Kai niillä pelikenttään liittyvillä määräyksillä pyritään tasapuolisiin olosuhteisiin ympäri Suomea. Eikö siinä ole jo riittävästi varianssia, että kenttien jatkeet ovat vähän mitä sattuu?
Ei ne Veikkausliigankaan luxivaateet tule pelaajien turvallisuudesta vaan jostain ihan muusta. Koripallo- ja salibandykenttien pinnoite määritellään sarjatson määräyksissä jne. Ei kentän kimmoisuus ole joukkueen ja kunnan asia muuta kuin määräysten säätämissä rajoissa ihan samalla tavalla kuin kentän mitatkin ovat. Ennen hiekkatekonurmia tarina kertoo, että takaraja vähän vaelsi vastustajan mukaan.
Mikä siinä on niin vaikeaa? En edes usko, että noi kimmovaatinukset ovat edes vaikea saavuttaa ja pitää. En olisi yllättynyt jos pehmeimmän ja kovimman sallitun arvon raja olisi niin suuri että kentät tuntuisivat aivan erilaisilta pelata.
Jos on faktaa että kovemmalla kentälle saavutetaan oudempi käyttöikä niin normia pitää rukata mutta kun luulen sen käyttöiän tulevan sieltä pintaa syvemmältä olevista pohjatöistä eikä kuinka tiiviksi hiekka siihen aton päälle on tampattu.
Olen näkemykseni kertonut, en enää tässä threadissa vähään aikaa siihen palaa.
P.S. Muuten olen sitä mieltä, että KSS Energia Areenan pinta pitää uusia ajallaan ja samalla tehdä pohjatyöt ja kenttä nykynormien mukaan.
Miten voi tulla noin unessa peliin? Vastustajan ei tarvitse itse tehdä mitään, kun lahjoja satelee. Luomaa olen sanonut joskus rennoksi. Nyt oli liiankin rento, kun viskasi välipaloa yrittäessään puolihuolimattomasti kolmoselta ohi ja jäi A Korhosen lyömässä kuudennessa juoksussa täysin telineisiin. Mäksä ei näköjään halua etenemään. Taitaa olla vaivaa jalassa.Jahas. Sit tuli paskat housuun, kun piti ruveta pelaamaan.
Jahas. Sit tuli paskat housuun, kun piti ruveta pelaamaan.
Mikä vamma Sasu Toikalla oli, kun oli loppukaudesta pitkän aikaa pois peleiltä? Liittyikö vamma jotenkin heittokäteen?
Nyt vasta välierävaiheessa Koplan pelejä enemmän seurattuani huomioin tuon Toikan jotenkin todella vaikean ja kivuliaan näköisen heittotyyliin. Tai tämä huomio tapahtui oikeastaan tuossa toisessa välierässä, jota olin paikanpäällä Kouvolassa katsomassa - laittoi niin selkeästi silmään. Ei se muistaakseni noin ole aiemmin urallaan heittänyt. Nythän joutuikin tulemaan vaihtotilanteissa todella lähelle, ettei edestä otettaisi pienellä vaihtoa.
On Aina heittänyt noin.Toikka loukkaantui 16.6 Nivusrevähdys.Palasi elokuun alussa.Mikä vamma Sasu Toikalla oli, kun oli loppukaudesta pitkän aikaa pois peleiltä? Liittyikö vamma jotenkin heittokäteen?
Nyt vasta välierävaiheessa Koplan pelejä enemmän seurattuani huomioin tuon Toikan jotenkin todella vaikean ja kivuliaan näköisen heittotyyliin. Tai tämä huomio tapahtui oikeastaan tuossa toisessa välierässä, jota olin paikanpäällä Kouvolassa katsomassa - laittoi niin selkeästi silmään. Ei se muistaakseni noin ole aiemmin urallaan heittänyt. Nythän joutuikin tulemaan vaihtotilanteissa todella lähelle, ettei edestä otettaisi pienellä vaihtoa.
Ok, mennyt jotenkin ihan ohi, että Toikka on aina heittänyt noin. On kyllä luvalla sanottuna erikoinen tyyli heittää palloa; työntävä, kankealta ja ei niin räjähtävältä näyttävä. Harvoin tulee tuollaista heittotekniikkaa vastaan, ainakaan ilman, että olisi juuri jotain vammaa taustalla. Jotenkin vaikealta näyttää, mutta silti ihan ok lopulta heittää. Taitaa olla kuitenkin heittonopeudeltaan ja -pituudeltaan häntäpäässä superista; välillä ainakin vaikutti, että esim. kolmospesälle asti jaksoi hätinä pallo ilmassa lentää.
Tai Nurmio, tai terve Laakso, näin niin kun Juha Korhosen lisäksi kuten viime vuonna oli.