Tarkoititko OP Kultaraha-sovellusta vaiko ihan selain-verkkopankkia? meikä pelaili kultarahan kanssa niin kauan että kun menin hakemaan verkkopankkitunnuksia niin ihmettelivät, millä olin hoidellut aiemmin. Ja kun vastasin niin tuli melko pitkä whaaaaaat, vieläkö se muka toimii. Vuotta en muista, mutta 2000 -luvun puolella oltiin.
Otsikon vierestä osuus:
Siis internettiin tuotettuja pankkipalveluja tarkoitin. Se Viljakaisen tekele - eikös Pekka sen värkännyt tai näin mä olen aina luullut - 1996 ton OP:n sivun mukaan. Ei mitään käsitystä millainen oli, kun mä käytin Meritan tekelettä, joka oli kyllä vt-emulaatio soittosarjaan ainakin kun aloin käyttää ihan kuriositeettina.
Mutta, hmm wikipedian kukaan Meritalta tuli internet verkkopankki 1997 joka kai sit oli html:ää, ei pysty muistamaan varmasti. Sillä pysty jo maksamaankin suht helposti joten oli huima harppaus.
Joten oisko OP:kin verkkopankki ollut hötömölöä jo -96. Mosaicin ja Netscapen kaiken kansan selaimet olivat tulleet muutamaa vuotta aiemmin joten tuskin se OP gopheriakaan oli.
OP on ollut rakentamassa suomalaista yhteiskuntaa ja kartuttamassa maamme vaurautta jo 120 vuoden ajan.
www.op.fi
Jutussahan taidettin oikein vasiten mainita että kooodista ei sitte kommentteja dakoromaniaksi löydy.
Mutta helkatin hyvä. Sanoisin melkein että jos ei jumita ja bugita niin on automaattisesti parempi kuin vanha (vaikka vanha ei varsinaisesti olekaan jumitellut ja data siellä kai näkynyt ihan oikein). Lupailivat jopa jonniinlaista migraatiotakin.
ja tuskin elboniaksikaan. Tosin itse olen kyl taipuvainen aina ensin syyttämään määrittelyjä jos tulee kodarilta kuraa, ellei kodari satu olemaan asian kokemusasiantuntija. Tosin ei se kokemusasinatuntijuuskaan välttämättä pelasta eikä tuotos välttämättä ole speksin mukainen saati haluntunlainen kun kodarilla on oma intressi mukana, mutta ehkä kuitenkin toimiva.
Migraatiosta peukku jos sellanen tulee, mutta jos kerta tulee uusia ominaisuuksia niin tulnee myös uudet kirjanpitosoftat? Luulisi koulutusten ja stressitestien olevan jo kovaa vauhtia menossa. Muuten tulee aika hyppy tuntemattomaan tyyppinen go-live.
Eli onko joku nähnyt jo uusia kilkkeitä?
Ja peukku koko jutulle täältäkin.