja eteenpäin.Koplalle täytyy nostaa hattua kun pelataan ilman lyöjäjokeria.Se on uskomaton suoritus,kun muilla on kaksi huippu jokerilyöjää.Kaikki tiistaina huutamaan Jymy nurin.

Mikä vamma Sasu Toikalla oli, kun oli loppukaudesta pitkän aikaa pois peleiltä? Liittyikö vamma jotenkin heittokäteen?

Nyt vasta välierävaiheessa Koplan pelejä enemmän seurattuani huomioin tuon Toikan jotenkin todella vaikean ja kivuliaan näköisen heittotyyliin. Tai tämä huomio tapahtui oikeastaan tuossa toisessa välierässä, jota olin paikanpäällä Kouvolassa katsomassa - laittoi niin selkeästi silmään. Ei se muistaakseni noin ole aiemmin urallaan heittänyt. Nythän joutuikin tulemaan vaihtotilanteissa todella lähelle, ettei edestä otettaisi pienellä vaihtoa.

Mikä vamma Sasu Toikalla oli, kun oli loppukaudesta pitkän aikaa pois peleiltä? Liittyikö vamma jotenkin heittokäteen?

Nyt vasta välierävaiheessa Koplan pelejä enemmän seurattuani huomioin tuon Toikan jotenkin todella vaikean ja kivuliaan näköisen heittotyyliin. Tai tämä huomio tapahtui oikeastaan tuossa toisessa välierässä, jota olin paikanpäällä Kouvolassa katsomassa - laittoi niin selkeästi silmään. Ei se muistaakseni noin ole aiemmin urallaan heittänyt. Nythän joutuikin tulemaan vaihtotilanteissa todella lähelle, ettei edestä otettaisi pienellä vaihtoa.

Ilmeisesti alavartalossa oli vamma. Heittänyt aina ns pitkällä "latauksella". Ei mielestäni eronnut mitenkään aiemmasta..

Toikan heitto on tosiaan aina ollut tuollainen hankalan näköinen. Mutta ihan hyvin se pallo kuitenkin lentää, vaikka kankealta näyttääkin.

On Aina heittänyt noin.Toikka loukkaantui 16.6 Nivusrevähdys.Palasi elokuun alussa.

Ok, mennyt jotenkin ihan ohi, että Toikka on aina heittänyt noin. On kyllä luvalla sanottuna erikoinen tyyli heittää palloa; työntävä, kankealta ja ei niin räjähtävältä näyttävä. Harvoin tulee tuollaista heittotekniikkaa vastaan, ainakaan ilman, että olisi juuri jotain vammaa taustalla. Jotenkin vaikealta näyttää, mutta silti ihan ok lopulta heittää. Taitaa olla kuitenkin heittonopeudeltaan ja -pituudeltaan häntäpäässä superista; välillä ainakin vaikutti, että esim. kolmospesälle asti jaksoi hätinä pallo ilmassa lentää.

Ok, mennyt jotenkin ihan ohi, että Toikka on aina heittänyt noin. On kyllä luvalla sanottuna erikoinen tyyli heittää palloa; työntävä, kankealta ja ei niin räjähtävältä näyttävä. Harvoin tulee tuollaista heittotekniikkaa vastaan, ainakaan ilman, että olisi juuri jotain vammaa taustalla. Jotenkin vaikealta näyttää, mutta silti ihan ok lopulta heittää. Taitaa olla kuitenkin heittonopeudeltaan ja -pituudeltaan häntäpäässä superista; välillä ainakin vaikutti, että esim. kolmospesälle asti jaksoi hätinä pallo ilmassa lentää.

Mielestäni SiiPen Teemu Kinnunen heittää aika samanlaisella työntötyylillä kuin Sasu Toikka. Kieltämättä erikoiselta tuo näyttää, mutta eipä sillä väliä kun riittää.

Hienosti pelaa tällä hetkellä KPL. Tässähän joutuu suunnittelemaan reissua huomiselle Kouvolaan. Rytkönen tuntuu tällä hetkellä olevan pysäyttämätön, mutta jos Piiponniemi ja Vikström onnistutaan pitämään 50% tehoilla kuten eilen, niin se on kova suoritus ja auttaa hurjasti. Miten kova KPL mahtaisi olla jos vielä olisi lyöjäjokeri?

Tai Nurmio, tai terve Laakso, näin niin kun Juha Korhosen lisäksi kuten viime vuonna oli.

Saa nähdä, onko Laakso seuraavassa kotipelissä taas kokoonpanossa. Melkeimpä sama onko vai ei, kun ei tuo lyöntipeli oikein kipeällä selällä sujunut. Näpyjä voi tietysti pudotella ruutuun...

Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.