Vs: Katsojamääristä
Minä hämmästelen edelleen miksi se keskiarvo on vain 2299. Nousijajoukkue, jota ennakkohehkutettiin Seinäjoella koko kevät ja nyt taistelee mitaleista.
Miksi se mahdotonta uskoa? Maailma muuttuu 20 vuodessa paljon. Tätä koitin Ylen palstoilla usein tuoda esiin, mutta taisit jättää lukematta.
Edelleen, maailma muuttuu. Ei pesiksellä ole mitään "kiintiötä" etelä-pohjalaisessa palloilussa. Minulla ei ole mitään sitä vastaan että jääkiekkokin nousee Etelä-Pohjanmaallakin. Päinvastoin.
Menee näköjään viesti perille, kun sitä jaksaa toistaa.
Sisäairopallosarja lienee ainut keino.
Totta puhuen pesis ei pysty välttämättä pysty millään keinolla kasvattamaan suosiotaan missään maakunnassa. Pitkällä tähtäimellä levittäytyminen suurempiin kaupunkeihin tai kasvukeskuksiin on pesikselle elinehto.
JP2012 sanoi:SJK:n tämän kauden katsojakeskiarvo on 13 kotiottelussa ollut 2299, kun se Jusseilla oli 17 ottelussa 1674.
Minä hämmästelen edelleen miksi se keskiarvo on vain 2299. Nousijajoukkue, jota ennakkohehkutettiin Seinäjoella koko kevät ja nyt taistelee mitaleista.
Tätä olisi ollut vaikea tai jopa mahdotonta uskoa joskus 20 vuotta sitten. Norsunluurannikolta kotoisin oleva jalkapalloilija herättää Seinäjoella enemmän keskustelua ja ihastelua kuin paikkakunnalla vuosikymmenien loistokkaat perinteet omaavan pesäpallon parhaimmat taiturit.
Miksi se mahdotonta uskoa? Maailma muuttuu 20 vuodessa paljon. Tätä koitin Ylen palstoilla usein tuoda esiin, mutta taisit jättää lukematta.
En Vaasassa ole jääkiekkoa käynyt katsomassa kuin parisen kertaa joskus 1980-luvulla ykkösdivisioonaa, mutta kyllä kaiketi Vaasan Sportin nousu Liigaan kasvattaa jääkiekonkin suosiota Etelä-Pohjanmaallakin. Siinäkin on taas yksi uusi laji nousemassa hiljalleen perinteisen pesäpallon rinnalle tai edelle.
Edelleen, maailma muuttuu. Ei pesiksellä ole mitään "kiintiötä" etelä-pohjalaisessa palloilussa. Minulla ei ole mitään sitä vastaan että jääkiekkokin nousee Etelä-Pohjanmaallakin. Päinvastoin.
Minäkin alan hiljalleen kallistua Kaptahin kanssa samoille linjoille. Voi tosiaan olla, että pesäpallon tulevaisuus sittenkin on suurissa kaupungeissa. Kyllä lajin on hyvin vaikea saada pidettyä itseään hengissä maamme pienillä paikkakunnilla. Jopa Seinäjoen kokoisessa kasvukeskuksessa on erittäin suuria uhkakuvia olemassa.
Menee näköjään viesti perille, kun sitä jaksaa toistaa.
Millä eväillä, Kaptah, uskot pesäpallon kykenevän kasvattamaan suosiotaan lajin entisessä mahtimaakunnassa Etelä-Pohjanmaalla? Onko olemassa mitään keinoja?
Sisäairopallosarja lienee ainut keino.
Totta puhuen pesis ei pysty välttämättä pysty millään keinolla kasvattamaan suosiotaan missään maakunnassa. Pitkällä tähtäimellä levittäytyminen suurempiin kaupunkeihin tai kasvukeskuksiin on pesikselle elinehto.