Kyllä meikäläisellä tippui leuka lattialle, kun näin uutisen "kesäkuun lukkari" -valinnasta. Mantsinen on omaan silmään pelannu uransa parasta peliä tehden mm. jokaisessa pelissä useita kärpäsiä vastustajan pelaajista. Ja siksi tuntui erikoiselta, että tästä huolimatta joku muu olis pelannu paremmin. Mantsinen kun palkittiin viime kaudesta Superin parhaana lukkarina. En ole nähnyt Porin pelejä, joten yritin hakea tietoa Vettenrannan kesäkuun suorituksista.
Aloitin palkinnoista:
Ruutu tähtipelaajaksi valitaan molempien joukkueiden ulkopeliin osallistuneista pelaajista (yleensä 18 pelaajaa) paras pelaaja.
Kesäkuu
Mari Mantsinen 5 x Ruutu tähtipelaaja (Kirittärillä 6 peliä)
Niina Härkönen 4 x Ruutu tähtipelaaja (Virkiällä 6 peliä)
Minttu Vettenranta 1 x Ruutu tähtipelaaja (Pesäkarhuilla 8 peliä)
Ajattelin ja toivoin, että Superpesis uutisoinnissaan kertoisi perustelut tälle valinnalle, koska ajattelin, että jos ne kertoo joistain hienoista suorituksista, mua kiinnostaa nähdä ne. Mutta mutta...
Vettenranta on Pesäkarhujen oma kasvatti ja ehdottomasti yksi naisten Superpesiksen parhaista lukkareista. Kahdesti vuoden tyttölukkarina 2016-17 palkittu Vettenranta debytoi Superpesiksessä vain 17-vuotiaana kaudella 2015 ja sai kutsun Itä-Länsi-otteluun 2018. Selkäongelmat aiheuttivat harmia nuorelle tähtipelaajalle, joka kuitenkin vain sisuuntui uralle yllättäen ilmaantuneesta esteestä ja oppi koettelemuksesta paljon niin fyysisellä kuin henkisellä puolella. Vettenranta näytti parasta osaamistaan viime vuonna ja jatkaa nyt vahvuuksillaan pelaamista sarjan terävimmällä huipulla. Vettenrannan johdolla Pesäkarhut jatkaa matkaansa kohti unelmien muuttamista todeksi.
🧐 Siis Vettenranta valittiin parhaaksi, koska pelaa omilla vahvuuksilla. 😂😂😂 Mari Mantsinen tai Niina Härkönen ei vissiin sitten pelaa omilla vahvuuksilla. Pelaavat muuten vaan hemmetin hyvin ja keräävät peleistä palkintoja. 😂 En tiedä kumpi mua harmittaa enemmän - se ettei mulle olekaan tarjolla Vettenrannan huikeita suorituksia vai se että pesäpallossa palkintoa perustellaan urheilukliseellä.