Tämähän on vähän kuin pressan vaaleissa. Kun näyttää, ettei pärjää kisassa, on tapana vetäytyä toisen ehdokkaan taakse ilmoittamalla "annan ääneni Penalle (PattUlle)". Tällä tietenkin toivoo saavansa kannattajansa seuraamaan lampaina omaa esimerkkiään ja tekevänsä hallaa toiselle (tässä tapauksessa siis KeKille), siis ajattelee että on jotenkin valovoimainen mielipiteissään ja ihmiset seuraisivat esimerkkiä. Onkohan tässä tapauksessa niitä seuraajia? No ehkä kaksi tykkääjää, joista toinen tuskin käy muutenkaan KeKin peleissä.
Tämä on keskustelupalsta jossa käydään aiheeseen liittyvää keskustelua. Joku varmaan kuvittelee toimivansa mielipidevaikuttajana ja joku toinen taas luulee toisen keskustelijan luulevan olevansa mielipidevaikuttaja. En minä tiedä.
Itse ajattelen lajia sinänsä ja että se pysyisi elinvoimaisena niin meidän talousalueellamme kuin valtakunnallisestikin. Kiinnostavuustekijä kasvaa kun on jonkinlaista vastakkainasettelua (vähän kuten Suomi-Ruotsi matseissa ja tämä pointti on ihan kivasti ollut havaittavissa joukkueiden välisissä kohtaamisissa) mutta tästä huolimatta yhteistyöhön on kyettävä, aivan kuten Suomi ja Ruotsikin kykenevät. Jos noista osapuolista jompikumpi alkaa perumaan matseja niin kyllä minä teen kysymyksen että miksi näin?
Meillä on täällä monta seuraa jotka pelaajille näkyvät myös mahdollisuuksina, moni tämänhetkisistäkin pelaajista on pelannut useammassa alueen seuroista, seurojen voimasuhteet vaihtelevat eri vuosina ja pelaaja joka ei ehkä mahdu siihen alueen ykkösseuraan voi saada paikan jostakin toisesta seurasta. Ja hyvä niin. Asiatasolla ihmisten ja seurojen tulee kyetä yhteistyöhön joka tarkoittaa esim sitä että joukkueet voivat kohdata toisensa harjoituspeleissä.
Nythän täällä foorumilla kukin meistä esittelee omaa suosikiteoriaansa siitä miksi ottelu peruttiin. Jota ainakin minä odotin innolla, jollekin toiselle taas kelpaa ottelu jotakin toista joukkuetta vastaan. Miksi ottelu peruttiin, syytä siihen ei tiedä meistä kukaan koska sitä ei ole ilmoitettu. On myös esitetty näkemystä että seurajohdon ei tarvitse ilmoittaa perumisen syytä, pelkkä perumisilmoitus riittää. Näin varmasti monen kohdalla onkin ja en minä näe tässä näkökohdassa mitään virheellistä. Minulle se ei kuitenkaan riitä ja jos minun mielipiteeni jotakin häiritsee niin minkäs minä sille voin. Pidän täysin mahdollisena että ottelun perumisen syy on täysin ymmärrettävä mutta vaikea tietää tarkemmin kun syytä ei ole kerrottu.