Supervuoro Verkkolehti »

Kiteen Pallo -90 2025

Jymy on kyllä aina askeleen edellä, eivät tee vääriä valintoja. Ovat ensikin vuonna finaaleissa.
Näimpä ja Kuosmanen kesällä mainitsikin haastattelussa syöttölinjan korkeuden ja hieman vaatikin sen pysymistä tulevalle kaudelle. Tämä alle viivaa sitä heidän askeleen edellä olemista.

En ole samaa mieltä Keski-Petäjästä. Lukkari on pesiksessä vähän kuin maalivahti jääkiekossa ja jalkapallossa. Parhaimmillaan puoli joukkuetta ja Keski-Petäjän rahkeet ei tuohon riitä. Ei millään.

Aapo Komulaisen vaihto Keski-Petäjän on kuin vaihtaisi Aleksandr Barkovin johonkin jääkiekon SM-liigan 4. Ketjun sentteriin.

Jos olen väärässä niin Sepä nähdään ensi syksynä mutta pysyn väitteessäni ennenkuin toisin todistetaan.

eli eivät tule menestyspotentiaaliseen joukkueeseenkaan tekemään sitä menestystä? sellaisella asenteella on paikat aika vähissä. Enkä kyl ihan niin usko olevankaan.
No miksi sitten lähtivät menestyksen perässä Sotkamoon? Niin.

LBC

Kirjoitit jotenkin niin päin, että joukkueen täytyy menestyä, ennen kuin noita janttereita alkaisi kiinnostamaan. Eli heillä olisi jatkossa vaihtoehtona pysyä Sotkamossa tai sitten siirtyä käytännössä Vimpeliin ti Manseen, jotka ovat 2020-luvulla "menestyneet"? aika ahdasta saattaa olla peliuran kanssa tuolla tavalla ajateltuna.

Kyllä mä luulen - siis luulen - että joukkueen menestysMAHDOLLISUUDEN on oltava uskottava (sana jota kai Kiteenkin tulevaisuudentavoitteissa on käytetty) ja hyvin hoidettu, niin heillekin kiinnostavia vaihtoehtoja löytyy sentään muutama lisääkin. Ja Kitee saattaa olla sellainen, kun heille aika tulee pohtia urajatkoja.

En minä mistään mitään tiedä, mutta mutuillen voi arvailla ettei Pekkinen tai Purmonen ole tulossa Kiteelle takaisin. Ainakaan ennen menestystä. Saman rahan saa muualla, mutta ennen kaikkea sitä menestystä.

Kuten sanottua, jos ovat valmiita tulemaan takaisin vain jos menestystä ON JO TULLUT, ei ole pelaajilla kovin isoa luottoa itseennsä.

Kai tuon tason pelaajien pitää uskoa, että he pystyvät potentiaaliseen joukkueeseen tuomaan juuri sen tarvittavan lisän, millä menestystä tulee.

En minä mistään mitään tiedä, mutta mutuillen voi arvailla ettei Pekkinen tai Purmonen ole tulossa Kiteelle takaisin. Ainakaan ennen menestystä. Saman rahan saa muualla, mutta ennen kaikkea sitä menestystä.
Aikalailla " silmät ja korvat ummessa" asioiden tarkastelua.Todellakin niinkuin itseäsikin arvioit - ei tietoa mistään ja mutuilemalla.Koeta jaksaa kärsivällisesti odottaa,Kiteen Palloon tulee kovia pelimiehiä - tarvittaessa muitakin kuin paluumuuttajia,tai omia kasvatteja.
Niinkuin tämä syksy osoitti ,Itä- Länsi- tasoisia pelaajiakin siirtyy jopa 1-sarjaan.
Menestyvän seuran ja joukkueen kannattaa yhtä aikaa rakentaa seuraavaa kautta rinnan muutamaa vuotta eteenpäin.

Kyllähän paljon Hannun ja Epen paluuseen lähitulevaisuudessa vaikuttaa tuleva kausi ja sen kulku vahvasti. Pappa Korhonen pelaa kausi kerrallaan ja mikäli Keski-Petäjä saa pelistä kiinni Mikko Lahtisen tavoin ulkopuolelta tulevana nostajana, on tulevina vuosinakin Jymy kärjen tuntumassa. Huomio myös siihen, että Jymyllä on iso halu ajaa omia junnuja kokoonpanoon, kuten Kiteelläkin. Hannes tuskin putoaa ellei painu pelillisesti ihan yöhön viime kesän alun tavoin. Epe elää jaloistaan, niiden pitää pysyä ehjänä. Itse uskon heidän jossain välissä palaavan. Tosin eivät olisi ekat oman kylän pelaajat, jotka lähdettyään pelaavat vielä pitkähkön uran loppuun muualla, kuten Järvisen Ana, OJ Makkonen, Rudi Monni, Rahusen Simo ym.

Tosin eivät olisi ekat oman kylän pelaajat, jotka lähdettyään pelaavat vielä pitkähkön uran loppuun muualla, kuten Järvisen Ana, OJ Makkonen, Rudi Monni, Rahusen Simo ym.

Totta, toki luulisin, ettei näitä hirveästi enää takaisin kyseltykään. Monni oli eittämättä tähtitason pelaaja, mutta ne parhaat vuodet KiPassa pelasi, eikä varmaan ”tarvetta” enää ollut takaisin yrittää saada, kun Kapanen hoiti tuota numeron kaksi roolia silloin huippuottein.

Muut enemmän hyvän perustason Superpesis-pelaajia, joita ei mielestäni voi verrata Hannekseen ja Elmeriin, jotka voisivat olla käänteentekeviä palasia palatessaan. Hanski kokonaisvaltaisesti ja Epe jaloillaan.

Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.